Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> AT&T Williams
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:03, 21 Lis 2008    Temat postu: Artykuły

Tutaj dajemy same artykuły. Nie komentujemy! Nie umieszczamy tutaj również artykułów z gatunku plotkarskich, starajmy trzymać się faktów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:56, 09 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Williams rozpoczyna drugą zimową sesję testową
Zespół Williams jako pierwszy rozpoczął dzisiaj drugą zimową sesję testową na torze w Jerez. Dani Clos, jak wcześniej zapowiadano miał okazję po raz kolejny testować bolid Williamsa, podczas prywatnych testów.
Hiszpan najszybsze okrążenie toru przejechał w czasie 1:24,721. Jutro na torze w Jerez zjawi się reszta stawki F1 za wyjątkiem Toyoty i Ferrari, które zdecydowały się na testy w Bahrajnie.

formula1.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez T. dnia Wto 2:56, 09 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 20:17, 01 Sty 2009    Temat postu:

2009 rok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pon 18:22, 19 Sty 2009    Temat postu:

onet.pl napisał:
Kierowca testowy teamu Williams-Toyota Nico Hulkenberg rozbił w poniedziałek nowy bolid swojego zespołu FW31 podczas jazdy próbnej. Stało się to na portugalskim torze w Algarve kilka godzin po oficjalnej prezentacji pojazdu
W poniedziałek w Portimao od rana padał deszcz, więc nawierzchnia toru była bardzo wilgotna i śliska. Okazało się, że te warunki przerosły nieco umiejętności 21-letniego kierowcy z Niemiec. Wypadł on na pobocze na wirażu numer siedem i rozbił bolid uderzając w barierę ochronną.

Bolid ten przedstawiono przed południem w barwach przejściowych, bowiem ostateczny wygląd FW31, jakim kierowcy brytyjskiego zespołu będą startować w mistrzostwach świata Formuły 1 zostanie przedstawiony tuż przed startem sezonu. Rozpocznie go 29 marca wyścig o Grand Prix Australii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Pon 18:22, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Pon 12:57, 26 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
F1 mogła utracić zespół Williamsa?
Formuła 1 mogła utracić jeden z najbardziej utytułowanych zespołów – stajnię Franka Williamsa, gdyby nie ostatnie cięcia kosztów. Zespół, który wygrał dziewięć tytułów konstruktorów, oraz siedem kierowców całkowicie utracił zdolność kredytową.

Adam Parr, dyrektor zarządzający Williamsa powiedział gazecie „Financial Times”:

„Myślę, że uczciwie będzie powiedzieć, że doszliśmy do punktu, w którym dalsze pożyczanie pieniędzy było dla tego przedsiębiorstwa nie do zaakceptowania.”

Frank Williams natomiast nazwał cięcia kosztów „nowym startem” dla zespołu, przyznając jednocześnie, że jego zespół musi teraz każdego roku przynosić zyski.

„Straciliśmy nieco w ostatnich dwóch-trzech latach, ale posiadamy zasoby oraz rezerwy pozwalające nam poradzić sobie z tym.”

Przypomnijmy, że stajnia od roku 2006 pozostaje bez wsparcia producentów aut, a na poszyciu nowego samochodu widnieje tylko garstka sponsorów.

Pomocą dla Williamsa z pewnością będzie więc zaliczka od Berniego Ecclestone’a, opiewająca na sumę 15 milionów euro. „Financial Times” poinformował, iż jest to część pieniędzy z wpływów komercyjnych za lata 2004-2007, należnych zespołom, które są skłonne podpisać nowe porozumienie Concorde.

„To przedpłata dla Williamsa. Mają prawo do pewnej zaliczki z pieniędzy należnych im, tylko gdy podpiszą nowe porozumienie Concorde.” – Ecclestone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Nie 16:00, 01 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Nico Rosberg jest kolejnym kierowcą Formuły 1, który stwierdził, że przepisy dotyczące minimalnego ciężaru są krzywdzące dla wyższych i cięższych zawodników.

Mierzący 178 centymetrów wzrostu Nico Rosberg uważa, że wprowadzenie systemu KERS, ważącego od 25 do 40 kilogramów, przy zachowaniu limitu wagi samochodu z kierowcą, wynoszącego 605 kilogramów, jest niesprawiedliwe. System odzyskiwania energii kinetycznej obciąża tylną oś, redukując jednocześnie balast, który umieszcza się w okolicach przedniej osi, aby jak najlepiej zrównoważyć samochód. – Myślę, że przepisy dotyczące minimalnego ciężaru są niesprawiedliwe, ponieważ więksi kierowcy są pokrzywdzeni już przed startem – powiedział kierowca Williamsa na łamach magazynu „Speedweek”. – Uważam, że powinno się tym zająć stowarzyszenie kierowców (Grand Prix Drivers’ Associations).

W trakcie zimowej przerwy wielu zawodników rozpoczęło zrzucanie kilogramów, aby zmienić je w balast. Także 23-letni Niemiec znajduje się w tej grupie.– Straciłem kilka kilogramów i nawet w święta Bożego Narodzenia liczyłem kalorie – przyznał Nico.

W najgorszej sytuacji znajdują się Robert Kubica i Mark Webber, którzy są najwyżsi (po 184 cm) w stawce. Przed rokiem Polak schudł aż o siedem kilogramów i obecnie waży nieco powyżej siedemdziesięciu. Dalsze odchudzanie nie wchodzi jednak w grę, ponieważ krakowianin mógłby stracić siłę i sprawność, które odgrywają w Formule 1 równie ważną rolę, jak ciężar kierowcy. Po przeciwnej stronie są Nick Heidfeld i Felipe Massa, którzy ważą po 59 kilogramów.

[f1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:08, 01 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Nico Rosberg opłakuje swój los

Nico Rosberg jest zły na FIA. Jego zdaniem wprowadzenie systemu KERS jest przeciwko kierowcom o warunkach fizycznych takich jak on. Tym samym, Niemiec dołącza do grona kilku wysokich i ciężkich kierowców, którzy także lamentują z tego powodu.

Swego czasu w podobnym tonie o systemie KERS wypowiadał się Robert Kubica i Mark Webber. Zarówno Australijczyk, jak i Polak, zaliczają się do najwyższych kierowców w stawce. Obaj urośli do 184 centymetrów. Nico Rosberg jest od nich o 6 cm niższy.

Cała stawka kierowców liczy ostatnio dość skrupulatnie dzienne swoje kalorie. Robert Kubica rok temu zrzucił kilka kilogramów przed startem sezonu 2007. To samo przed tym sezonem uczynią inni kierowcy, w tym i Rosberg.

Kilka dni temu informacje o zrzuceniu "zbędnego balastu" podali: Kimi Raikkonen, Fernando Alonso i obecnie bez kontraktu, Rubens Barrichello.

"Zbijam wagę cały czas, nawet w święta liczyłem kalorie" - mówi Nico Rosberg.

Swoją drogą, kierowcy muszą uważać, by nie przekroczyć cienkiej linii, gdy zbyt mała waga wpłynie na ich formę psycho-fizyczną.

23-letni Niemiec uważa, że stały dla wszystkich limit wagi auta wynoszący 605 kg (wliczając kierowcę) jest nie fair. System KERS waży od 25 do 40 kg i zdaniem Nico skutecznie utrudni ciężkim zawodnikom zbalansować samochód. Uważa, że ten pomysł FIA, już na starcie sezonu w uprzywilejowanej sytuacji stawia niskich i lekkich kierowców (np. Nicka Heidfelda czy Felipe Massę).

"Sądzę, że ten problem trzeba pilnie przedyskutować na najbliższym zebraniu Stowarzyszenia kierowców F1 - GPDA." - dodaje Nico Rosberg.

Przy okazji, Nico Rosberg wysuwa swój pomysł, jak temu zaradzić. Kierowca Williamsa sugeruje, aby wprowadzić zmienną wagę samochodów, bazującą na indywidualnej wadze kierowców.

Młody Niemiec jak i jego zespół, póki co mają inny problem. Nowe auto szybko zjada tylne opony, o czym stajnia przekonała się podczas ostatnich testów w Portimao. Na szczęście jest jeszcze kilka serii testów, podczas których można rozwiązać tę kwestię.

A póki co, Nico uszy do góry i uważaj na to co jesz.

[www.f1ultra.pl]

Cytat:
Williams wchodzi w park tematyczny w Dubaju

Zespół Williams zgodził się dołączyć do nowego pomysłu Berniego Ecclestone'a. Ten pomysł to powołanie parku tematycznego F1. Park mający powierzchnię około 70 akrów ma powstać w Dubaju w drugiej połowie tego roku.

Dubaj to jeden z siedmiu emiratów państwa, którego nazwa to po prostu Zjednoczone Emiraty Arabskie. Inny Emirat wchodzący w skład tej federacji - Abu Zabi będzie w tym roku organizował wyścig F1.

Na 70 akrach ziemi zaplanowano 20 mini tras z wieloma eksponatami, jednak główną atrakcją parku ma być prawdziwa lista startowa składająca się z 20 prawdziwych samochodów F1, coś na wzór ustawienia na starcie.

Stajnia z Grove będąca jedną z "żywych legend" F1 zaaprobowała pomysł Berniego Ecclestone'a, jednak Sir Frank Williams odmówił, aby jego samochody uczestniczyły w takich jazdach pokazowych, czy też były ustawione na starcie.

Frank Williams jak donosi niemiecka gazeta, odmówił osobiście Ecclestonowi.

Ekipa Williams jest w pełni niezależna, nie jest powiązana z żadnym koncernem samochodowym, ani też nie posiada wsparcia żadnego miliardera. Cały dochód jaki uzyskuje wiąże się z umów sponsorskich. Dlatego 78-letni Ecclestone namawia Sir Franka Williamsa, aby wymógł na obecnych sponsorach zwiększenie dofinansowania zespołu, w związku z powstaniem parku tematycznego F1 w Dubaju. Argumentuje to tym, że dzięki obecności Williamsa w tym przedsięwzięciu sponsorzy zyskają więcej. Po prostu ich nazwy będą bardziej eksponowane.

I jak tu nie wierzyć, że Bernie Ecclestone pomaga stajni z Grove.

[www.f1ultra.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Śro 15:48, 04 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Tester i rezerwowy kierowca Williamsa, Nico Hülkenberg liczy na to, że w 2010 roku będzie jeździł w Formule 1.

21-letni Niemiec, którym opiekuje się Willy Weber, słynny manager Michaela Schumachera, dołączył do stajni z Grove w 2008 roku. Pochodzący z Emmerich am Rhein Hülkenberg uchodzi za jednego z najbardziej obiecujących kierowców nowej generacji. W sezonie 2006-2007 zapewnił Niemcom triumf w A1 Grand Prix, wygrywając dziewięć wyścigów. Ostatnie dwa lata spędził w F3 Euroseries, sięgając w 2008 roku po tytuł. Kolejnym krokiem w karierze Niemca jest oczywiście GP2 Series.

W szwajcarskim „Motorsport Aktuell” Hülkenberg przyznał, że liczy na posadę kierowcy wyścigowego Williamsa. – Mam nadzieję, że gdy będą dysponowali wolnym etatem, zwrócą się do mnie – oznajmił. Pojawiły się już zresztą przecieki, że Weber wynegocjował już wstępną umowę, zgodnie z którą, Niemiec miałby w 2010 roku zadebiutować za kółkiem samochodu brytyjskiej stajni. – To jest mój cel – podkreślił Nico.

[f1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 20:05, 16 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Williams bez KERSu?

Williams może nie zastosować technologii KERS w co najmniej pierwszych sześciu wyścigach sezonu 2009, jak informuje kierowca ekipy Nico Rosberg.

Zespół z Grove podszedł do systemu odzyskiwania energii kinetycznej w ciekawy sposób - kupując firmę zajmującą się technologiami hybrydowymi i zdecydował się wykorzystać koło zamachowe, które miało być bezpieczniejsze i znacznie tańsze od systemu akumulatorów.

Jednakże Kazuki Nakajima wyjawił w zeszłym tygodniu, że nigdy jeszcze nie korzystał z systemu KERS. Nico Rosberg z kolei stwierdził, że taka sytuacja nie zmieni się w najbliższym czasie.

"Na pewno pojedziemy pierwsze sześć wyścigów bez KERS" - powiedział Niemiec w rozmowie ze szwajcarskim dziennikiem 'Blick'.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:15, 17 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Nico Rosberg - "Nie użyjemy systemu KERS do GP Turcji"

Ciekawą informację podał dziś szwajcarski dziennik "Blick". Gazeta publikuje mini wywiad z kierowcą zespołu Williams - Nico Rosbergiem, który twierdzi, że model FW31 przez pierwsze 6 wyścigów nowego sezonu nie będzie miał zamontowanego systemu KERS.

"Z całą pewnością pierwsze sześć wyścigów nowego sezonu pojedziemy bez KERS". - cytat Nico Rosberga z gazety Blick.

Szóstym wyścigiem w sezonie 2009 jest GP Monako, a siódmym GP Turcji, które zaplanowano na 7 czerwca.

Kazuki Nakajima miał powiedzieć po ostatnich testach w Jerez, że ani razu nie nacisnął na kierownicy guzika uruchamiającego system KERS. Z kolei Nico Rosberg dodaje, że ta sytuacja ma się w najbliższych tygodniach utrzymać.

Stajnia z Grove jako jedyna z całej stawki zespołów używa technologii opartej na kole zamachowym. Pozostałe ekipy opierają się na bateriach (akumulatorach) magazynujących zgromadzoną energię.

Wygląda na to, że wbrew poprzednim doniesieniom zespół wciąż nie rozwiązał problemów z niezawodnością systemu KERS. W obawie przed ewentualnym defektem, a co za tym idzie stracie ewentualnych punktów inżynierowie otrzymają dodatkowy czas na poprawienie tego problemu.

Przypomina się sytuacja sprzed blisko 20 lat, gdy zespół Williams wprowadzał aktywne zawieszenie oraz automatyczną skrzynię biegów. Wówczas także odwlekano wprowadzenie tych "nowinek" technicznych do momentu uzyskania blisko 100% niezawodności.

Są jeszcze inne powody przesunięcia debiutu FW31 z systemem KERS. Stajnia Franka Williamsa po ostatnim nieudanym sezonie jest w trudnej sytuacji finansowej. Kolejny słaby sezon zepchnie zespół na kilka lat w dolne rejony stawki. Aby tego uniknąć ekipa z Grove robi wszystko, by jak najlepiej przygotować się do pierwszych wyścigów sezonu 2009. Szefostwo zespołu spodziewa się wielu awarii w pierwszych zawodach. Mała ilość samochodów dojeżdżających do mety, przy wysokiej formie aut z Grove pozwoliłaby uzbierać dużo punktów, które potem dałyby wyższe miejsce w tabeli mistrzostw.

W ostatnich sezonach Williams dość dobrze spisuje się w pierwszych wyścigach sezonu, by potem wraz z szybszym rozwojem konkurencji tracić pozycje w stawce. Warto jednak pamiętać, że w tym roku testy w czasie trwania sezonu są zakazane.

Jaki będzie sezon 2009 w wykonania chłopców Sir Franka Williamsa, jaka będzie dyspozycja samochodu FW31 w pierwszych sześciu GP bez KERS na pokładzie oraz czy na GP Turcji system będzie gotowy do użycia, to już czas pokaże.

[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> AT&T Williams Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin