Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Robert Kubica
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 36, 37, 38  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Lotus Renault GP / Robert Kubica
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 13:56, 13 Mar 2009    Temat postu: Wywiad z Robertem Kubicą po zimowych testach

Cytat:
W wywiadzie udzielonym oficjalnej stronie Formuły 1 Robert Kubica opisuje swoje odczucia po zakończonych testach zimowych oraz zdradza swojego głównego rywala do walki o mistrzostwo świata w sezonie 2009.


P: Robert, co sądzisz o nowym bolidzie? Przejechałeś już wystarczająco dużo kilometrów, aby wydać jakiś werdykt…

RK: Co za pytanie! Ale, zgadzam się, to najważniejsza rzecz w tej chwili. Ogólnie jestem całkiem zadowolony z balansu i tego jak zachowuje się podczas jazdy. Oczywiście przyczepności nigdy za wiele. Cokolwiek staraliśmy się zrobić, naszym celem była poprawa przyczepności. Jestem całkiem zadowolony z tego jak bolid reaguje na zmiany ustawień, więc ogólnie mogę powiedzieć, że odczucia są dobre.

P: Odnośnie planu BMW Sauber, sezon 2009 ma być tym w którym będziecie walczyć o mistrzostwo. Czy zespół jest gotowy?

RK: Zobaczymy. Oczywiście ambicje są wysokie, a celem jest wszystko co można osiągnąć. Walka o mistrzostwo oznacza ściganie się przeciwko innym zespołom, a rywalizacja jest bardzo zacięta, jak można było zaobserwować podczas ostatnich testów. Aby być tam gdzie chcemy się znaleźć musimy być najlepsi we wszystkim. Jeżeli chce się wygrać, trzeba być najszybszym. Zazwyczaj trzeba być przynajmniej lepszym w kilku obszarach bolidu- teraz wygląda na to, że trzeba być lepszym pod każdym względem.

P: Ostatni test przed Melbourne. Czy jesteś zadowolony z przygotowań zespołu? Zimowa pogoda nie pozwoliła na tyle jazdy ile byś chciał nowym bolidem…

RK: Prawdopodobnie byłbym w lepszej sytuacji gdybyśmy nie mieli tych dwóch dni w Bahrajnie, gdzie burza piaskowa wstrzymała testy. To pozostawiło kilka pytań, na które chciałbym znać odpowiedź. Jazda w Jerez po mokrej nawierzchni była całkiem dobra, jako że w ubiegłym roku mieliśmy bodajże cztery wyścigi w deszczu, a nie testowaliśmy tego wcześniej. Tak więc dobrze było przetestować różne ustawienia aerodynamiczne z bolidem na sezon 2009. Ogólnie jesteśmy więc całkiem zadowoleni z programu jaki wykonaliśmy.

P: Na czym głównie koncentrowałeś się podczas ostatniego testu?

RK: Na tym aby poznać odpowiedzi na ostatnie pozostałe tematy. Jednym z nich z pewnością jest system KERS. Jestem dość ciężkim kierowcą więc nie jest łatwo poznać w którym kierunku iść. Jest także wiele innych zmian w ustawieniach w porównaniu do ubiegłego roku. Tak więc będzie sporo pracy w fabryce nad rozwojem możliwie największej ilości rzeczy przez następne dwa tygodnie, tak aby wybrać najlepszy możliwy pakiet na pierwsze wyścigi, ponieważ w rzeczywistości rozmawiamy o czterech wyścigach: Australii, Malezji, Chinach i Bahrajnie.

P: Niezawodność jest znacznie bardziej ważna niż kiedykolwiek wcześniej, gdyż silnik musi efektywnie przetrwać trzy wyścigi. Jak zadowolony jesteś pod tym kątem? Doświadczyłeś jakiś problemów podczas testów?

RK: Z niezawodnością jest śmieszna sprawa. Jeżeli jest ona dobra, nie myśli się o niej. Zaczyna się o niej myśleć jedynie wtedy kiedy jest zła. Jak do tej pory, nie było żadnej poważnej potrzeby, aby zacząć myśleć o niej. Oczywiście mieliśmy kilka problemów podczas zimy, ale nie było jednego poważnego problemu, który sprawiłby, że zacząłbym się martwić. W ubiegłym roku mieliśmy bardzo wysoki poziom niezawodności, co pokazuje że jesteśmy w stanie zbudować żywotny bolid. Musimy jedynie trzymać się tego poziomu.

P: Nie byłeś zadowolony z KERS. Udało Ci się przekonać do tej nowej technologii?

RK: Nigdy nie byłem przeciwko niej. To nie było moje zdanie. Moje zdanie było takie, że ciężcy kierowcy nigdy nie będą naprawdę zadowoleni z tego systemu. Dodanie systemu, który waży około 30 – 40 kilogramów do bolidu Formuły 1 i nie podnosząc minimalnej wagi stwarza oczywistą niekorzyść dla wyższych i cięższych kierowców. W Formule 1 zawsze ma się jakieś niekorzyści, ale nigdy tak dużych. Mierząc 184 cm i ważąc 72 kilogramy nie jest zaletą- w rzeczywistości jest przeciwnie.

P: Czy podniesienie ogólnej wagi bolidu pomogłoby kierowcom takim jak ty?

RK: Z pewnością nigdy nie będzie tak samo dla lekkiego i ciężkiego kierowcy, ale podniesienie ogólnej wagi byłoby nieco mniejszą niekorzyścią. Sądzę, że tak powinno to wyglądać.

P: Schudłeś całkiem sporo…

RK: W ubiegłym roku był moment w którym byłem naprawdę lekki- cztery kilogramy mniej niż teraz. Ale to było zbyt duże zrzucenie wagi, gdyż odczuwałem, że ma to niekorzystny efekt na moją tężyznę fizyczną. Jeżeli staram się zrzucić wagę jest okay, ale jeżeli słyszę że Nick (Heidfeld) stara się schudnąć, to coś idzie nie w tym kierunku co powinno, ponieważ kierowcy F1 muszą być sprawni, gdyż muszą przetrwać dystans wyścigu. Bardzo ciężko jest utrzymać formę na poziomie i tracić wagę, ponieważ ostatecznie to mięśnie sporo ważą, a nie chcemy oglądać kierowców, którzy mdleją w bolidach.

P: Widząc już sowich wszystkich rywali na torze, jak sądzisz kto będzie twoim największym rywalem?

RK: Z jednej strony czuję się zaskoczony, a z drugiej czuję się szczęśliwy, że jest to Brawn Grand Prix. Spisują się naprawdę dobrze. Są spekulacje, że jeżdżą bardzo lekkim bolidem, ale nie sądzę, że jest to wpływ paliwa. Oni po prostu wyglądają bardzo konkurencyjnie. Ale testy zawsze mogą mylić, dając złą informację. Za dwa tygodnie spekulacje zakończą się, całe to „paplanie” skończy się. Kwalifikacje pokażą kto jest najlepszy, a kto nie.

P: Zawsze mówiłeś otwarcie, że twoim celem jest mistrzostwo. Jak blisko możesz być tego celu?

RK: Mam nadzieję, że bardzo blisko. Czułem, że w ubiegłym roku prawdopodobnie nie mieliśmy szansy, ale prowadziliśmy w mistrzostwach w pewnym momencie i powiedziałem wtedy, że niewiadomo kiedy dostaniemy ponowną szansę. Teraz liczę, że dostaniemy kolejną szansę!

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 22:44, 13 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Wczoraj na torze w Barcelonie zespół BMW zakończył swoje przygotowania do sezonu 2009, zaś Robert Kubica podsumowując je zaprzeczył temu jakoby był jednym z faworytów do zdobycia tytułu mistrza świata w tym sezonie.

Zespół Rossa Brawna, dla którego testy w Barcelonie były pierwszymi w ogóle, od razu zaczął uzyskiwać niesamowite czasy okrążeń i w tej chwili to właśnie jego kierowców uważa się za największych faworytów do zdobycia tytułu, podczas gdy jeszcze kilka dni temu wszyscy uważali, że walka o prymat w tym sezonie rozegra się między kierowcami Ferrari, BMW i Ferrari, a Robert Kubica będzie czarnym koniem. Jednakże sam Polak jest nieco innego zdania:

"Nie mogę powiedzieć, że jesteśmy faworytami. Podczas tych testów każdy próbował czegoś nowego i tak naprawdę nigdy nie dowiemy się co kto dokładnie robił. W Barcelonie były szybsze samochody od naszego."
[f1ultra.pl]
Studzimy zapał...? tylko po co? :confused1:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Pią 22:47, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 16:16, 17 Mar 2009    Temat postu:

Śmieszne to jest, byłoby o wiele lepiej gdyby szefowie nie kazali kierowcą zgrywać błaznów. Alonso mówi że nie ma szans na mistrzostwo a następnie za dzień lub dwa chwali pracę mechaników itd. Kierwcy to nie aktorzy smile

Zauważyłem dziś dość miłą zależnośc:
Alonso bijąc wczoraj rekord Jarez w specyfikacji na 2009 r byl niewiele szybszy od Piqueta. Co oznacza ze Renault z Alonso może pojechac o co najmniej 0,5 sekundy szybciej co oznacza, że sa na poziomie Brawn GP. A dodac do tego jazdę nie na 100% to można się spodziewac że jednak Renault jest piekielnie szybkie smile
Powrót do góry
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 18:23, 17 Mar 2009    Temat postu:

Taaak.. po części zgadzam się z tym co piszesz, tylko dlaczego opinie o Alonso i Renault umieszczasz w temacie o Robercie Kubicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:41, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Z Czuba Watch: A co Kubica myśli o Korzeniowskim?

Od kiedy Robert Korzeniowski jest szefem sportu w TVP wyzłośliwianie się na jego temat jest w modzie - my też jej ulegliśmy kilkukrotnie. Teraz każdy złośliwiec może poczuć, że jest w dobrym towarzystwie, bo do tego grona dołączył Robert Kubica.

W "Magazynie Sportowym" (piątkowym dodatku do "Przeglądu Sportowego" - swoją drogą gratulacje, to co tydzień jest ciekawa, albo bardzo ciekawa gazeta) Robert Kubica opowiada między innymi o kontrowersjach związanych z przyznaniem mu tytułu Sportowca Roku.
Każdy może mieć swoje zdanie, mnie zaskoczyło jednak, że to niektórzy ludzie sportu mówią, że jakaś inna dyscyplina nie jest sportem. (...) Zapadła mi w pamięci taka opinia, że głosowano na mnie, bo wiele milionów Polaków jeździ samochodem, ma prawo jazdy. Idąc tym tropem można spytać: ile mamy ludzi w Polsce? 38 milionów? To pewnie 90 procent z nich chodzi.

Nawet, gdyby nie było przypisu redakcyjnego, to można się domyśleć o kogo chodzi. Naprawdę dowcipna uwaga, niemal jak nie u Kubicy. Rzeczywiście dużo osób w Polsce chodzi (my staramy się tego unikać, ale nie zawsze wychodzi) - a Robert Korzeniowski wygrywał plebiscyt "Przeglądu Sportowego" dwukrotnie. Więc może po prostu chodziarz odkrył jakąś głębszą zależność? Trudno będziepod tę teorię podciągnąć triumfy Adama Małysza, ale przecież sporo ludzi raz na jakiś czas gdzieś skacze.

Jeszcze jedna uwaga - dalej Kubica mówi:
Ale ja nie jestem osobą, która by tak powiedziała o cudzych osiągnięciach.

Panie Robercie, już jest Pan taką osobą, właśnie to Pan zrobił.


[zczuba.p]

jeśli serio tak powiedział to jest miszczem XD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:47, 20 Mar 2009    Temat postu:

Hahahaha!
Super! Jeśli to powiedział, to brawo! Ale co tam... Roberto usadza po mistrzowsku smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 23:48, 20 Mar 2009    Temat postu:

A Zientar wielokrotnie mówił, że wypowiedzi Roberta mają drugie dno. Jest genialny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pon 13:11, 23 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Były francuski kierowca F1 Francuz Jean Alesi w wywiadzie dla "Dziennika" stwierdza, że Robert Kubica ma mentalność zwycięzcy. - Stąd to zamiłowanie do ryzyka. Jest inteligentnym i przede wszystkim bardzo regularnym kierowcą - powiedział Alesi.
Alesi dodał jednocześnie, że Kubicy już niczego nie brakuje do zdobycia tytułu. - Problem leży w zespole i szybkim, ale wciąż nie najszybszym bolidzie. Pod koniec lat 90., kiedy ścigałem się w Sauberze, korzystaliśmy ze starych typów silników dostarczanych przez Ferrari. Dziś mają do dyspozycji najnowsze napędy BMW. To pokazuje zaangażowanie, z jakim traktują starty w F1. Ale martwi mnie, że ślepo dążą do perfekcji technicznej, czasami zapominając o innych, równie ważnych aspektach - powiedział Alesi.

Były kierowca F1 skrytykował taktykę BMW Sauber. - Strasznie zdziwiło mnie zachowanie szefa Mario Theissena podczas kończącego ubiegły sezon Grand Prix Brazylii. Kubica walczył wtedy o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw, ale zespół uznał, że podium się nie liczy. Wyglądało to tak, jakby odpuścili wyścig na długo przed jego startem! Brak mi słów. Rozmawiałem później i z Kimim Raikkonenem, który ostatecznie odebrał Robertowi trzecie miejsce. Mówił, że dzięki tej pozycji nie spisał sezonu na straty - tłumaczy Alesi.


Alesi nie chciał jednoznacznie stwierdzić, że zespół Kubicy w zeszłym sezonie celowo "blokował" Polaka. Tego nigdy się nie dowiemy. Pamiętam tylko, że Robert po wyścigu w Brazylii był zdezorientowany i zawiedziony. Może nadszedł czas żeby zmienić otoczenie...? - pyta retorycznie Alesi.

Według Francuza system KERS oraz nowe zasady nie będą sprzymierzeńcem Kubicy. - Faworyzują szybkich, ale niekoniecznie regularnych kierowców, do jakich należy Robert. Ponadto od tego sezonu każdy zespół będzie mógł w dowolnym momencie wykorzystać dodatkowy, ważący 30 kg system KERS (baterie odzyskujące energię kinetyczną podczas hamowania - red.). Nie jest jeszcze przesądzone, kiedy i w jakich wyścigach BMW go zastosuje, ale z pewnością utrudni on wyważenie bolidu wysokiego i w miarę ciężkiego Polaka.


onet.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Pon 13:11, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pon 13:23, 23 Mar 2009    Temat postu:

Ciężko mi wierzyć w obiektywizm "speców" od f1 kiedy udzielają wypowiedzi naszym rodzimym mediom. Wiadomo, że będzie taki jeden z drugim chwalił, a nie obsmarowywał. No ale z drugiej strony to co powiedział Alesi ma sens smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:32, 30 Mar 2009    Temat postu:

Kubicomania w oczach Roberta Kubicy
Polak skrytykował niedawno samozwańczych znawców tematu Formuły 1. I ma rację...
[link widoczny dla zalogowanych]

(nie wklejam całego, bo jest dość długi)

EDIT:
Polecam Wam, jest na prawde dobry i mówi praktycznie całą prawdę. Na początku myślałam, że go nie przeczytam, ale wciągnął mnie po 2 akapitach.

Cytat:
TVP, TVN ale i Polsat w swoich głównych wydaniach serwisów sportowych, wspominają jedynie o zwycięzcy wyścigu (kwalifikacji) oraz pozycji Kubicy. Nie jest pokazywana wzorem mediów zachodnich, którym tak hołduje np. TVN24 ze swoim żółtym paskiem a'la CNN, aby podać krótką grafikę w formie tabeli czołowej ósemki. Nie musi nawet osoba podająca nam tą informacje, Pan Babiarz czy inna Klaudia Carlos, wymieniać kierowców z imienia i nazwiska.

Cytat:

To właśnie m.in. o tego typu "osobowościach" Kubica wyrażał się negatywnie. Dlaczego Robert Kubica jest pierwszym, który w ten sposób wyłożył kawę na ławę? Wtykając kij w mrowisko wzajemnej adoracji i próby udowodnienia kto jest większym ekspertem w Formule 1?

Gdyż Kubica może sobie na to pozwolić, bez jakichkolwiek negatywnych skutków i złych reakcji w mediach. Zbojkotują go? Obrażą się na niego? Nie.
Tego typu zdanie nie przejdzie jeszcze długo przez gardło Adama Małysza, sióstr Radwańskich, Justyny Kowalczyk, Jacka Czachora, Marka Dąbrowskiego czy Tomasza Sikory. Oni w przeciwieństwie do Kubicy popełniliby samobójstwo medialne, oceniając w ten sposób pracę komentatorów ich dyscyplin w mediach publicznych i prywatnych. Oni potrzebują mediów i transmisji, aby w ten sposób istnieć w świadomości naszego przeciętnego polskiego widza – kibica. Bez zainteresowania najzwyczajniej znikną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Pon 17:54, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Lotus Renault GP / Robert Kubica Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 36, 37, 38  Następny
Strona 4 z 38

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin