Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> WRC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 18:43, 23 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
Światowa Rada Sportu Motorowego zatwierdziła dziś przedstawiony w kwietniu projekt kalendarza WRC 2011 w którym zabrakło miejsca dla Rajdu Polski.

W 2011 roku kierowcy będą rywalizować na trasach trzynastu imprez. Sezon otworzy lutowy Rajd Szwecji, a rywalizacja zakończy sie na trasie listopadowego Rajdu Wielkiej Brytanii.

Rada postanowiła także, że od 2011 roku zespoły będą mogły korzystać z opon dowolnej firmy, co kończy trzyletni monopol marki Pirelli. Wyjątkiem będzie serial JWRC, gdzie zostanie wprowadzony jeden dostawca ogumienia w celu ograniczenia kosztów.

Ze skutkiem natychmiastowym na szyby samochodów mają powrócić nazwiska pilotów. Zapis ten ma obowiązywać w mistrzostwach świata i mistrzostwach regionalnych.

W mistrzostwach regionalnych zostaną wprowadzone przepisy pozwalające na tanią przebudowę aut klasy s2000 na 1,6 turbo.

W związku z brakiem chętnej firmy do produkcji układów zmiany biegów z łopatkami za kierownicą, element ten będzie mógł pojawić się w nowych WRC dopiero w kolejnych latach.

Kalendarz WRC 2011
13 lutego - Szwecja
6 marca - Meksyk
27 marca - Portugalia
17 kwietnia - Jordania
8 maja - Włochy
29 maja - Argentyna
19 czerwca - Grecja
31 lipca - Finlandia
21 sierpnia - Niemcy
11 września - Australia
2 października - Francja
23 października - Hiszpania
13 listopada - Wielka Brytania


[v10]
Nie będzie u nas rundy WRC A miałam taką nadzieję...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:34, 02 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Rekordowa lista zgłoszeń na Rajd Finlandii

Znamy już pełną listę zgłoszeń Rajdu Finlandii. Na starcie szutrowego klasyka staną 102 załogi - to najlepszy wynik w tym sezonie.

60-ta, jubileuszowa edycja rajdu z bazą w Jyvaskyla zgromadziła rekordową liczbę aut czteronapędowych - 78. Kibce zobaczą w akcji 15 WRC i 16-tu reprezentantów klasy R2.

Oprócz załóg fabrycznych, w Finlandii pojawi się Petter Solberg i Mads Ostberg.

Starsi kibice z niecierpliwością czekają na start Juhy Kankkunena, który dołączy do zespołu Stobarta. Rajdowa legenda zmierzy się w bezpośrednim boju z reprezentantem młodego pokolenia - Kimim Raikkonenem.

Na Rajdzie Finlandii zobaczymy też rywalizację w SWRC, PWRC oraz w pucharze Ford Fiesta Sport Trophy.

Rajd startuje 29 lipca.


źródło: v10.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:48, 08 Lip 2010    Temat postu:

Zapowiedź Rajdu Bułgarii
Cytat:
Każda nowa runda w kalendarzu WRC budzi wielką ciekawość, a zarazem niepewność, tak jest również w przypadku rozpoczynającego się Rajdu Bułgarii. Będzie to zarazem pierwszy w sezonie asfaltowy rajd, a takich imprez w tym roku będzie aż cztery, dlatego dobra forma na twardej nawierzchni może okazać się kluczowa w walce o tytuły.

To będzie już 41 edycja tego rajdu, ale po raz pierwszy jako runda WRC. Od 1988 w Bułgarii goszczą Rajdowe Mistrzostwa Europy. Przez dwa poprzednie sezonu rajd również był kandydatem do WRC. Baza rajdu zlokalizowana jest w Borovets, 70 kilometrów na południe od Sofii, stolicy państwa. Borovets znany jest jako kurort narciarski, od jesieni do wiosny panuje tam zima. Również w tym obszarze występuję największa ilość opadów deszczu. Samo miasto leży na wysokości 1300 metrów, ale na odcinki trzeba się wspiąć momentami aż 700 metrów wyżej. Jezioro Belmeken, naturalny zbiornik jest położony na wysokości 2054 metrów.

Tegoroczny rajd składa się jedynie z siedmiu odcinków, przejeżdżanych dwukrotnie. Długie odcinki mogą być bardzo zdradliwe, gdyby cokolwiek się stało na odcinku, to można ponieść sporo strat, zanim dotrze się do mety próby. Najkrótsza próba liczy niecałe 18 kilometrów (niedzielna Slavovitsa), a najdłuższa prawie 32 kilometry (otwierający rajd Batak Lake). Opinie kierowców po rekonesansie potwierdzają jedno, że ten rajd jest bardzo szybki. Drogi przypominają te w Rajdzie Katalonii, przynajmniej jeśli chodzi o rodzaj nawierzchni, ale jak to bywa z drogami górskimi, może być bardzo kręto i technicznie.

Obojętnie czy to nowy rajd, czy słynny klasyk, na asfaltowej nawierzchni znamy faworyta. Sebastien Loeb przez ostatnich kilka lat nie ma sobie równych na tej nawierzchni. Nikt nie ma wątpliwości, że również Dani Sordo może być bardzo szybki. Właśnie dlatego Olivier Quesnel wolał pozostawić Hiszpana w swoim zespole na asfaltowe rajdy. Wiemy, że Sebastien Ogier jest szybki na szutrach, ale jeszcze niewiadomą jest, czy młoda rewelacja z Citroena równie dobrze radzi sobie na asfalcie.

Miesięczną przerwę bardzo intensywnie wykorzystywał Ford, który przez wiele dni testował swóch samochód i poprawiał się na asfaltowej nawierzchni. Kierowcy również doskonalili swoją technikę jazdy na torze z nauczycielami. Wszyscy liczą na poprawę osiągów "błękitnego owala". Do Focusa Stobart Ford wsiądzie Per-Gunnar Andersson, który nie jest wybitnym specjalistą asfaltowym, ale Malcolm Wilson szuka opcji na przyszłe lata. Dobry wynik tutaj Anderssona może mu pomóc w znalezieniu zatrudnienia na przyszły rok. Szwed niedawno zaliczył również testy Fiesty WRC.

Lista startowa liczy 49 zgłoszeń. 11 aut stanowią WRC. Petter Solberg zadebiutuje z nowym pilotem, Chrisem Pattersonem. Zapewne przyzwyczajenie się do siebie zajmie tej załodze trochę czasu. Wielorybami 307 WRC pojawią się Jean Marie Cuoq i Frigyes Turan. Henning Solberg przesiądzie się do Fiesty S2000. Bułgaria to też runda JWRC, gdzie będzie rywalizować 10 załóg.

[wrcrally.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:49, 09 Lip 2010    Temat postu:

Rajd Bułgarii - Sebastien Loeb rozpoczął od mocnego uderzenia
Cytat:
Sebastien Loeb już na pierwszym odcinku specjalnym Rajd Bułgarii nie pozostawił rywalom żadnych złudzeń kto jest najszybszym kierowcą na asfaltowych odcinakch specjalnych mistrzostw świata.

Dla mnie to był dobry oes. Pogoda jest dobra, notatki pasują. Byłem zaniepokojony przed startem. To nowy rajd ze śliskimi drogami. Na szczęście mieliśmy dobry start. Jest parę wilgotnych miejsc, które szybko przeschną - komentował Sebastien Loeb.

Sześciokrotny mistrz świata na 32-kilometrowej próbie Batak Lake o 8,6 sekundy wyprzedził Daniego Sordo i o 9,1 sekundy Sebastiena Ogiera.

Sebastien pojechał bardzo szybko. My mieliśmy już sporo syfu po cięciach czołówki. Właściwie to błoto, bo jest trochę wody. Jednak na razie jest OK. zobaczymy jak pójdzie kolejny oes - mówił Dani Sordo.

Na skrzyżowaniu pojechałem zbyt blisko banerów. Auto jest trochę nadsterowne, ale to normalne - tłumaczył brak lusterka Sebastien Ogier.

Za czołową trójką sklasyfikowano Pettera Solberga (+14,5), Kimiego Raikkonena (+17,2) oraz Mikko Hirvonena (+18,0).

Póki co jestem zadowolony. Niewiele straciłem do Ogiera. To dobry czas - mówił Petter Solberg.

To był słaby start. Za wolno pojechałem szybkie partie. Nie miałem rytmu. Mam nadzieję, że kolejne próby pójdą lepiej - komentował Mikko Hirvonen. Punktowaną dziesiątkę uzupełnił Jari-Matti Latvala (+21,3), PG Andersson (+41,2), Frigyes Turan (+49,0) oraz Matthew Wilson (+59,9). Za dziesiątką kierowców WRC sklasyfikowano debiutującego za kierownicą Fiesty S2000 Henning Solberg (+1:22,1).

Jestem blisko Mikko, ale Loeb uciekł nam niesamowicie i nie wiemy co z tym zrobić. Na oesie było kilka śliskich miejsc. Może lepiej byłoby rozpocząć rywalizację od krótkich oesów - mówił Jari-Matti Latvala.

Rozpocząłem bardzo spokojnie, by być pewnym swoich umiejętności. Mogę jechać szybciej, ale ważny jest bezproblemowy start - komentował PG Andersson.

Najdłuższy oes w rajdzie już na start i długi okres czasu bez startów na asfalcie. To musiało tak się skończyć - mówił Matthew Wilson.

Auto jest bardzo, bardzo fajne. Lubię asfaltowe rajdy, tylko nie umiem szybko jeździć na nich. To jest moja rajdówka na asfalt - komentował Henning Solberg.

W JWRC najlepszym czasem popisał Mathieu Arzeno.

[v10.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 16:56, 09 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Sebastien Loeb po wygraniu czterech rozegranych dziś odcinków specjalnych jest pewnym liderem Rajdu Bułgarii, rundy WRC.

Francuz na drugim przejeździe odcinka Belmeken Lake o 6,8 sekundy wyprzedził Daniego Sordo i o 6,9 sekundy Sebastiena Ogiera.

To był dobry i bezbłędny dzień. Jechałem najszybciej jak mogłem i złapałem dobry rytm. Czekają nas jeszcze dwa długie dni. Popołudniu przewaga nie była już tak duża, bo każdy jechał na limicie - mówił Sebastien Loeb.

Jestem bardzo zadowolony, choć nie wiem, gdzie straciłem tyle czasu. Jutro jest długi dzień - komentował Dani Sordo.

Za czołową trójką sklasyfikowano Pettera Solberga (+7,5), Mikko Hirvonena (+14,2) i Jari-Matti Latvalę (+15,6).

To był bardzo dobry dzień. Z nowym pilotem bardzo szybko się zgraliśmy. Jest jeszcze kilka rzeczy do poprawy. Straciłem za dużo do Sebastiena. Muszę szybciej jeździć końcówki oesów, bo są szanse na podium - mówił Petter Solberg.

Popołudniu jechałem na maksa. Starałem się z całych sił, ale walczyliśmy tylko w asfaltowych mistrzostwach Finlandii z Kimim i Jarim - komentował Mikko Hirvonen.

Do mety ostatniego odcinka specjalnego pierwszego etapu nie dotarł Kimi Raikkonen, który po trzech oesach był czwarty. Fin wypadł z trasy pod koniec oesu.

W klasyfikacji generalnej Sebastien Loeb o 28,1 sekundy wyprzedza Daniego Sordo i o 38 sekund Pettera Solberga. Kolejne pozycje należą do Mikko Hirvonana (+1:10,9), Jari-Matti Latvali (+1:21,2) i Sebastiena Ogiera (+1:31,3).

Jutro zawodnicy rozpoczną rywalizację od 27-kilometrowego oesu Sestrimo, który startuje o godzinie 6:43.
[v10.pl]


A miało być tak pięknie. Jak ktoś znajdzie wypadek Kimiego to nich wrzuci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Sob 20:05, 10 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Sebastien Loeb z przewagą ponad 40 sekund stanie jutro na starcie trzeciego etapu Rajdu Bułgarii, który liczy tylko cztery odcinki specjalne.

Ostatnią próbę drugiego dnia zmagań, podobnie jak dwie poprzednie wygrał Petter Solberg. Norweg na odwołanym podczas pierwszej pętli oesie Lyubnitsa o 1,1 sekundy wyprzedził Sebastiena Loeba i o 1,7 sekundy Sebastiena Ogiera.

Za oesowym podium sklasyfikowano Daniego Sordo (+4,9), Mikko Hirvonena (+9,5) oraz Kimiego Raikkonena (+13,8 ).

W klasyfikacji generalnej Sebastien Loeb posiada 40,5 sekundy przewagi nad Danim Sordo i 45,2 sekundy nad Petterem Solbergiem.

Kolejne pozycje należą do Sebastiena Ogiera (+2:05,7), Mikko Hirvonena (+2:50,4) i Jari-Matti Latvali (+3:33,1).

[v.10.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Sob 20:06, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:07, 17 Lip 2010    Temat postu:

Dani Sordo chce walczyć z Sebastienem Loebem
Cytat:
Dani Sordo jest sfrustrowany dominacją Sebastiena Loeba w zespole Citroena i Hiszpan zamierza powalczyć w drugiej połowie sezonu o swoje pierwsze zwycięstwo w karierze.

Olivier Quesnel, szef Citroena, przyznał, że zezwoli na bratobójczy pojedynek dopiero wtedy, gdy Sebastien Loeb będzie pewny siódmego mistrzowskiego tytułu, a Citroen pewny korony wśród producentów.

Po siedmiu tegorocznych rundach WRC Loeb posiada 51 punktów przewagi nad drugim w klasyfikacji Sebastienem Ogierem, a Citroen ma 47 punktów zapasu nad Fordem.

Mam nadzieję, że Sebastien jak najszybciej zdobędzie mistrzowski tytuł. Wtedy każdy z naszych kierowców będzie miał wolną rękę - mówi Quesnel.

Myślę, że to będzie dobre dla wszystkich, a zwłaszcza dla Daniego, który będzie szybki w Hiszpanii. Jednak oprócz tytuł€ dla Seba musimy mieć także pewną koroną wśród konstruktorów - dodał.

Oczywiście każdy chce być pierwszy w zespole, ale każdy też zna swoje miejsce i wie jakie są nasze cele. Jeśli uda się je szybko osiągnąć będziemy mogli cieszyć się z doskonałej walki - zakończył Francuz.

[v10.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:12, 19 Lip 2010    Temat postu:

Sebastien Ogier podpisał trzyletni kontrakt z Citroenem
Cytat:
Citroen Racing podpisał trzyletni kontrakt z Sebastienem Ogierem, o którego ubiegali się szefowie Forda. Francuska marka przedłużyła także umowę z Sebastienem Loebem, a starty Daniego Sordo mają być zależne od posiadanego budżetu.

Jesteśmy podwójnie zadowoleni. Nie jest w pełni zadowolony ze swego dorobku, pomimo historycznych wyników. Sebastien Loeb nadal jest głodny zwycięstwa. Jego doświadczenie, inteligencja i umiejętność wyciągania z samochodu 100% będą kluczowe w przyszłym sezonie - mówi Olivier Quesnel.

Od pewnego czasu Citroen wiąże swoją przyszłość z Sebastienem Ogierem, dlatego postanowiono podpisać trzyletni kontrakt. Dani Sordo nadal będzie częścią zespołu, ale musimy sfinalizować budżet, aby ogłosić jego program startów.

Mój obecny kontrakt z Citroenem pozwalał mi zakończyć karierę w tym roku. Jednak moja wola zwycięstwa jest nadal bardzo silna. Sezon 2011 będzie moim fabrycznym w barwach Citroena. Myślę, ze mistrzostwa świata będą bardzo ciekawe. Nowe samochody przetasują stawkę na nowo. Nie jest tajemnicą, że ostro pracujemy nad nowym modelem. Nie mogę się doczekać porównania DS3 WRC z innymi modelami. Moim celem jak na razie jest wywalczenie siódmego mistrzostwa świata - mówił Sebastien Loeb.

Chcę podziękować Citroenowi za zaufanie i to na trzy sezony. Ten zespół pozwolił mi zadebiutować w WRC i zawsze powtarzałem, ze chcę w nim jeździć. Jestem podekscytowany walką samochodem nowej generacji o honor marki. Podobnie jak Sebastien koncertuję się na dokończeniu sezonu - komentował Sebastien Ogier.

[v10.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:09, 06 Sie 2010    Temat postu:

800 kilometrów oesowych w przyszłych rundach WRC?
Cytat:
Podczas dwudniowego Rajdu Finlandii, Jean Todt przedstawił szefom zespołów fabrycznych swoją wizję przyszłych rajdów zaliczanych do WRC.

Francuz po raz kolejny wyraził swoją dezaprobatę do obecnie krótkich i ustabilizowanych rajdów, które mają w przyszłości powrócić do charakteru wytrzymałościowego.

Todt zaproponował zwiększenie długości oesów do 800 kilometrów, co wiązałoby się z likwidacją centralnego parku serwisowego i powrotu nocnych odcinków specjalnych.

Zespoły są jednak zaskoczone takimi propozycjami i bronią się ideą ograniczenia kosztów oraz standardami bezpieczeństwa.

[v10.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Nie 19:59, 22 Sie 2010    Temat postu:

Loeb wygrywa w Niemczech (a Kimi wygrywa pierwszy w życiu odcinek specjalny w WRC)

Cytat:
Sebastien Loeb po trzech dniach rywalizacji okazał się najszybszym kierowcą Rajdu Niemiec, który z pewnością można nazwać twierdzą Francuza. Od pierwszej edycji rajdu w WRC na liście zwycięzców widnieje tylko nazwisko Loeba.

Kierowca Citroena C4 WRC za swoimi plecami zostawił Daniego Sordo (+51,3) oraz Sebastiena Ogiera (+2:13,3).

Za podium sklasyfikowano Jari-Matti Latvalę (+2:33,9), Pettera Solberga (+6:47,7) oraz Matthew Wilsona (+8:46,7).

Punktowaną dziesiątkę uzupełnili: Kimi Raikkonen (+8:50,5), Khalid Al Qassimi (+17:36,5), Mark van Eldik (+17:53,0) oraz najszybszy w SWRC Patrik Sandell (+17:58,.

Ostatni odcinek specjalny rajdu na swoje konto zapisał Kimi Raikkonen, który wyprzedził Matthew Wilsona (+1, oraz Sebastiena Ogiera (+2,9).


[v10]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> WRC Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin