Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

FOTA, FIA i inne skróty...
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:59, 06 Mar 2009    Temat postu: FOTA, FIA i inne skróty...

Cytat:
Oświadczenie FOTA - część 1

Podczas konferencji prasowej, będącej częścią dzisiejszego spotkania FOTA, organizacja zrzeszająca zespoły uczestniczące w Formule 1 wydała oficjalne oświadczenie, w którym zaproponowała kierunek w jakim, w najbliższych latach powinna podążać najbardziej prestiżowa seria wyścigowa na świecie. Jeśli zaproponowany przez FOTA pakiet zyska akceptację FIA, zmiany zostaną systematycznie wdrażane już w tym roku.

Przewodniczący FOTA Luca di Montezemolo powiedział: "To jest bezprecedensowy moment w historii Formuły 1. Ponad wszystkim, po raz pierwszy zespoły są zjednoczone i nieugięte, z jasną i spójną wizją. Dzięki tej jedności zespoły już zdołały znacząco zredukować koszty na 2009 rok. W dalszym ciągu będziemy ostro rywalizować na torze, dzielimy jeden wspólny cel: pracować razem aby poprawić Formułę 1, zapewniając jej stabilność, konkurencyjność i widowisko na korzyść naszego najważniejszego wspólnika - odbiorcy. Z tą mentalnością zamierzamy pracować ciężko, wraz z naszymi partnerami: FIA i FOM, naszym wspólnym celem jest optymistyczna przyszłość Formuły 1".

Zmiany techniczne:

2009:


* ponad stuprocentowe zwiększenie żywotności silników (osiem jednostek na kierowcę w ciągu roku)
* mniejsze wykorzystanie tunelu aerodynamicznego oraz komputerowej dynamiki płynów (CFD)
* silniki dla zespołów prywatnych dostępne w cenie 8 milionów euro za sezon.


2010:

* silniki dla zespołów prywatnych dostępne w cenie 5 milionów euro za sezon
* skrzynie biegów dla zespołów prywatnych dostępne w cenie 1,5 miliona euro za sezon
* standardowy system KERS (dla zespołów prywatnych dostępny w cenie 1-2 milionów euro za sezon)
* dalsza, 50% redukcja wydatków na aerodynamikę
* określone numery podwozi, homologacja elementów opracowanych w trakcie sezonu
* zakaz używania „egzotycznych” stopów metali oraz materiałów kompozytowych
* standardowa telemetria oraz radio


Zmiany sportowe:

2009:


* redukcja testów o 50%
* nowy system punktacji (12-9-7-5-4-3-2-1)
* dane dotyczące ładunku paliwa, mieszanki opon oraz tankowania podczas wyścigu podane do wiadomości publicznej


2010:

* praca nad formatem kwalifikacji
* nowe możliwości zdobywania punktów (np. zespół otrzymuje punkt w klasyfikacji konstruktorów za najszybszy pit-stop w wyścigu)
* kolejne ograniczenie testów (cztery czterodniowe sesje z wykorzystaniem jednego samochodu w ciągu roku plus przedsezonowy shakedown)
* redukcja dystansu wyścigu (250 km lub godzina i 40 minut)


Zmiany komercyjne:

2009:


* większa dostępność danych dla mediów
* poszukiwanie sposobów na bardziej dynamiczne i informacyjne przedstawienie Formuły 1, zbliżone do innych sportów, aby zwiększyć interakcję z publicznością
* wyznaczenie w każdym zespole osoby dostępnej dla telewizji w czasie transmisji wyścigu
* lepsze wykorzystanie stron internetowych zespołów i FOTA
* obowiązkowa sesja autografowa podczas wyścigowego weekendu


2010:

* praca nad poprawą telewizyjnego widowiska



Przegląd demograficzny globalnej publiczności:

* 17 krajów objętych sondażem
* pierwsze badanie, gdzie respondentami byli zarówno fani jak i kibice mniej zainteresowani Formułą 1
* liczba respondentów z danego kraju odpowiada liczbie widowni w danym kraju
* wyniki zostały podzielone według: poziomu zainteresowania Formułą 1, płci, wieku, kraju i regionu
* Całość widowni składa się z:

- regularnych fanów (25%, głównie mężczyzn w różnym wieku)
- umiarkowanych fanów (44%, mężczyźni i kobiety w różnym wieku)
- mało zaangażowanych fanów, niechętnie oglądających wyścigi (31%, głównie kobiety w różnym wieku)

Kluczowe wnioski wynikające z badania globalnej publiczności:

1. Formuła 1 nie jest zepsuta, więc nie przesadzajmy z naprawą

Obecny format wyścigu nie jest uznawany za zły (przez wszystkie grupy fanów) i nie wymaga radykalnych zmian. Istnieje silne pragnienie aby Formuła 1 pozostała merytokratyczna, natomiast zainteresowanie odbiorcy w największym stopniu wynika z oceny umiejętności kierowcy, wyprzedzania i technologii.

Wniosek: nie ma dowodów na to, że obecny format wyścigu wymaga zastosowania sztuczek jak: handicap, wyścigi sprinterskie, odwrócona stawka na polach startowych czy pościgi jednego kierowcy za drugim. Publiczność Formuły 1 docenia tradycyjną, wysoce zaawansowaną naturę sportu i nie dostrzega potrzeby obalania obecnego formatu.

2. Formuła 1 musi być bardziej przyjazna dla fanów

Indywidualny pogląd na Formułę 1 oraz jej rozumienie niemal w całości zależy od lokalnego nadawcy telewizyjnego. W odróżnieniu od innych globalnych sportów, największa część „konsumpcji” Formuły 1, odbywa się w dniu wyścigu za pośrednictwem telewizji i częściowo tradycyjnej, niespecjalistycznej prasy.

Fani Formuły 1 są dojrzałymi konsumentami nowych kanałów medialnych (Internet, telefonia komórkowa) i innych punktów zaczepienia (gry, towary). Globalna natura Formuły 1, mimo, że atrakcyjna sama w sobie, zależy od ujednoliconego formatu wyścigu, co w rezultacie ogranicza „konsumpcję” wyścigu do podsumowującego programu nadawanego przez lokalną telewizję. Tylko entuzjaści (25% widowni) gotowi są oglądać wyścig na żywo jeśli wypada on poza godzinami szczytowej oglądalności.

Wniosek: istnieją znaczące możliwości budowania widowni poprzez inne kanały, jak Internet i telefony komórkowe.

3. Zmiany w formacie kwalifikacji nie są koniecznością

Spytaliśmy o rozważenie alternatywnego formatu kwalifikacji. Wszystkie grupy fanów wyraziły niewielkie poparcie dla z góry ustalonych pozycji na starcie. Było pewne zainteresowanie, pomysłem aby szczęście odgrywało pewną rolę w kształtowaniu kolejności na polach startowych. Ale generalne postanowienie było takie, że zawsze najszybszy kierowca powinien startować z pierwszej pozycji.

Wniosek: może być uzasadnienie dla niewielkich zmian w aktualnym formacie kwalifikacji, jednak radykalna zmiana formatu nie wpłynie na znaczący wzrost widowni.

4. Korekta systemu punktacji

Podobnie jak w przypadku formatu kwalifikacji, publiczność chce systemu premiującego najlepszego. Oznacza to, że zwycięzca powinien otrzymywać więcej punktów niż obecnie. Jest to wskazanie, że publiczność chciałaby widzieć większą nagrodę punktową za wygranie Grand Prix.

Wniosek: małe usprawnienie istniejącego systemu.

5. Ewolucja pit stopów i tankowania podczas wyścigów

Publiczność postrzega pit stopy jak integralną część telewizyjnej rozrywki, jednak jako najważniejszą część pit stopu postrzegają zmianę opon, a nie tankowanie. Stratedzy wyścigowi nie zostali wysoko ocenieni jako czynnik wpływający na zainteresowanie Formułą 1.

Wniosek: publiczność nie straci zainteresowania jeśli tankowanie zostanie wstrzymane. Zmiana opon jest istotnym czynnikiem wpływającym na zainteresowanie (pit stopami) i nie powinna być bardziej niż obecnie zautomatyzowana.


Dziś prezentujemy projekt FOTA, jutro zaprezentujemy wypowiedzi szefów zespołów i innych osób piastujących ważne stanowiska w tej organizacji.

[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez T. dnia Pią 2:01, 06 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 18:15, 17 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Mistrzem świata sezonu 2009 zostanie kierowca, który zwycięży w największej liczbie wyścigów. FIA odrzuciła ostatecznie propozycję punktową wystosowaną przez FOTA, i wprowadziła pewną wariację zapowiadanego wcześniej i szeroko krytykowanego, systemu medalowego.

FIA ogłosiła że system 10-8-6-5-4-3-2-1 pozostanie, ale mistrza wyłoni liczba wygranych wyścigów, a nie punktów. Punkty będą liczone tylko dla sklasyfikowania kierowców zajmujących pozostałe pozycje (od drugiej do ostatniej), a także będą użyte gdy więcej niż jeden kierowca wygrał taką samą ilość wyścigów.

Klasyfikacja konstruktorów zostaje niezmienona.

System punktacji proponowany przez FOTA – 12-9-7-5-4-3-2-1 – nie zyskał aprobaty, choć takie było życzenie zespołów oraz fanów F1, którzy chcieli aby zwycięzcy wyścigów byli nagradzani większą ilością punktów.

Gdyby system z liczbą zwycięstw zastosowano we wszystkich minionych sezonach F1, okazałoby się że trzynastokrotnie mistrzem świata nie zostałby kierowca z największą ilością punktów. Ostatni raz mogło tak być w minionym sezonie, w którym Felipe Massa wygrał o 1 wyścig więcej niż Hamilton, jednak zdobył 1 punkt mniej. Wcześniejszy sezon z podobną sytuacją to rok 1989.
[f1ultra.pl]

co za idioci!ExclamationExclamationExclamationExclamation! Powiedzcie mi, ze to się nie dzieje na prawdę! :nooo:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:18, 17 Mar 2009    Temat postu:

Bernard to idiota! Jak On mógł coś takiego wymyślić i jak Oni mogli na coś takiego się zgodzićQuestion Nie tego chcą fani! Nie tego chcą zespoły! Więc po co w ogóle to brali pod uwagę? To jest bez sensu!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 18:33, 17 Mar 2009    Temat postu:

Czy to są już ostatecznie decyzje? Nie można się od tego odwołać? Coś z tym zrobić? Nie, no po co pytam, Max i tak ma wszystkich w czterech literach. To jakiś koszmar... Co on myśli, że kierowcy się ścigają, tylko po to żeby się w bolidzie pokazać i dojechać an bezpiecznej pozycji? Kierowcy to nie idioci, moja ducha rywalizacji i głód zwycięstw wpisany w kod DNA. Każdy chce wygrać i nie trzeba ich wspomagać takimi pierdołami!
Ale jestem zła...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WHPmt
Zbieracz autografów
Zbieracz autografów


Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:50, 17 Mar 2009    Temat postu:

mogli zmienić system punktacji... teraz słabsze teamy, a raczej ich kierowcy, nie mają po co się ścigać... powinni czuć się naprawdę pokrzywdzeni, pozbawieni wszelkich szans na naprawde dobry wynik na koniec roku, bo teraz regularne punktowanie poza podium będzie na nic....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 19:04, 17 Mar 2009    Temat postu:

Są i dobre wiadomości:
Cytat:
I tak zdecydowano, że po sesji kwalifikacyjnej kibice poznają ciężar wszystkich samochodów, co jest równoznaczne z ujawnieniem poziomu paliwa, z jakim kierowcy rozpoczną wyścig. Dla lepszej orientacji fanów i mediów, opony deszczowe będą określane mianem ‘przejściówek’, a gumy na ekstremalne warunki pogodowe – ‘deszczówek’.

Zgodnie z propozycjami FOTA, kierowcy i zespoły mają być bardziej dostępni dla dziennikarzy i kibiców. Pierwszego dnia zajęć na torze, wszyscy zawodnicy stawią się w alei serwisowej na sesji autografów. Kierowcy, którzy zostaną wykluczeni z kolejnych części czasówki lub odpadną z wyścigu będą musieli zjawić się w padoku i porozmawiać z mediami. To samo dotyczy zawodników, spoza najlepszej trójki (biorą udział w oficjalnej konferencji prasowej), którzy ukończą wyścig.

W trakcie wyścigu każdy team będzie wyznaczał przynajmniej jednego rzecznika prasowego, dostępnego dla akredytowanych stacji telewizyjnych.
[f1.pl]

Tu mi się prawie wszytko podoba. Tylko mam zastrzeżenie do ujawniania ładunków paliwa. Lubiłam ten dreszczyk emocji kiedy nie wiedziano do końca kto jest jak mocno dotankowany smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:19, 17 Mar 2009    Temat postu:

pomysł z ujawnieniem ilości paliwa mi się nie podoba... no i biedny Borowczyk, nie będzie mógł już robić swoich wywodów na ten temat... hyh...

A reszta mi się podoba, choć wątpię, by kierowcy byli z tego zadowoleni, a przynajmniej niektórzy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 19:32, 17 Mar 2009    Temat postu:

Chciałabym zobaczyć jak ci niedostępni kierowcy stają się bardziej otwarci i rozmowni... Już widzę oczami wyobraźni Kimiego albo Roberta, którzy grzecznie się uśmiechają i mówią: "Tak, odpowiem na wszystkie państwa pytania i nie będę się niecierpliwił czekając aż wreszcie dacie mi państwo spokój..." no chyba że tak się postarają żeby za każdym razem po wyścigu lądować na głównej konferencji prasowej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Wto 19:33, 17 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:42, 17 Mar 2009    Temat postu:

hahaha jak dla mnie to mogą lądować tam za każdym razem smile
Tylko teraz pytanie pozostaje takie, czy nasza polska telewizja Polsat będzie umiała i czy zechce skorzystać, z tej możliwości...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 19:49, 17 Mar 2009    Temat postu:

Obawiam się, że nie i nie mam co do tego żadnych nadziei. Gdyby coś nowego szykowali to już by się tym chwalili. A jest wręcz przeciwnie, cisz jak makiem zasiał. Coś reklamują na Polsacie Sport i PS Extra, ale na głównym nie. Prawie tydzień został a oni nawet nie przypomną że coś takiego jak F1 w ogóle istnieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin