Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Lotus Renault GP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Nie 16:00, 01 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Wygląda na to, że nie tylko BMW Sauber przykłada ogromną wagę do rozpoczęcia sezonu z systemem KERS. Z identycznym zamiarem nosi się zespół Renault.

Po testach na Algarve Motor Park w Portugalii, Pat Symonds, szef inżynierii w Renault przyznał, że zespół poczynił duże postępy w pracach nad technologią KERS. 55-letni Brytyjczyk podkreślił nawet, że wierzy, iż przygotowywany wspólnie z Magneti Marelli system będzie gotowy na pierwszy wyścig sezonu, który odbędzie się 29 marca w australijskim Melbourne.

– Przed świętami Bożego Narodzenia byłem naprawdę zaniepokojony tym, jak rozwija się nasz KERS – przyznał Pat Symonds w „Autosporcie”. – Później jednak udało nam się zrobić naprawdę duży krok naprzód i jestem niemal pewien, że w Melbourne pojedziemy z systemem odzyskiwania energii. Nie ma co do tego gwarancji, ale o ile przed świętami wydawało się to niemożliwe, o tyle teraz bym powiedział, że jest to prawdopodobne.

Jest to oczywiście dobra informacja także dla Red Bull Racing, który poza silnikami, będzie w 2009 roku korzystał z opracowanego przez Renault KERS-u.

[f1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Pon 23:48, 02 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Fernando Alonso jest najszybszym kierowcą w stawce F1 - uważa Pat Symonds, pełniący funkcję dyrektora wykonawczego zespołu Renault. - On jest nieprawdopodobnie szybki - uważa.

- Jeśli stworzysz listę rzeczy, których wymagasz od idealnego kierowcy wyścigowego - Fernando jest na jej szczycie. W mojej opinii jest najszybszy. Wie jak wygrywać i wie jak się ścigać. Wie co jest potrzebne aby osiągnąć sukces - powiedział Symonds.


[f1.wp.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pon 13:12, 16 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
F1:czołowy zespół traci głównego sponsora
Zespół Renault będzie zmuszony poszukać nowego głównego sponsora po tym, jak firma ING zapowiedziała, że po zakończeniu sezonu 2009 wycofuje się z Formuły 1.
ING zapowiedziało drastyczne cięcie kosztów w związku z panującym kryzysem ekonomicznym.

W swoim oświadczeniu ING podkreśliło owocną współpracę z Renault i zapowiedziało ścisłą współpracę w ostatnim roku obowiązywania kontraktu.
ING jest kolejnym sponsorem porzucającym Formułę 1. Z rywalizacji wycofał się zespół Honda, a BMW Sauber, w barwach którego startuje Robert Kubica, stracił wsparcie Credit Suisse Group.


ojojo Renault!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:09, 17 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Solidna przyszłość Renault

Szef Renault F1 Team - Flavio Briatore jest pewny, że jego drużyna ma "solidną przyszłość" w Formule 1, pomimo wycofania się tytularnego sponsora - ING.

Briatore jest przekonany, że zespół będzie miał zapewnioną dobrą kondycję finansową ze względu na cięcia kosztów, co pozwala mu z pewnością patrzeć w przyszłość.

"Przez trzy lata, drużyna i firma ING cieszyły się satysfakcją i skutecznymi, wzajemnymi kontaktami." - powiedział Flavio w swoim oświadczeniu na stronie zespołu.
"ING było entuzjastycznym i pomocnym partnerem dla Renault F1 Team w każdym aspekcie." - dodaje Włoch.

"Niemniej jednak, byliśmy ostrzegani wiele razy o kryzysie finansowym, który wzywał do obrania właściwych restrykcji dla naszego sportu, i razem z FOTA objęliśmy prawidłowy kierunek."

"Drastyczna redukcja kosztów była priorytetowym założeniem FOTA i z trwającym programem cięcia kosztów jesteśmy pewni, że możemy zagwarantować solidną przyszłość dla naszego zespołu i dla Formuły 1." - kończy szef Renault.

[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:07, 17 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Briatore zwalnia szefa działu silników

Coraz więcej faktów i publikacji w specjalistycznej prasie francuskiej wskazuje na to, że Flavio Briatore zwolnił Denisa Chevriera, szefa działu silników i długoletniego pracownika ekipy.

54-letni Chevrier, który jest związany z Renault Sport w F1 już od lat ’80, nie pojawi się na testach w Jerez w tym tygodniu, co tylko uprawdopodobniło pogłoski o zwolnieniu weterana. Artykuł jaki pojawił się we francuskiej gazecie L’Equipe daje wiarę takiej wersji wydarzeń.

Sugeruje się, że mogą go zastąpić Rob White, który także jest bardzo cenionym specjalistą w dziedzinie jednostek napędowych, albo inżynier Remi Tafin.

Wcześniejsze doniesienia we francuskiej prasie sportowej sugerowały, jakoby Chevrier, który jest zaangażowany w program dostarczania silników dla Red Bulla przez ostatnie dwa lata, rozmawia z Briatore o pakiecie odszkodowawczym, za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 23:26, 17 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Po ogłoszeniu zakończenia współpracy firmy ING z Renault F1 Team, nadszedł czas na pracowników zespołu. Team ujawnił, że zwolni 63 ludzi. Co ciekawe nie jest to spowodowane kryzysem, tylko zmianami w najwyższej kategorii sportów motorowych.

Renault F1 Team posiada w swoim składzie 525 osób. 350 z nich pracuje w Enstone, czyli miejscowości gdzie ulokowana jest baza zespołu. Renault twierdzi, że dramatyczne zmiany w regulacjach będą powodować zwolnienia personelu.

Największe zagrożenie dotyczy ludzi pracujących w zespole testowym oraz w dziale zajmującym się aerodynamiką. Spowodowane jest to oczywiście wszystkimi ograniczeniami związanymi z redukcją kosztów ponoszonych przez wszystkie teamy w Formule 1.

Oto co możemy przeczytać w oświadczeniu Renault: "ING Renault F1 Team w procesie restrukturyzacji, zamierza przemyśleć zwolnienie 63 pracowników. Niemniej jednak, nie jest to związane z kryzysem finansowym, ale raczej spowodowane zmianami w przepisach w F1."

"Z 525 osób zatrudnionych, potencjalne zwolnienia uderzą w zespół testowy oraz dział aerodynamiki, w które został zadany największy cios związany z nowymi regulacjami. Na obecnym etapie jest za wcześnie, aby wchodzić w szczegóły i nie mamy więcej komentarzy do dodania."

Aż nie chce się wierzyć, że taka postawa Renault w żadnym stopniu nie jest spowodowana kryzysem finansowym.

[f1ultra.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:47, 23 Lut 2009    Temat postu:

Renault szuka sponsora w Indiach
Cytat:
Zespół Renault z końcem sezonu 2009 straci swojego dotychczasowego sponsora tytularnego – holenderski bank ING. Francuska stajnia rozpoczęła więc już poszukiwania nowego sponsora, a jej oczy skierowane są obecnie na Indie.

„Obecnie trwają rozmowy ze znaczącą korporacją międzynarodową z Indii w sprawie umowy sponsorskiej.” – powiedziała starsza rangą osoba z Renault hinduskiej gazecie Press Trust of India, choć odmówiła udzielenia jakichkolwiek szczegółów na temat tożsamości potencjalnego sponsora.

Firmy z Indii zaczynają być celem coraz większej liczby zespołów F1, odkąd Vijay Mallya przejął Spykera i utworzył na jego bazie pierwszą hinduską ekipę w królowej motosportu, a także ogłoszone zostały plany dotyczące zorganizowania rundy mistrzostw świata w Indiach (pierwotnie planowanej na rok 2010, ale w końcu przeniesionej na 2011 przez Berniego Ecclestone'a).

Ferrari współpracuje już z należącą do korporacji międzynarodowej Tata Group firmą Tata Consultancy Services, która specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania, jednak jest jeszcze wiele innych firm, jak choćby największy hinduski konglomerat działający w prywatnym sektorze – Reliance Industries, a także Infosys – jedna z największych firm w Indiach działająca w branży technologii informacyjnych (IT).

Chcąc przyciągnąć do siebie jakąś dużą firmę z Indii, Renault odwiedzi w tym roku ponownie Nowe Delhi w ramach swojego programu Roadshow F1, jednak tym razem zamiast Nelsona Piqueta Jr chce już tam zabrać dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Nie 12:05, 08 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Szefowie francuskiego teamu Renault ostrzegają, że wycofają się ze startów w mistrzostwach świata Formuły 1, jeśli koszty startów w cyklu Grand Prix nie zostaną faktycznie obniżone.
Taką opinię wyraził dyrektor francuskiej ekipy Patrick Pelata, który przyszłość swojego teamu w F1 uzależnia od większej obniżki kosztów funkcjonowania zespołów, niż zaproponowane w ostatnich dniach przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA).

Jednocześnie szefostwo Renault domaga się zwiększenia sum przekazywanych wszystkim teamom z tytułu praw handlowych.


- Chcemy otrzymywać więcej pieniędzy ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych, opłat promotorów wyścigów oraz reklam znajdujących się na torach. Jesteśmy największą częścią wielkiego widowiska, jakim jest Formuła 1, a przy rozdziale zysków z niej jesteśmy marginalizowani - powiedział Pelat.

W lutym szefostwo tej ekipy dowiedziało się, że po najbliższym sezonie z jego sponsorowania wycofa się grupa kapitałowa ING, przeżywająca kłopoty związane z ogólnoświatowym kryzysem finansowym. To wymusiło poważne cięcia kosztów i zwolnienie 63 pracowników z obsługi technicznej, a reszcie obniżono pensje.

W tej chwili ekipy występujące w Formule 1 otrzymują połowę środków pochodzących z praw handlowych związanych z cyklem Grand Prix, reszta trafia do Formula One Management, w której większościowe udziały ma wiceprezes FIA Bernie Ecclestone. Ten jednak ostatnio stwierdził, że w związku ze sporymi cięciami wydatków zespołów związanych ze startami możliwe są zmiany, ale raczej zmniejszające ich partycypacje w przychodach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:48, 11 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Nelson Piquet zaprzecza spekulacjom o nierównym traktowaniu

Nelson Piquet Junior pomniejsza znaczenie spekulacji o nierównym traktowaniu kierowców w zespole Renault, mimo że fakty mogą wskazywać na coś innego.

W poniedziałek rano, 23-letni Brazylijczyk rozpoczął testy na torze w Montmelo pod Barceloną, ale już następnego dnia przekazał kierownicę swojemu partnerowi z zespołu, Fernando Alonso, który będzie kontynuował jazdy próbne w R29 przez pozostałe trzy, z czterech dni testowych.

Piquet odrzuca sugestie, że stosunek 1:3 dni testowych z korzyścią dla mistrza świata z 2005 i 2006 roku wskazuje, że jego rola w zespole z Enstone jest mniej znacząca.

„To normalne, że Fernando testuje więcej dni, on ma więcej doświadczenia i jego informacje są bardzo cenne dla zespołu” - powiedział Brazylijczyk w wywiadzie dla hiszpańskiej gazety „Diario Sport”.

Spośród dziesięciu zespołów testujących na torze „Circuit de Catalunya”, Alonso jest jedynym kierowcą któremu zaplanowano więcej niż dwa dni w kokpicie bolidu.

[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:29, 18 Mar 2009    Temat postu:

Renault użyje systemu KERS w Melbourne
Cytat:
Renault jest pierwszym zespołem Formuły 1, który zdecydował się na użycie systemu odzyskiwania energii kinetycznej już podczas otwierającego sezon 2009 wyścigu o Grand Prix Australii. Informację taką opublikował dziś wieczorem serwis autosport.com.

Gotowość do użycia KERS zadeklarował wczoraj także zespół BMW Sauber, jednak Mario Theissen zaznaczył, że nie zdecydowali jeszcze, czy będą korzystali z tego systemu już w Melbourne. Tymczasem Renault jest już jak widać pewne nie tylko niezawodnego działania KERS, ale także widocznej poprawy osiągów dzięki niemu, skora zamierzają go użyć w pierwszym GP sezonu.

Niewykluczone, że także zespoły McLaren i Ferrari zdecydują się na użycie KERS w Australii, gdyż są daleko posunięte w pracach rozwojowych nad tym systemem. Pozostałe zespoły: Williams, Toyota, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing, Force India i Brawn GP raczej na pewno nie będą korzystały z KERS na początku sezonu, jednak większość z nich w którymś momencie sezonu powinna jeździć już z technologią odzyskiwania energii z hamowania.

Zespół Renault, który był początkowo jednym z największych przeciwników wprowadzenia KERS do F1 już w tym roku, pod koniec stycznia z zadowoleniem stwierdził, że jest zaskoczony tym, jak dobrze sprawuje się ten system. „Dokonaliśmy piekielnie dużych postępów w ostatnich tygodniach i jestem znacznie bardziej pewny tego, że będziemy mieli KERS w bolidzie w Melbourne.” – powiedział wówczas Pat Symonds.

W lutym Bob Bell podzielił się z kolei reakcjami kierowców Renault na jazdę z KERS: „Chyba największym zaskoczeniem okazał się dla nich system KERS, ponieważ spodziewaliśmy się, że początkowo będziemy mieć z nim dużo problemów i przygotowaliśmy na to kierowców. W rzeczywistości przejście na nowy system okazało się jednak dość płynne”. Dodał też, że nie martwi się o niezawodność: „Jeśli chodzi o KERS, najpierw zespół wykonał wyśmienitą robotę w naszych centrach badawczych, dzięki czemu bolid jest faktycznie niezawodny”.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Lotus Renault GP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 3 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin