Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Scuderia Ferrari Marlboro
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pon 13:01, 12 Sty 2009    Temat postu:

onet.pl napisał:
Zespół Ferrari, jako pierwszy przed zbliżającym się początkiem sezonu 2009, zaprezentował swój nowy bolid.
F60, bo tak został nazwany nowy bolid, został zaprezentowany na oficjalnej stronie serwisu z Maranello. Po południu F60 po raz pierwszy wyjedzie na tor, a za jego kierownica usiądzie Felipe Massa.



onet.pl napisał:
- Ostatni sezon nie był taki, jak sobie wyobrażałem, ale wymazałem już go z pamięci - mówi były mistrz świata, Kimi Raikkonen, podczas prezentacji nowego bolidu Ferrari.
- W ciągu kilku najbliższych tygodni zapoznamy się gruntownie z nowym pojazdem i wtedy będziemy wiedzieli na co nas stać. Jestem pewien, że w nadchodzącym sezonie będziemy bardzo mocni i powalczymy o tytuł mistrza świata - dodał Fin.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Pon 19:37, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pon 20:11, 12 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
- Jestem dość zaskoczony. Nowy bolid jest mniejszy i bardziej kompaktowy. Szczególnie w tylnej cześci - powiedział Felipe Massa dzieląc się wrażeniami po prezentacji nowej maszyny z Maranello. Massa jako pierwszy pokonał kilka okrążeń nowym bolidem.

- Nowy bolid wygląda bardzo fajnie, wręcz słodko! Mam nadzieję, że będzie równie szybko co piękny - powiedział Brazylijczyk, który sezon 2008 ukończył na drugim miejscu, przegrywając z Lewisem Hamiltonem o włos.

- Czuję, że teraz jestem mocniejszy i bardziej doświadczony. Szczególnie biorąc pod uwagę drugą część poprzedniego sezonu. Wyciągnąłem z tej sytuacji wnioski i teraz jestem jeszcze lepiej przygotowany - powiedział Massa.

- Ciężko ocenić, który zespół będzie najgroźniejszym przeciwnikiem. Naturalnie bierzemy pod uwagę McLarena, BMW również pracuje bardzo ciężko i z roku na rok jest coraz mocniejsze. Trudno to teraz przewidzieć. My pracujemy bardzo ciężko i z pewnością niełatwo będzie z nami wygrać - powiedział Felipe Massa.



Cytat:
Ferrari zaprezentowało w poniedziałek nowy bolid. Kimi Raikkonen ma nadzieję, że dzięki nowej maszynie będzie w stanie ponownie włączyć się w walkę o mistrzowski tytuł.

- Ostatni sezon nie potoczył się tak, jakbym sobie tego życzył. To już jednak przeszłość, w tym roku ponownie spróbuję zdobyć tytuł - powiedział mistrz świata z 2007 roku podczas prezentacji Ferrari.

- Oczywiście w tym roku zmieniły się przepisy i w związku z tym trudno ocenić jak nowy bolid będzie się sprawował. Jestem jednak przekonany że będzie szybki. Niebawem przekonamy się jak wypada na tle pozostałych - dodał Raikkonen.

- Bolid wygląda inaczej, ale szybko można się do niego przyzwyczaić. Wygląda inaczej, ale wciąż bardzo dobrze. Nie mogę się doczekać kiedy będę mógł pojeździć nim po torze - powiedział Kimi Raikkonen

[wp.pl]

Dawaj czadu Kimi!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Pon 20:22, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pon 21:32, 12 Sty 2009    Temat postu:

onet.pl napisał:
- W nadchodzącym sezonie naszym głównym rywalem będzie McLaren. BMW Sauber także będzie groźne i być może Renault - powiedział Felipe Massa, który w poniedziałek po raz pierwszy testował nowy bolid Ferrari.
- BMW systematycznie, co roku robi postępy. Ich ciężka praca może przynieść efekty - dodał Brazylijczyk.

- Ja z każdym sezonem czuję się mocniejszy i tym razem jest podobnie. Zwłaszcza miniony rok dostarczył mi wielu pożytecznych doświadczeń - zakończył kierowca Ferrari.


BMW!!BMW!!


onet.pl napisał:
Właściciele najlepszego zespołu Formuły 1 w 2008 roku - Ferrari nie mają nic przeciwko planom startu fińskiego kierowcy Kimiego Raikkonena w 44. edycji Rajdu Laponii, jednej z eliminacji samochodowych mistrzostw Finlandii, która odbędzie się w dniach 22-24 stycznia.
W sobotę Raikkonen - mistrz świata Formuły 1 z 2007 roku - ogłosił, że zamierza spróbować swoich sił w rajdzie, jadąc Fiatem Abarth Grande Punto S2000, razem z fińskim pilotem Kajem Lindstromem, który kiedyś startował razem z Finem Tommim Makkinenem.

- To bardzo prestiżowa impreza dla fińskich zawodników i nie widzimy powodu, żeby powstrzymywać Kimiego przed tym startem. Wprost przeciwnie, zostawiamy naszym kierowcą wolną rękę w zakresie aktywności sportowej poza sezonem, a występ w takiej imprezie będzie dla niego doskonałą możliwością przetestowania swoich umiejętności - powiedział szef teamu Ferrari Stefano Domenicali.
W poniedziałek Raikkonen pojawił się we włoskim Maranello, gdzie siedzibę ma Ferrari, by wziąć udział w oficjalnej prezentacji nowego bolidu F60.

Oprócz Raikkonena, w Rajdzie Laponii - i to już po raz czwarty (wcześniej brał udział w latach 2003-04 i w 2006 roku) - wystartuje inny fiński kierowca Mika Hakkinen, dwukrotny mistrz świata Formuły 1 (1998-99). Zasiądzie za kierownicą Mitshubishi Lancer Evo 9, a jego pilotem będzie rodak Ilkka Kivimaki.



Cytat:
Szef Ferrari, Stefano Domenicali, skrytykował BMW Sauber, które było największym zwolennikiem wprowadzenia systemu KERS od przyszłego sezonu.
Stefano Domenicali, choć przyznaje, że "system KERS zrobił na nim dobre wrażenie", to wprowadzenie tego typu rozwiązań do F1 w obecnym momencie nie jest korzystne.

- To zły czas na wprowadzanie tego kosztownego systemu. BMW, które było jego największym zwolennikiem, powinno zrozumieć racje innych zespołów. Decyzje w F1 powinny być podejmowane w drodze konsultacji - stwierdził szef Ferrari.


spadówa od BMW!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Śro 17:43, 14 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 13:27, 15 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
- Wiele pieniędzy zostało wyrzucone przez okno - powiedział szef zespołu Ferrari Stefano Domenicali krytykując BMW Sauber i wprowadzenie KERS.

System odzyskiwania energii traconej podczas hamowania i przekształcanie jej w dodatkowe źródło napędu to największa zagadka przyszłego sezonu. Jej największym zwolennikiem jest BMW Sauber, w którym ściga się Robert Kubica. Z kolei Ferrari, mistrz świata konstruktorów w 8 z 10 ostatnich sezonów, był całkowicie przeciwny wprowadzeniu KERS. Weto BMW Sauber na spotkaniu zespołów sprawiło jednak, że Włosi chcąc niechcąc są zmuszeni do pracy nad tym systemem.

- Tylko wspólne działania sprawią, że przyszłość F1 będzie jasna, a nie ciemna, tak, jak teraz - powiedział Domenicali. - Czasem trzeba pójść na kompromis i zrozumieli to wszyscy poza BMW - dodał Włoch.

Szef Ferrari przyznał, że pierwsze testy z wykorzystaniem nowego systemu przebiegły bez problemów. - Uważam jednak, że jest to zły moment na wprowadzenie tak skomplikowanego systemu. To nie ma nic wspólnego z Formułą 1, wiele pieniędzy zostało wyrzucone przez okno - grzmiał Domenicali.

[wp.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Czw 18:13, 15 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Kimi Raikkonen jest bez wątpienia jedną z najciekawszych osobowości w Formule 1. Cichy, zamknięty w sobie, jakby nieobecny. Szef zespołu Ferrari określił swojego kierowcę jako "nieprawdopodobny charakter.

- Kimi żyje w innym świecie, na innej planecie - powiedział o swoim zawodniku Stefano Domenicali. - On się izoluje. Jeśli odczuwa jakąkolwiek presję, to tylko jeśli sam ją na siebie narzuci. Czynniki zewnętrzne nie mają na niego żadnego wpływu, to niewiarygodne - powiedział szef stajni z Maranello.

Domenicali dodał, że nie spodziewa się po swoim kierowcy że nagle nauczy się języka włoskiego, lub nawet zacznie się uśmiechać. - To nie w jego stylu. Najważniejsze, że wciąż chce się ścigać i wygrywać - dodał Włoch.

Kimi Raikkonen, który ostatniego sezonu nie może uznać do udanych zapowiedział niedawno, że w nadchodzącym sezonie 2009 zrobi wszystko, aby odzyskać tytuł mistrza świata Formuły 1. - Ostatni sezon nie potoczył się tak, jakbym sobie tego życzył. To już jednak przeszłość, w tym roku ponownie spróbuję zdobyć tytuł - powiedział mistrz świata z 2007 roku.

[f1.wp.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 14:22, 16 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Podczas corocznej imprezy Ferrari Wrooom odbywającej się we włoskim kurorcie Madonna di Campiglio Kimi Raikkonen poinformował, że Scuderia Ferrari będzie najprawdopodobniej jego ostatnim zespołem w Formule 1.

"To mój trzeci sezon z Ferrari. Jestem umotywowany i chcę wygrać, jak zwykle. Ostatni rok nie poszedł tak jak chciałem, szczególnie jego druga część, ale wiele się nauczyłem."

"Czuję się dobrze w Ferrari, w innym razie nie było by mnie dziś tutaj. Jestem przekonany, że był to właściwy wybór, gdy dołączałem do ekipy."

"A przyszłość? Mam kontrakt do końca sezonu 2010. W pewnym momencie przyszłego roku przemyślę co robić. Teraz jednak uważam, że będzie to mój ostatni zespół w Formule 1."

:donotwant:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:44, 18 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Felipe Massa i Kimi Raikkonen - dwie zupełnie różne osobowości. Są zupełnie inni, bardzo dobrze zobrazują to udzielone odpowiedzi, dotyczące aspektów jazdy i wydarzeń w Formule 1.

Felipe mówi teraz jako lider. Dziennikarze pytają go, dlaczego nie powiedział, że jego celem jest wygrana mistrzostw świata. - To oczywiste, że stawiam to sobie za cel. Na początku kariery w Formule 1 nie wszystko szło dobrze. Teraz, nawet jeśli nie wygrałem wiem, że w poprzednim sezonie wykonałem bardzo dobrą pracę. Nie muszę niczego nikomu udowadniać.

Kimi ze swojej strony natomiast nie przejmuje się za bardzo krytyką. - Montezemolo powiedział, że w ubiegłym roku jeździł mój brat? Mam brata, ale zajmuje się czymś innym. Domenicali mówi, że żyję na swojej planecie? Lubię robić wszystko na swój sposób.

F60

Massa - Podczas pierwszego wyjścia w Mugello byliśmy bardzo skoncentrowani na tym, jak będzie działał KERS i nie osiągnęliśmy maksymalnej prędkości. Rezultat był taki, jakiego oczekiwaliśmy.

Raikkonen: Mam nadzieję, że uda mi się przetestować bolid w przyszłym tygodniu. Po rozmowie z Felipe mam wrażenie, że będzie to dobry samochód. Miałem wymagania, aby był dostosowany do mojego stylu i będzie tak zrobiony.

KERS

Massa - Musimy w pełni zrozumieć jak go używać. Żeby móc lepiej współzawodniczyć musimy go dobrze opanować podczas całego wyścigu, zarówno w czasie wyprzedzania, jak i podczas obrony przed atakiem.

Raikkonen - Ogromne wrażenie zrobił na mnie problem z KERS, którego doświadczył mechanik BMW. Jestem jednak pewny, że nie wystawimy na ryzyko niczyjego życia.

Reguły

KERS i gładkie opony dają ci coś więcej, coś takiego jak moc i przyleganie. Natomiast nowa aerodynamika zmniejsza twoje możliwości, to będzie bardziej zmiana wymagająca większego zaangażowania. Przez znacznie większe przednie skrzydło pojawi się więcej niebezpieczeństw, ale odkryjemy je dopiero wtedy, jak będziemy jeździć wszyscy razem.

Raikkonen - Przed świętami testowałem bolid z mniejszym obciążeniem i wydaje się, że nowe reguły mogą stwarzać warunki sprzyjające większemu spektaklowi.

Cele

Massa - Nie wydaje mi się, żeby Hamilton miał większą czy mniejszą motywację dlatego, że zdobył tytuł mistrza świata. Ja natomiast czuję głód zwycięstwa, bo je straciłem. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, to, co wydarzyło się w ubiegłym roku dało mi poczucie większej siły.

Raikkonen - Nie byłoby mnie już tutaj, gdyby nie sprawiało mi to przyjemności. W ubiegłym roku popełniliśmy błędy i nie wszystko szło po naszej myśli. Mam nadzieję, że powrócę do walki.

Symulator

Massa - To, że czas testów został skrócony nie oznacza, że będziemy mniej pracować, będziemy to jednak robić w inny sposób, będziemy lepiej wykorzystywać koniec tygodnia. Będziemy też więcej używać symulatora.

Raikkonen - To zmiana dla wszystkich. Prawdopodobnie bardziej wykorzystamy piątek, który jest dniem prób. Jedni lubią symulatory, inni natomiast czują się w nich źle. Niedługo będziemy mieli nowy, będę go używał, ale na pewno nie będę w nim spędzał całych dni.

Alonso

Massa - Mówi się, że za dwa lata ma jeździć w Ferrari, ale moim zdaniem to było tylko takie gadanie. Ja mam kontrakt podpisany jeszcze na dwa lata, później wiele rzeczy może ulec zmianie.

Raikkonen - Mam kontrakt podpisany na dwa lata i nie przejmuję się. Nikt nie mówi mi, że pójdę tam, czy tam, ponieważ wszyscy wiedzą, że to będzie moja ostatnia stajnia w Formule 1. Dobrze się z nimi czuję, pozwolili mi także brać udział w Rally Artic, dla mnie, który od dziecka się tym pasjonuję, to naprawdę ogromna przyjemność.

Angaż

Massa - Nie byłbym zadowolony, gdyby mi go zmniejszyli, tak jak wszystkim. Mam nadzieję, że w czasie kryzysu znajdą takie rozwiązania, że nikt nie straci pracy. Jeśli jakaś drużyna chce cię zatrudnić i ma takie możliwości, zawsze znajdzie sposób, żeby to zrobić. Super oferta za Kakę? Pieniądze to nie wszystko, zwłaszcza, że teraz też dobrze zarabia. To zależy też od tego jak czujesz się w miejscu, które masz zostawić.

Raikkonen - Nie chcę o tym rozmawiać, ponieważ czegokolwiek bym nie powiedział, zostanie to użyte, aby napisać coś negatywnego.

Schumacher

Massa - kiedy przybyłem do Ferrari on był w jak najlepszej formie i musiałem bardzo się starać, żeby stać za nim. Jednak po połowie sezonu zbliżyłem się. Myślę, że nawet, gdyby jeździł w ubiegłym sezonie, zdołałbym osiągnąć takie rezultaty, jakie osiągnąłem.

Raikkonen - Myślę, że będzie miał taką samą rolę, jak w tamtym roku. Jedyne, co mogę powiedzieć, to że jego obecność nie była czymś negatywnym.


[sport.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:32, 19 Sty 2009    Temat postu:

Nowe Ferrari F60 niezgodne z regulaminem FIA?
Cytat:
Jak donosi magazyn Auto Motor und Sport nowe Ferrari F60 nie spełnia wymagań regulaminu technicznego.

Magazyn zauważa, że końcówka wydechu nowego F60 może być niezgodna z regulaminem FIA, który zabrania stosowania dodatkowych elementów aerodynamicznych na nadwoziu.

Wszystkie dotychczas zaprezentowane bolidy miały wydech pod karoserią, podczas gdy w Ferrari F60 rury wydechowe wyraźnie znajdują się na zewnątrz.

Auto Motor und Sport uważa także, że właśnie to było powodem zmiany miejsca testów na Mugello.

Przeprojektowanie bolidu dla zespołu inżynierów z Maranello nie powinno stanowić problemów, jednak magazyn podkreśla również, że podczas ubiegłotygodniowych pierwszych jazd testowych nowe Ferrari miało problemy z przednim skrzydłem.


[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Pon 13:01, 26 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Mistrz Świata sezonu 2007, Fin Kimi Raikkonen swój pierwszy występ w profesjonalnym rajdzie – Rajdzie Arktycznym, zakończył na trzynastej pozycji. Raikkonen w zawodach startował samochodem Fiat Abarth Grande Punto S2000.

Rajd liczył dwanaście etapów oraz 230 kilometrów prób czasowych po śniegu oraz lodzie, w obrębie koła podbiegunowego. Impreza odbyła się w dniach 22-24 stycznia.

Kimi finiszował niecałe siedem minut za zwycięzcą, którym okazał się Juha Salo. Z kolei nieco ponad siedem minut za Raikkonenem, na pozycji dziewiętnastej rajd ukończył inny mistrz świata Formuły 1 z Finlandii – Mika Hakkinen, który poprowadził Mitsubishi Lancera Evo IX.

W rajdzie wziął tez udział Mika Salo, lecz najwyżej sklasyfikowanym byłym kierowcą Formuły 1 okazał się JJ Lehto, który dojechał na dziewiątym miejscu, minutę przed Raikkonenem.

Pomimo dobrego występu Raikkonena, do jego umiejętności nie jest do końca przekonany dwukrotny rajdowy mistrz świata i rodak Kimiego, Marcus Gronholm:

„Trudno teraz oceniać Raikkonena. On może być piekielnie dobrym kierowcą, ale nie sądzę, że może nauczyć się rajdowej jazdy tak od razu.”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 19:49, 28 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Scuderia Ferrari zmodyfikowała kontrowersyjny wydech nowego samochodu.

Po prezentacji F60 na torze Mugello, „Auto Motor und Sport” opublikował materiał, w którym powołując się na wypowiedzi członków innych ekip Formuły 1, zakwestionował legalność wystającego poza karoserię wydechu nowej "czerwonej bogini".

Co ciekawe, według pierwotnego regulaminu technicznego na obecny sezon zastosowane przez włoską stajnią rozwiązanie było legalne. W trakcie spotkania Technical Working Group (grupa pracująca nad przepisami technicznymi) z Delegatem Technicznym FIA, Charlie Whitingiem, końcówki wydechu zostały jednak uznane za element nadwozia, z którego nie mogą już wystawać elementy aerodynamiczne. Zmiana ta oznaczała zatem, że patent Ferrari automatycznie stał się niezgodny z przepisami.

Dlaczego zatem w F60 pojawiły się aż tak długie końcówki wydechu? Przypuszczalnie Włosi po prostu przeoczyli tę poprawkę.

[f1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Scuderia Ferrari Marlboro Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Następny
Strona 2 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin