Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Przed sezonem 2009
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:09, 10 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:

1 S.Buemi Toro Rosso 1:18.073 128
2 T.Sato Toro Rosso 1:18.601 37
3 S.Bourdais Toro Rosso 1:18.673 81
4 P.de la Rosa Force India 1:19.032 78
5 K.Raikkonen Ferrari 1:19.334 89
6 H.Kovalainen McLaren 1:19.631 64
7 F.Alonso Renault 1:19.907 105
8 N.Rosberg Williams 1:20.309 122
9 N.Heidfeld BMW Sauber 1:20.365 87
10 F.Massa Ferrari 1:20.490 27
11 R.Kubica BMW Sauber 1:20.954 38

Jerez dzień 3: Buemi znowu najszybszy
Zespół Toro Rosso, który podczas sesji testowych poszukuje nowego składu ponownie zdominował jazdy próbne na torze w Jerez. Najszybszym z kierowców Toro Rosso ponownie okazał się Szwajcar, Sebastien Buemi, który dzisiaj uzyskał czas nieco ponad 1 minutę i 18 sekund. Na drugim miejscu był Takuma Sato, który po południu zmienił w obowiązkach Sebastiena Bourdais. Francuz sesję testową zakończyła trzecim miejscu.

Po nieprzychylnej pogodzie wczoraj, dzisiaj kierowcy mieli znacznie lepsze warunki pracy. Jedynie rano, po wczorajszych deszczach tor był trochę mokry. Kierowcy byli jednak w stanie przejechać dzisiaj znacznie więcej okrążeń niż wczoraj.

Za testującymi tegoroczną wersję bolidu STR3 kierowcami Toro Rosso znalazł się tester McLarena- Pedro de la Rosa, który dzisiaj wyjechał na tor bolidem MP4/23A wyposażonym w przednie skrzydło spełniające wymogi przyszłorocznego regulaminu FIA. Hiszpan koncentrował się na ustawieniach nowej aerodynamiki.

Pod koniec sesji testowej piąty czas uzyskał Kimi Raikkonen, który wyprzedził swojego rodaka, Heikki Kovalainena. Kierowca McLarena powrócił dzisiaj za kierownicę bolidu F1 po raz pierwszy od czasu zakończenia sezonu i od razu miał okazję zapoznać się z funkcjonowaniem pierwszych wersji systemu KERS.

Siódmy czas dnia przypadł w udziale Fernando Alonso, który dzisiaj w Jerez miał spore wsparcie ze strony kibiców, którzy licznie przybyli aby podziwiać testy najnowszych bolidów F1. Hiszpan przejechał dzisiaj 105 okrążeń i sesję zakończył przed Nico Rosbergiem. Niemiec przejął dzisiaj kierownice Williamsa po Kazuki Nakajimie.

Nick Heidfeld z zespołu BMW Sauber testował dzisiaj przejściową wersję bolidu F1.08B bez systemu KERS i ostatecznie dzień zakończył na 9 pozycji. Drugi z kierowców BMW Sauber, Robert Kubica miał dzisiaj okazję wypróbować bolid F1.08B wyposażony w innowacyjny system KERS. Polak musiał jednak przerwać sesję testową po przejechaniu 38 okrążeń po tym jak w jego bolidzie pojawił się problem mechaniczny, którego naprawa zajęła resztę dnia. Robert Kubica uplasował się na ostatnim, 11 miejscu w tabeli wyników. Między zawodnikami BMW Sauber znalazł się drugi z kierowców Ferrari- Felipe Massa.

Podczas, gdy większość zespołów testowała w Jerez, Toyota rozpoczęła dzisiaj zamknięte testy na torze w Bahrajnie. Jutro kolejny dzień testów F1.


Wczoraj Chrisowi coś nie grało, a dzisiaj Robertowi... hmmm... oby sprawcą tych problemów nie był KERS... wstyd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 19:19, 10 Gru 2008    Temat postu:

Błagam! Żebyśmy nie mieli powtórki z 2007 roku, kiedy wszytko się psuło! przyzwyczaiłam się już do niezawodności BMW.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:18, 10 Gru 2008    Temat postu:

niezawodność chyba dość dobrze opanowali Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 20:33, 10 Gru 2008    Temat postu:

No w tym sezonie byli pod tym względem rewelacyjni i mam głęboka nadzieję że w przyszłym sezonie będzie równie dobrze.
A Bobowi się podwozie zepsuło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:40, 10 Gru 2008    Temat postu:

Lepiej żeby teraz się psuło niż później bo będzie za późno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 12:58, 11 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
W środę doszło do spotkania prezydenta FIA, Maxa Mosleya, z szefami zespołów Formuły 1 zrzeszonych jako FOTA. Spotkanie to zostało określone jako "najbardziej konstruktywne spotkanie dotyczące problemów Formuły 1 w historii". Efektem rozmów w Monako jest przyjęcie od sezonu 2010 planu znaczącej redukcji kosztów.

Przyjęte założenia pokrywają się z postulatami, jakie od dawna głosił szef FIA i obowiązywać będą od początku sezonu 2010. Co najmniej cztery zespoły będą do końca sezonu 2013 używać standardowego silnika wyprodukowanego przez Coswortha. Dodatkowo wszystkie zespoły korzystać będą z tej samej skrzyni biegów. Ustalono także kwoty, jakie zespoły będą płacić za korzystanie ze standardowych podzespołów.

Podczas spotkania FOTA (Formula One Teams Association) dodatkowo wyszła z propozycją redukcji wydatków już w nadchodzącym roku. Wśród pomysłów jest znaczące obniżenie budżetów zespołów z 200-300 milionów funtów do "zaledwie" 30-40 milionów. Wszystkie te propozycje zostały przedstawione Światowej Radzie Sportów Motorowych (WMSC), która w piątek ma wydać swoją opinię.

- Jestem bardzo zadowolony z efektów tego spotkania - powiedział prezydent FIA, Max Mosley.


[wp.pl]

Dobrze, przynajmniej na górze się nie żrą. I nikt nie grozi odejściem!

Jerez (11 grudnia) – najlepsze wyniki do 13.00
Sebastien Buemi Toro Rosso STR3-Ferrari 1.17,258 (60 okr.)
Takuma Sato Toro Rosso STR3-Ferrari 1.17,520 (64 okr.)
Heikki Kovalainen McLaren MP4-23A-Mercedes 1.18,049 (37 okr.)
Kimi Räikkönen Ferrari F2008 1.18,826 (29 okr.)
Felipe Massa Ferrari F2008 1.19,061 (39 okr.)
Fernando Alonso Renault R28 1.19,362 (51 okr.)
Nico Rosberg Williams FW30B-Toyota 1.19,388 (49 okr.)
Pedro de la Rosa McLaren MP4-23K-Mercedes 1.19,499 (35 okr.)
Robert Kubica BMW Sauber F1.08B 1.19,559 (49 okr.)
Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1.20,714 (41 okr.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Czw 15:14, 11 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Sob 0:00, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Dzisiaj w Monako Światowa Rada Sportów Motorowych zdecydowała o zmianach w przepisach F1, które mają znacznie zredukować koszty. FIA zdecydowała między innymi, że od sezonu 2010 nie będzie można tankować bolidów podczas wyścigów!
W przyszłym roku każdy z zespołów będzie mógł wykorzystać maksymalnie 20 silników podczas całego sezonu, co ma znacznie obniżyć koszty. Ponadto nie będzie testów podczas sezonu oprócz piątkowych sesji treningowych w weekendy wyścigowe.

To nie koniec zmian. Od sezonu 2010 zabronione zostanie tankowanie bolidów podczas wyścigów, a wyścigi zostaną skrócone. Podobnie nie będzie można korzystać z koców grzewczych, które mają podnieść temperaturę opon.
Nowy system KERS - odzyskiwania energii kinetycznej, generowanej podczas hamowania, a tworzącej dodatkowe przyspieszenie, nie będzie obowiązkowy w nowym sezonie. - Na rok 2010 FOTA (Formula One Teams Association) rozważa wprowadzenia standardowego systemu KERS - poinformowała FIA, dodając, że oczekuje w tej sprawie propozycji. W dłuższym terminie, FIA i FOTA "przestudiują możliwość stosowania w 2013 r. całkowicie nowego napędu, bazującego na wydajnej energii".


[onet.pl]

Krótsze wyścigi?! Zakaz tankowania podczas wyścigów?! Chore, chore, chore! *wali głową w ściane*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:54, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Uchwały Światowej Rady Sportów Motorowych

Podczas dzisiejszego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) zostały podjęte ważne decyzje dotyczące obniżenia kosztów związanych z funkcjonowaniem zespołów F1.
I tak od sezonu 2009 w F1 zmienione zostaną:

Silnik
- żywotność silnika zostanie podwojona. Każdy z kierowców będzie mógł użyć maksymalnie 8 silników plus dodatkowo 4 podczas testów (na zespół przypadnie 20 silników);
- obroty silnika zostaną zredukowane do 18.000;
- Nie będzie możliwości zmian wewnątrz silnika. Dozwolone będą jedynie ustawienia wtryskiwaczy;
- reguła trzech wyścigów przegłosowana 5 listopada zostaje podtrzymana;
- koszt silników dla niezależnych zespołów będzie stanowił około 50 % cen z sezonu 2008;
- Jednomyślnie została zatwierdzona lista zmian zaproponowanych w silniku Renault na sezon 2009; wszystkie pozostałe silniki pozostaną bez zmian. Test porównawczy nie będzie konieczny.

Testy

- Nie będzie testów podczas trwania sezonu oprócz zaplanowanych sesji treningowych w weekendy wyścigowe.

Rozwój aerodynamiki

- Po 1 stycznia 2009 nie będzie można stosować tuneli aerodynamicznych dla skal większych niż 60 % i strumieniu powietrza większym niż 50 metrów na sekundę;
- formuła zbalansowania badań w tunelu aerodynamicznym z badaniami CFD, jeżeli zostanie zatwierdzona przez zespoły, zostanie przedstawiona FIA.

Działania fabryk

- fabryki będą zamykane na sześć tygodni w roku zgodnie z lokalnym prawem.

Weekend wyścigowy

- siła robocza zostanie ograniczona różnymi metodami, włączając w to dzielenie informacji na temat opon i paliwa, aby wyeliminować potrzebę zatrudniania „obserwatorów”.

Spektakl sportowy

- Badanie marketingowe zostanie przeprowadzone w celu oceny reakcji publiczności na kilka nowych idei, włączając w to możliwość zmiany kwalifikacji i propozycji zamiany punktów systemem medalowym dla kierowców. Propozycje zostaną zgłoszone FIA, gdy będą znane wyniki badań marketingowych.

Nota: szacuje się, że zmiany te w sezonie 2009 pozwolą zaoszczędzić producentom około 30 % budżetu w porównaniu do sezonu 2008, a dla niezależnych zespołów wartość ta będzie nawet większa.

Sezon 2010

Układ napędowy
- Silniki będą dostępne dla niezależnych zespołów w cenie niższej niż 5 milionów Euro na sezon. Zostaną dostarczone przez niezależnego producenta lub przez jeden z zespołów z zapewnioną ciągłą dostawą. Jeżeli będzie to niezależny dostawca, umowa zostanie podpisana do 20 grudnia 2008 roku.
- Ten sam silnik będzie używany w sezonie 2011 i 2012;
- W zależności od potwierdzenia realności założenia, taki sam układ przeniesienia napędu będzie użyty przez wszystkie zespoły.

Nadwozie
- lista elementów nadwozia zostanie przygotowana i zostanie podjęta decyzja pod względem tego czy dany element wpływa czy nie na osiągi; - niektóre elementy wpływające na osiągu zostaną homologowane na cały sezon; - elementy, które nie wpływają na osiągi będą unormowane i pozyskiwane lub wytwarzane w możliwie najtańszy sposób.

Weekend wyścigowy

- ustandaryzowana zostanie łączność radiowa i system telemetrii;
- zakazane zostaną koce grzewcze do opon;
- zakazane zostaną mechaniczne oczyszczacze opon;
- zakazane zostanie tankowanie;
- Możliwa będzie redukcja dystansu wyścigu lub jego trwania (propozycja zostanie przedstawiona po przeprowadzaniu badania rynku).

Funkcjonowanie fabryk

- dalej zostaną zaostrzone warunki badań nad aerodynamiką;
- pełna analiza zaplecza zostanie przeprowadzona w celu dalszych restrykcji.

Decyzje długoterminowe

FIA i FOTA przestudiują możliwość wdrożenia całkowicie nowego układu napędowego na sezon 2013, z ukierunkowaniem na efektywne wykorzystanie energii (uzyskując więcej pracy z mniejszej ilości zużytej energii). Reguły zostaną tak przedstawione, aby badania i rozwój takiego układu mógł realnie wnieść technologię oszczędnego silnika w transporcie drogowym.

- zaawansowany system KERS prawdopodobnie będzie istotnym elementem nowego układu napędowego. W krótkim terminie, KERS jest częścią regulaminu na sezon 2009, ale nie jest obowiązkowy. Na sezon 2010 FOTA rozważa propozycje standardowego systemu KERS. FIA oczekuje na propozycje.

- Dalsze poprawki zastaną wprowadzone w regulaminie sportowym i technicznym na sezon 2009 i 2010.


[formula1.pl]

*poszła skoczyć z okna*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Sob 12:04, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Dzisiaj w Monako Światowa Rada Sportów Motorowych zdecydowała o zmianach w przepisach F1, które mają znacznie zredukować koszty. FIA zdecydowała między innymi, że od sezonu 2010 nie będzie można tankować bolidów podczas wyścigów!
W przyszłym roku każdy z zespołów będzie mógł wykorzystać maksymalnie 20 silników podczas całego sezonu, co ma znacznie obniżyć koszty. Ponadto nie będzie testów podczas sezonu oprócz piątkowych sesji treningowych w weekendy wyścigowe.

To nie koniec zmian. Od sezonu 2010 zabronione zostanie tankowanie bolidów podczas wyścigów, a wyścigi zostaną skrócone. Podobnie nie będzie można korzystać z koców grzewczych, które mają podnieść temperaturę opon.
Nowy system KERS - odzyskiwania energii kinetycznej, generowanej podczas hamowania, a tworzącej dodatkowe przyspieszenie, nie będzie obowiązkowy w nowym sezonie. - Na rok 2010 FOTA (Formula One Teams Association) rozważa wprowadzenia standardowego systemu KERS - poinformowała FIA, dodając, że oczekuje w tej sprawie propozycji. W dłuższym terminie, FIA i FOTA "przestudiują możliwość stosowania w 2013 r. całkowicie nowego napędu, bazującego na wydajnej energii".



onet.pl Exclamation! coś podobnego do tego co napisała Tinka...




Cytat:
Techniczna rewolucja w Formule 1 stała się faktem. Po szokującym wycofaniu się Hondy Międzynarodowa Federacja Samochodowa oraz ekipy F1 zjednoczyli siły, aby opracować program radykalnych reform, które ograniczą ogromne wydatki w Jedynce.
Dla Roberta Kubicy reforma oznacza znacznie mniej jazd w sezonie, co prawdopodobnie zostanie po części zrekompensowane zwiększeniem obowiązków reprezentacyjnych względem ekipy BMW Sauber oraz jej sponsorów. Naszego kierowcy nie ucieszy zapewne zwiększenie limitów wytrzymałości silników i ograniczenie obrotów maksymalnych. Polak od dawna mówił, że wolałby mocniejsze trzylitrowe silniki V10, ale Formuła 1 pójdzie w drugą stronę. Bolidy będą wolniejsze.

A Więcej w "Przeglądzie Sportowym"


onet.pl ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Sob 20:59, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:21, 15 Gru 2008    Temat postu:






Cytat:
Jerez 1 dzień (15.12.0 - Buemi dalej najszybszy
Zespoły Formuły 1 mimo przerwy między sezonami nie odpoczywają. Dzisiaj rozpoczęła się kolejna sesja testowa. Część teamów zdecydowała się na testy w południowej Hiszpanii na torze w Jerez, a część pojechała do Portugali na tor Algarve. Najszybszym kierowcą w Jerez okazał się ponownie Sebastien Buemi, który tym razem zasiadł za kierownicą bolidu Red Bull.

W Jerez testowało dzisiaj pięciu kierowców z trzech zespołów: BMW Sauber, Williams i Red Bull. Warunki atmosferyczne w Hiszpanii przez cały dzień sprzyjały zawodnikom. Było sucho i słonecznie, jedynie rano temperatura powietrza była nieco zbyt niska.

Zespół BMW Sauber podobnie jak tydzień temu na ostatnie w tym roku testy przywiózł dwie przejściowe wersje bolidów F1.08B, za sterami których zasiedli Nick Heidfeld oraz Christian Klien. Obaj kierowcy BMW Sauber testowali dzisiaj różne elementy przed sezonem 2009. W bolidzie testera BMW zainstalowany był system KERS.

Kierowcy BMW przeprowadzili także prace nad nowymi oponami Bridgestone, które od sezonu 2009 ponownie będą pozbawione rowków. Christian Klien pierwszego dnia sesji testowej przejechał 94 okrążenia bez problemów technicznych, uzyskując czas 1:19,655 i zajmując 4 miejsce. Nick Heidfeld w okolicy pory obiadowej musiał zatrzymać się na torze po tym jak elektronika wykazała problem z mechaniką jego bolidu. Po zapobiegawczej wymianie silnika, Niemiec powrócił na tor, ostatecznie przejeżdżając go 75 razy, kończąc dzień na drugim miejscu.

Między kierowcami BMW Sauber uplasował się Brendon Hartley, który dostał kolejną szansę testów wraz z zespołem Red Bull i liczy, że podczas ostatniej w tym roku sesji testowej na torze w Jerez uda mu się uzyskać superlicencję FIA.

Najwolniejszy, ale za to najbardziej aktywny na torze był Nico Hulkenberg reprezentujący zespół Williamsa. Niemiec przejechał równe 100 okrążeń toru, a najszybsze czasie 1:20,704, równo trzy sekundy wolniej od Sebastiena Buemi. Zespół Williams podobnie jak team BMW Sauber koncentrował się dzisiaj na przygotowaniach do sezonu 2009.

Jutro na torze w Jerez kolejny dzień testów. Zamiast Christiana Kliena w zespole BMW testował będzie Robert Kubica.

Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 S.Buemi Red Bull 1:17.704 71
2 N.Heidfeld BMW Sauber 1:19.223 75
3 B. Hartley Red Bull 1:19.586 83
4 C.Klien BMW Sauber 1:19.655 95
5 N.Hulkenberg Williams 1:20.704 100

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez T. dnia Pon 19:46, 15 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin