Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Przed sezonem 2009
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 17:14, 16 Gru 2008    Temat postu:

Wyniki dzisiejszych testów

kierowca samochód okr czas strata
1 S. Buemi Red Bull-Renault RB4 38 1`17.530 0.000
2 S. Vettel Red Bull-Renault RB4 41 1`17.799 0.269
3 N. Heidfeld BMW Sauber F1.08B 41 1`19.791 2.261
4 R. Kubica BMW Sauber F1.08B 27 1`20.006 2.476
5 K. Nakajima Williams-Toyota FW30B 59 1`20.332 2.802


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Wto 17:19, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:29, 18 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
III runda testów zimowych - Portimao - dzień 3 (Ostatni)
Środa była ostatnim dniem testów w Portimao. Dziś po torze Algavre jeździło dwóch kierowców, obaj są testerami w swoich stajniach. Z tego duetu ponownie najszybszym okazał się zawodnik McLarena. Pedro de la Rosa poprawił swój wczorajszy rezultat i trzeciego dnia finiszował z wynikiem poniżej 89 sekund. Luca Badoer osiągnął czas 1:30.163s. W dalszym ciągu było słonecznie ale z porywistym wiatrem.

Obaj kierowcy kontynuowali rozpoczęte w poniedziałek programy testowe. Pisałem już o nich przez ostatnie dwa dni, poza tym szczegóły znajdują się jak zawsze poniżej, więc pozwolę sobie pominąć te informacje.

Przez 3 dni obie stajnie oszczędnie podchodziły do pokonywanych kilometrów tak, by nie przekroczyć limitu. Więcej w ostatecznym rachunku kilometrów przejechał team Ferrari. Przez wszystkie dni porywisty wiatr nie pozwalał na uzyskanie optymalnych wyników aero, pomimo to sporo danych Ferrari i McLaren zapewne zgromadziły, a jak je wykorzystają to już ich wewnętrzna sprawa.

Dużym atutem McLarena jest od kilku tygodni testowanie systemu KERS, który to system Ferrari sprawdzi najpewniej już w styczniu.

Teraz ekipy testowe wracają do swoich fabryk. Potem krótki odpoczynek na święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok i powrót do swoich zadań. A w połowie stycznia pierwsze prezentacje samochodów i testy w 2009 roku.

środa:

Tor: Portimao (4.692 km)
Rekord toru: 1:30.080s - Pedro de la Rosa (McLaren-Mercedes) (16 grudnia 2008r.)

Pogoda: słonecznie, porywisty wiatr, temp. powietrza (14-17oC), temp. asfaltu: (14-19oC)
Nawierzchnia: sucha

Kierowca: Luca Badoer (tester)
Samochód: F2008
Program testowy: praca nad ustawieniami samochodu F2008, testy nowych części aerodynamicznych oraz mechanicznych pod kątem sezonu 2009, testy hamulców, testy gładkich opon typu slick na długich dystansach, testy silnika, (Badoer), próbne starty, treningi pit-stopów
Najlepszy czas: 1:30.163s (2.miejsce)
Ilość okrążeń: 75
Ilość przejechanych km: 351,900

Przez dwa dni zespół przejechał: 1093,236 km

Kierowca: Pedro de la Rosa (tester)
Samochody: MP4-23K
Program testowy: praca nad ustawieniami samochodu MP4-23K, testy nowych części aerodynamicznych (w tym przednie skrzydło) oraz mechanicznych pod kątem sezonu 2009, testy gładkich opon typu slick, próbne starty, treningi pit-stopów, testy systemu KERS,
Najlepszy czas: 1:28.993s (1.miejsce)
Ilość okrążeń: 74
Ilość przejechanych km: 347,208

Przez trzy dni zespół przejechał: 961,860 km

Nieoficjalna tabela czasowa ze środowych jazd (wszyscy uczestnicy testów korzystali z opon firmy Bridgestone):

P. Kierowca Samochód Czas Okr.
1. P.de la Rosa McLaren MP4-23K 1:28.993 74
2. L.Badoer Ferrari F2008 1:30.163 75


Cytat:
III runda testów zimowych - Jerez - dzień 3 (Ostatni)
Ostatniego dnia testów w Jerez ponownie testowało 5 kierowców z 3 ekip. Ponownie najlepszy czas wywalczył samochód Red Bull. Jednak tym razem nie był to Sebastien Buemi, a Sebastian Vettel. Młody Niemiec zakończył dzień ze świetnym wynikiem 1:16.617s. To znakomity wynik, gorszy o zaledwie sekundę o rekordu toru należącego do Michaela Schumachera z września 2004 roku. i lepszy od wczorajszego Buemi o 0,4s. Robert Kubica najadł się w środę strachu, gdy chwilę po rozpoczęciu popołudniowej sesji auto wyposażone w KERS zaczęło się palić. Polak miał testować auto z tym systemem tylko popołudniu.

W sumie dziś w Jerez miała miejsce tylko jedna przerwa w testach.

* Robert Kubica (BMW Sauber) - Polak zgodnie z wcześniejszym planem miał w popołudniowej sesji (rano tym autem jeździł Klien) pracować nad systemem KERS, niestety grafik szybko się zmienił. Wszystko z powodu defektu systemu, który nagle zaczął się palić. Test szybko przerwano, a Polak kontynuował testy samochodem bez KERS.


Inne stajnie nie miały takich problemów. Christian Klien w porannej sesji kontynuował wczorajszy program testowy z KERS prowadzony przez Kubicę. Przypomnijmy, że wczoraj krakowianin sprawdzał różne strategie jazdy z wykorzystaniem KERS. "Wykonaliśmy dziś duży postęp, choć wciąż przed nami wiele pracy z systemem KERS. Obiecujące wyniki testów wskazują, że idziemy w dobrym kierunku." - powiedział młody Austriak. Po awarii w aucie Roberta zespół zrezygnował z prac testowych na torze Jerez z KERS.

Kubica rano testował auto bez KERS i powrócił do niego w sesji popołudniowej. W sumie przejechał dziś 100 okrążeń, podczas gdy Klien tylko 38.

Red Bull zakończył ten rok kalendarzowy kolejnymi testami gładkich opon. Pracując tylko nad tym elementem nie dziwne, że uzyskiwane czasy są tak rewelacyjne. Ale już sam Vettel przestrzegł na łamach prasy, aby nie brać tych wyników na serio. Niemniej czas 1:16.617s robi wrażenie i wreszcie pokonał niezwyciężonego od 5 dni, Buemi. Szwajcar w środę także uzyskał wynik poniżej 77 sekund, ale do Vettela i tak dzieliło go prawie 0,4s.
Ostatnie miejsce ponownie zajął team z Grove, choć Kazuki Nakajima ponownie pokonał najwięcej okrążeń z całej piątki kierowców. Stajnia Williams kontynuowała rozpoczęte w poniedziałek prace testowe, które składały się m.in. na testy gładkich opon i nowego tylnego skrzydła według regulaminu technicznego na 2009 rok. W porównaniu do dni poprzednich Nakajima wreszcie uzyskał przyzwoity wynik na tle BMW Sauber.

Williams i BMW Sauber były w tym tygodniu jedynymi ekipami w Jerez, które używały aero na 2009 rok. Przez 3 dni prób w Jerez najwięcej kilometrów przejechały samochody Red Bulla - 2298, BMW Sauber - 2005, a Williamsa - 1487.

Pogoda ostatniego dnia prób w tym roku kalendarzowym była najgorsza z dotychczasowych. Było pochmurno i zimno, ale na szczęście nie padało.

Kolejne testy dopiero w trzeciej dekadzie stycznia 2009 roku. BMW Sauber ma samotnie testować na obiekcie w Walencji, a reszta stawki w tym samym terminie w Portimao w Portugalii.

środa:

Tor: Jerez (4.428 km)
Rekord toru: 1:15.629s - Michael Schumacher (Ferrari) (30 września 2004r.)
Rekord toru wg. przepisów na lata 2007-08 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone):
1:17.974s - Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) (14 lutego 2008r.)
1:17.029s - czas Sebastiena Buemiego z 16 grudnia 2008r.. został uzyskany na oponach gładkich.

Pogoda: pochmurno z przejaśnieniami, temp. powietrza (6-12oC), temp. asfaltu: (6-13oC)
Nawierzchnia: sucha

Kierowcy: Robert Kubica / Christian Klien (tester)
Samochody: F1.08B
Program testowy: praca nad ustawieniami samochodu F1.08B, testy nowych części aerodynamicznych (testy przedniego i tylnego skrzydła wg. nowego regulaminu technicznego) oraz mechanicznych pod kątem sezonu 2009, testy gładkich opon typu slick na krótkich i długich dystansach, testy zawieszenia, testy hamulców, testy silnika, próbne starty, treningi pit-stopów (wszystko obaj), testy systemu KERS (Klien)
Najlepsze czasy: 1:19.013s (3.miejsce) / 1:19.066s (4. miejsce)
Ilość okrążeń: 100 / 38 (138)
Ilość przejechanych km: 442,800 / 168,264 (611,064)

Przez trzy dni zespół przejechał: 2005,884 km

Kierowca: Kazuki Nakajima
Samochód: FW30B
Program testowy: praca nad ustawieniami samochodu FW30B, testy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009 (w tym nowa wersja tylnego spoilera), testy gładkich opon typu slick, testy silnika, testy hamulców, próbne starty, treningi pit-stopów, system KERS
Najlepszy czas: 1:19.341s (5.miejsce)
Ilość okrążeń: 131 (najwięcej)
Ilość przejechanych km: 580,068

Przez trzy dni zespół przejechał: 1487,808 km

Kierowcy: Sebastian Vettel / Sebastien Buemi (tester)
Samochody: RB4
Program testowy: praca nad ustawieniami samochodów RB4, testy gładkich opon typu slick na długich dystansach, testy hamulców, próbne starty, treningi pit-stopów (obaj)
Najlepsze czasy: 1:16.617s (1.miejsce) / 1:16.988s (2.miejsce)
Ilość okrążeń: 107 / 92 (199)
Ilość przejechanych km: 473,796 / 407,376 (881,172)

Przez trzy dni zespół przejechał: 2298,124 km

Nieoficjalna tabela czasowa ze środowych jazd (wszyscy uczestnicy testów korzystali z opon firmy Bridgestone):

P. Kierowca Samochód Czas Okr.
1. S.Vettel Red Bull RB4 1:16.617 107
2. S.Buemi Red Bull RB4 1:16.988 92
3. R.Kubica BMW Sauber F1.08B 1:19.013 100
4. C.Klien BMW Sauber F1.08B 1:19.066 38
5. K.Nakajima Williams FW30B 1:19.341 131


[f1ultra.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Czw 13:10, 18 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Ferrari i McLaren mogą mieć aż trzy bolidy w przyszłorocznej stawce Formuły 1. To efekt wycofania się zespołu Hondy.
Teraz wyścigi musiałyby odbywać się z 18 maszynami na torze. Zdaniem wielu specjalistów 20 to minimum, żeby widowisko było emocjonujące. Ponadto F1 podpisało już umowy ze stacjami telewizyjnymi, które podawały, że w wyścigu wystartuje 20 aut.

Szwajcarski tygodnik "Motorsport Aktuell" podaje, że trzeci bolid nie punktowałby jednak w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata, byłby bardziej testową maszyną dwóch najbogatszych zespołów. Ta informacja nie została jeszcze potwierdzona przez teamy. Oficjalnie władze Formuły 1 mają się z nią zwrócić do wszystkich ekip w ciągu kilku dni.


onet.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Sob 17:08, 20 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pon 12:36, 22 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Stacje TV - Polsat Sport i Eurosport nie dają o sobie zapomnieć fanom F1 w Polsce. Obie stacje przygotowały na okres świąteczno-noworoczny kilka programów w temacie Formuły 1. Polsat Sport wyemituje podsumowanie sezonu 2008 oraz powtórki GP Monako oraz GP Kanady, gdzie tak udanie zaprezentował się Robert Kubica. Eurosport natomiast w tygodniu świątecznym (poniedziałek-piątek) nadawał serial dokumentalny "Fabryka".

POLSAT SPORT
GP Monako:
Czwartek, 25 grudnia 14:20

GP Kanady:
Piątek, 26 grudnia 16:50
Środa, 31 grudnia 14:20
Czwartek, 1 stycznia 10:30

Podsumowanie sezonu 2008:

Czwartek, 25 grudnia 16:30
Piątek, 26 grudnia 09:50
Sobota, 27 grudnia 15:40
Niedziela, 28 grudnia 14:30
Środa, 31 grudnia 16:30
Czwartek, 1 stycznia 12:40
Piątek, 2 stycznia 11:10
Sobota, 3 stycznia 12:30

EUROSPORT

Magazyn "Fabryka"

Poniedziałek, 22 grudnia 11:00 - 12:00
Wtorek, 23 grudnia 00:30 - 01:30, 09:30 - 11:00, 18:00 - 19:00
Środa, 24 grudnia 00:30 - 01:30, 10:00 - 11:00
Czwartek, 25 grudnia 10:00 - 11:00
Piątek, 26 grudnia 10:00 - 11:00


[F1.ULTRA]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Pon 12:37, 22 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pon 20:48, 22 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Drugi na liście najbogatszych ludzi na świecie Meksykanin Carlos Slim złożył wizytę w siedzibie teamu Honda w angielskim Brackley - poinformował brytyjski dziennik "The Sun". Zdaniem gazety, Slim jest jednym z najpoważniejszych kandydatów zainteresowanych kupnem zespołu.
68-letni urodzony w Meksyku Slim, syn emigrantów z Libanu, jest właścicielem zarejestrowanej w Brazylii firmy telekomunikacyjnej Embratel. Jego majątek wyceniany jest na ponad 60 mld dolarów. Slim znany jest ze swojego zainteresowania motoryzacją, jest kibicem wyścigów Formuły 1 i rajdów samochodowych.

Oprócz meksykańskiego miliardera na nieoficjalnej liście zainteresowanych kupnem zespołu jest jeden z bardziej znanych szwajcarskich funduszy inwestycyjnych, zamożny grecki armator Achilleas Kallakis i ...koreański koncern motoryzacyjny Hyundai Kia Automotive Group, który tą drogą chce wejść do Formuły 1.
Koncern Hyundai Kia Automotive Group jest jednym z promotorów i organizatorem pierwszego wyścigu o Grand Prix Korei Południowej, który ma się odbyć za dwa lata.

Jeżeli do końca 2008 roku nie znajdzie się nabywca, zespół Hondy zostanie rozwiązany.


onet.pl Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Pon 21:02, 22 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 12:17, 26 Gru 2008    Temat postu:

Podsumowanie sezonu przygotowane przed Polsat Sport:
Troszkę mnie zawiedli tym, że nie było studia, wujka Włoka i gości (Maurycego...) w stylu "Futbol Cafe", miałam nadzieję, że się spotkają wszyscy i powspominają, a tu tylko lektor i zmontowane kawałki. Na szczęście zrehabilitowali się życzeniami od Roberta (tzn Bobby ich zrehabilitował tym słodkim zająknięciem się).
Musze jednak przyznać że polskie media nie są do końca obiektywne... Pojechali po Lewisie i słodzili Robertowi. Po drodze dostało się też Massie za popełnianie błędów, Kimiemu za słabą formę, Nickowi za "katastrofy w kwalifikacjach" (chyba zbyt surowo go potraktowali) i Heikkiemu oraz Nelsonowi za całokształt. No i pogłaskali po główkach Sebastiana i Fernando. Ale trzeźwym okiem patrząc to wszyscy Polacy tak odbierają ten sezon, więc czemu Polsat Sport miałby wychodzić przed szereg (ja marudzę, bo lobię jak media wylewają na mnie kubeł zimnej wody bo dzięki temu załapuję trochę obiektywizmu).
Miłe zaskoczenie: a jednak potrafią być zabawni i przeprowadzać wywiady tak że kierowcy się śmieją i żartują: mam ty na myśli Marka i jego polskie pesso oraz DC i argentyńskie bliźniaczki! Taaaaak! takich wywiadów życzę sobie i Wam na sezon 2009!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Pią 13:10, 26 Gru 2008    Temat postu:

Słuchając wypowiedzi Marka byłam dzisiaj spłakana. Ciekawe czy on tak dla żartu czy z niewiedzy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 20:07, 26 Gru 2008    Temat postu:

Stawiam 100 polskich pesos na to, że z niewiedzy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:16, 26 Gru 2008    Temat postu:

A reportaż o Robercie to dokładnie to samo co w F1rancing. W sumie podobało mi się, ale na dobrą sprawę wszystkie sceny widziałam już kilkakrotnie tzn takie mało oryginalne to było. Zero wniosków, suche fakty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Sob 12:36, 27 Gru 2008    Temat postu:

magda. napisał:
A reportaż o Robercie to dokładnie to samo co w F1rancing. W sumie podobało mi się, ale na dobrą sprawę wszystkie sceny widziałam już kilkakrotnie tzn takie mało oryginalne to było. Zero wniosków, suche fakty.


Mnie tez się podobał, ale ja w tej chwili obiektywna nie jestem, bo Polsat Sport nie rozpieszcza nas pokazywaniem czegokolwiek o Formule 1 i Robercie w trakcie przerwy między sezonami, więc wszytko co pokażą, cokolwiek by to nie było, będzie mi się podobać.
W przypadku naszych mediów, to zawsze można zrobić coś lepiej. Ale mam nadzieję, że wkrótce się nauczą.
Jak na reportaż, to rzeczywiście brakowało trochę opinii specjalistów, czy czegoś w tym stylu.
No i jak człowiek ogląda wszystkie treningi, kwalifikacje, wyścigi, wywiady i co tam jeszcze, to na prawdę trudno go potem zaskoczyć w podsumowaniu sezonu. Very Happy Very Happy Very Happy

A macie już nowy F1Racing? Bo w poprzednim pisali, że ten styczniowy będzie 23 grudnia. W poniedziałek chyba zrobię napad, na saloniki prasowe smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin