Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Lotus Renault GP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Śro 11:09, 21 Lip 2010    Temat postu:

Leżę pod biurkiem XD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ineska1987
Znawca F1
Znawca F1


Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inowrocław/Toruń

PostWysłany: Śro 14:29, 21 Lip 2010    Temat postu:

nie zdziwię się że filmik z ukrytej kamery zaraz będzie krążył po necie z tego zdarzenia

Cytat:
Cała akcja pozbycia się nadmiaru płynów trwała zaledwie 44 sekundy i przebiegła sprawnie, jak praca uchodzącej za jedną z najszybszych w F1 ekipy mechaników teamu Renault.


ten kawałek mnie najbardziej rozwalił. ten dziennikarz co pisał ten tekst powinien zacząć komentować wyścigi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ineska1987 dnia Śro 14:42, 21 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 14:55, 21 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Fabryka Renault F1 otwiera drzwi dla kibiców

Zespół Renault F1 oprócz drogiego programu Feel the Power w tym roku przygotował dla swoich kibiców bardziej przyziemną i mniej kosztowną przyjemność.

Dzisiaj zespół poinformował o otwarciu drzwi do swojej fabryki w Enstone w dniu 1 sierpnia czyli w dzień rozgrywania GP Węgier.

Kibice, którzy skuszą się na okazję poznania zespołu od środka za 175 Funtów netto otrzymają zakwaterowanie w spełniającym standardy pięciogwiazdkowego hotelu pokoju w siedzibie Renault.

Dodatkowo kibice będą mieli okazję przeanalizowania kwalifikacji z ekspertem, a później zostaną połączeni z głównymi członkami ekipy znajdującymi się bezpośrednio na torze.

Goście zespołu będą mieli także możliwość sprawdzenia swoich umiejętności na symulatorze F1, a sam wyścig będą oglądali w nowoczesnym audytorium zespołu z lampką szampana w ręku.

Kolejna okazja do odwiedzenia fabryki Renault nadarzy się także w dniach 11 -13 sierpnia kiedy to odbywać się będzie MIA National Motorsport Week. Koszt wstępu do fabryki dla osoby dorosłej wynosić będzie 60 lub 80 Funtów za bilet rodzinny (2 osoby dorosłe i dwójka dzieci poniżej 16 roku życia).

Wszystkie osoby, które odwiedzą fabrykę wezmą także udział w loterii, w której nagrodami jest sześć czapeczek zespołu podpisanych własnoręcznie przez Roberta Kubicę i Witalija Pietrowa.

[formula1.pl]

Szykuje się kolejna okazja dla fanów z zasobnym portfelem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ineska1987
Znawca F1
Znawca F1


Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Inowrocław/Toruń

PostWysłany: Śro 15:36, 21 Lip 2010    Temat postu:

czyli mnie już nie dotyczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 21:47, 23 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Renault ma problemy z płynnością i nowych sponsorów

Zespół Renault zaprzeczył jakoby miał problemy finansowe, mimo iż złożył prośbę o zapłatę z góry pieniędzy z praw komercyjnych F1.

Serwis Autosport.com dowiedział się, że zespół Roberta Kubicy złożył prośbę o zezwolenie pozostałych ekip na przedwczesną wypłatę pieniędzy z FOM. Zazwyczaj wpływ środków ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych zespoły otrzymują po zakończeniu sezonu. Umowa pomiędzy FOM a ekipami zezwala jednak przy jednomyślnej zgodzie ekip wypłacenie środków wcześniej.

Z reguły sytuacja taka ma miejsce, gdy zespół popada w kłopoty finansowe, jednak Eric Boullier, szef Renault zaprzeczył jakoby jego ekipa miała problem, a powodem dla których chce pozyskać pieniądze z FOM jest chęć szybszego rozwoju R30 i wstępne prace nad przyszłorocznym projektem R31.

Boullier potwierdził także, że zespół Roberta Kubicy podpisał w ostatnim czasie dwie nowe umowy sponsoringowe na wartość 13 milionów euro, jednak finansowanie z tych kontraktów będzie dostępne dopiero we wrześniu.

„Podpisaliśmy niedawno nowe umowy sponsoringowe- jedną na 10 milionów euro i drugą na trzy miliony euro” potwierdził w rozmowie z dziennikarzami Autosportu Eric Boullier.

„Moją pracą jest naciskanie i zdobywanie większych funduszy- w lipcu dostaliśmy zielone światło na naciskanie nieco mocniej z rozwojem R30, aby spróbować pokonać ekipę Mercedes GP. W tym samym czasie prosiłem o rozpoczęcie projektu R31, który jest przygotowywany na sezon 2011.”

„Pieniądze od nowych sponsorów wpłyną we wrześniu, ale potrzebuję gotówki- potrzebuję pieniędzy teraz i nie mogę czekać do września, gdyż nie mogę pozwolić sobie na zmarnowanie dwóch miesięcy.”

Zespoły mogą otrzymać przedwczesną wypłatę środków z FOM jedynie za jednomyślną zgodą pozostałych ekip… co może być ciężkie do zrealizowania.

„Myślę, że część zespołów powie nie, ponieważ nie chcą abyśmy rozpoczęli prace nad naszym bolidem na sezon 2011, więc będziemy musieli znaleźć inne rozwiązanie” mówił Boullier.

„Nie mamy problemów z pieniędzmi. To jedynie bieżący problem z płynnością, aby rozpocząć rozwój naszego bolidu na sezon 2011 za pieniądze, które zostaną wypłacone nam od sponsorów we wrześniu.”

„To nasze pieniądze. Tak to jest- w Concorde Agreement jest napisane, że możemy tak postąpić. Musimy otrzymać zgodę wszystkich, gdyż jest to oczywista forma faworyzowania… ale to nasze pieniądze i nie jest to pożyczka. A to wszystko dlatego, że z niecierpliwością chcę rozpocząć przygotowania do przyszłego roku.”

[formula1.pl]

Coś mało prawdopodobne moim zdanie aby wszystkie ekipy zgodziły się na "pomoc" dla Renault. Z pewnością znalazłby się ktoś kto powiedziałby, że to faworyzowanie. W końcu wszyscy powinni mieć równe szanse. Widać, że Eric nie chce zadłużać zespołu ale z drugiej strony chce na bieżąco rozwijać bolid i pracować już nad nowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:15, 23 Lip 2010    Temat postu:

Swoją drogą to pewna osoba z otoczenia Roba nie jest zbyt zadowolona z przedłużenia kontraktu o aż dwa lata, gdyż jak twierdzi, wcale tak różowo to u Nich nie jest i może się pojawić problem ze sponsorami, bo obecne umowy nie są długoterminowe i nie wiadomo jak będzie z ich przedłużaniem... (aczkolwiek jeśli nie będzie problemów ze sponsorami, to nie ma się czego obawiać) co by mogły potwierdzać powyższe doniesienia... Swoją drogą prawdą też jest, że Eric ostatnio przyznał, że dołożyli nieco środków na rozwój obecnego modelu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 17:04, 27 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Raport dotyczący silników Renault po półmetku sezonu

Sezon 2010 osiągnął już swój półmetek. Z tej okazji zespół Renault przeprowadził obszerny wywiad z Robem Whitem, dyrektorem technicznym ds. silników, w którym poruszone zostały ważne z punktu widzenia ekipy tematy dotyczące wyrównania mocy silników.

Sezon 2010 właśnie minął półmetek. Jaki jest półroczny raport dotyczący silników Renault F1?
„Nie jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani, ale nadal jesteśmy bardzo dumni z tego co osiągnęliśmy. Bolidy napędzane silnikami Renault zdobyły 10 pole position na 11 wyścigów; ustanowiły sześć najszybszych okrążeń; i zdobyły 12 podiów, włączając w to pięć zwycięstw. Co więcej w Monako, zdobyliśmy nasze pierwsze potrójne zwycięstwo od sezonu 1997. To nagroda dla wszystkich w Viry, którzy stale pracowali za sceną, aby osiągnąć zarówno formę, jak i osiągi.”
„Nasze poświęcenie ku pełnemu wyrównaniu dostaw silników jest wzmocnione przez te wspaniałe wyniki. Oczywiście, cieszymy się bliską współpracą z Enstone z powodów historycznych, ale dostarczamy dokładnie takie same specyfikacje silników i poziom wsparcia dla obu naszych zespołów: Renault F1 Team i Red Bull Racing.”

Pojawiły się spekulacje, że silniki Renault mają mniejszą moc niż konkurencja. Jaki jest twój punkt widzenia?

„Wierzę, że moc maksymalna silnika Renault w dozwolonym zakresie obrotów nie jest tak dobra jak najlepszych naszych konkurentów. Analiza obserwowanego bolidu popiera te wnioski, ale niemożliwe jest dokładne ocenienie różnic w mocy silnika bez bezpośredniego porównania zmierzonego na hamowani.”
„Powody tej straty są historyczne, wynikające z rozwoju silnika podjętego w trakcie kolejnych okresów ich homologacji. Zmiany silnika zostały zaostrzone przez regulamin sportowy od sezonu 2007, ale sposób w jaki silnik był używany w tym samym czasie mocno się zmienił. Na przykład, mieliśmy dwa razy zredukowane maksymalne obroty, okres żywotności silnika podwoił się, KERS był instalowany i usuwany, a tankowanie zostało zakazane. Te zmiany doprowadziły do ‘ponownego podkręcenia’ silników, a także pozwoliły na ograniczone modyfikacje. Dostawcy silników pracowali w zakresie tych reguł, aby rozwinąć silniki, którymi teraz się ścigamy, a biorąc pod uwagę, że są to różne silniki, jak również wewnętrzne ograniczenia w zespołach inżynierskich, wynik po kilku powtórzeniach ‘otwartych luk’ jest zrozumiały.”
„Oczywiście charakterystyka silnika inna niż jego moc przekłada się na osiągi zespołu ds. bolidu. Jezdność, odporność na przegrzanie, waga i sztywność konstrukcji są znaczące, ale ogólne osiągi bolidu są najbardziej czułe na moc silnika. Renault jest oddane dostarczaniu w pełni konkurencyjnych jednostek napędowych i jest przekonane, że jest to możliwe w zgodzie z aktualnymi zasadami, administrowanymi przez FIA, ale nie możemy być zadowoleni, gdy moc naszych silników odstaje znacząco od tych najlepszych.”

Na początku sezonu, dużo mówiło się o ekonomii silników, która mogłaby odegrać decydującą rolę w erze bez tankowania. Czy tak się stało?
„Nie w tak znaczącym stopniu. Ilość paliwa pobierana przez silnik jest ważną charakterystyką osiągów, zaraz po mocy, a waga paliwa zabierana przez bolidy jest bezpośrednio powiązana z konsumpcją paliwa. Zakaz tankowania w sezonie 2010 sprawił, że jest to bardziej znaczące w wyścigu niż w sezonie 2009, ale przeciwnie jest w kwalifikacjach: w kwalifikacjach w sezonie 2009, gdzie zabierano paliwo na pierwszy przejazd w wyścigu, była szansa na przekształcenie oszczędności paliwa w przewagę w kwalifikacjach. Efekt jest dobrze znany, a wszyscy konkurenci pracowali nad optymalizacją w tym obszarze. Po za błędami operacyjnymi, byłoby przesadą sugerować, że różnice w konsumpcji paliwa są decydujące w sezonie 2010.”

Wcześniej w tym roku, wiele mówiło się o prośbach na zezwolenie na modyfikację silnika, która została zrobiona przez innych dostawców silników. Czy możesz wyjaśnić procedurę jak się to robi?

„Zasady dotyczące zmian w specyfikacji homologowanych silników są niezwykle proste. Żadne zmiany homologowanych jednostek nie są dozwolone z żadnego powodu do czasu zezwolenia przez FIA; stąd o ‘zamrożeniu’ silników tak często rozmawiamy.”
„To nie oznacza, że specyfikacja silników jest zupełnie statyczna. To są bardzo wyrafinowane silniki pracujące na granicy ich osiągów i żywotności. Instalacja silnika i jego wykorzystanie zmienia się z roku na rok, a okres pracy staje się coraz cięższy, gdyż wzrasta jego długość, a także osiągi bolidów. Każdy z dostawców może uzasadnić powód zgłoszenia żądania modyfikacji, podając np. poprawę niezawodności czy problemów jakościowych lub zmianami w łańcuchu dostaw. Żądanie przyjmuje formę wyjaśnienia powodów dla proponowanych zmian i dodatkowo opis modyfikacji (włączając w to rysunki każdej ze zmienianych części) oraz ocenę efektów tej zmiany.”
„Bazując na naszym doświadczeniu, FIA sprawdza gruntownie każde żądanie i zanim pozwoli na zmiany w zgodzie z regulaminem sportowym, FIA konsultuje to z innymi dostawcami silników. Ten system dobrze działa przy zmianach, które są wykonywane w skromnym zakresie i ilości relatywnie do złożoności tych silników.”

Przy zasadach homologowanych silników, gdzie są wyzwania dla dostawców?
„W Renault, naszym celem jest dostarczanie i robienie silników zdolnych wygrywać wyścigi i mistrzostwa. To duże wyzwanie, niezależnie od restrykcji w rozwoju silnika a zasady homologacji stwarzają dodatkową trudność. Aby sobie z tym poradzić, pracujemy blisko z naszymi kolegami z działu podwozia, aby maksymalizować osiągi bolidów napędzanych silnikami Renault.”
„Instalacja silnika w podwoziu i warunki jego pracy w bolidzie dążą do maksymalizacji ogólnych osiągów bolidu.”
„Dążymy do zerowej awaryjności, ale nie za wszelką cenę: naszym wyzwaniem jest zarządzanie osiągami i niezawodnością silnika wspólnie. Każda usterka lub krótsza żywotność ma natychmiastowy wpływ na nasze osiągi, wiec staramy się rygorystycznie przygotowywać, aby uniknąć incydentów, i dążymy do szybkiego reagowania, kiedykolwiek wystąpi incydent na torze.”
„Ostatecznie, dążymy do wyciśnięcia maksimum osiągów z silnika na torze. Ponownie, polega to na pracy wykonanej w fabryce, aby pozwolić naszym inżynierom wyścigowym mieć informacje potrzebne do pracy silnika z pełnym potencjałem.”

W tym roku kalendarz wyścigów rozszerzony został do 19, ale przydział ośmiu silników na kierowcę pozostał ten sam. Jak radzicie sobie z tym dodatkowym obciążeniem?
„Z prostej arytmetyki wynika, że średnio silnik musi pokonać o 12 procent więcej kilometrów (19 wyścigów zamiast 17 w 2009), a to oznacza, że przynajmniej trzy silniki muszą przejechać 3 wyścigi, podczas gdy w sezonie 2009 przynajmniej tylko jeden musiał wykonać taką pracę. Obok innych ważnych zmian pomiędzy sezonem 2009 i 2010 (zakaz tankowania, zwiększone osiągi bolidów z sezonu 2010), brane jest to pod uwagę przy projektowaniu procedur sprawdzających. Nasz test żywotności na hamowani i nasze testy silnika na torze przed sezonem i podczas piątkowych treningów są zaprojektowane do walidacji naszych silników do zwiększonego okresu żywotności w trudniejszych warunkach sezonu 2010.”

Renault dostarcza silniki dla Red Bulla od sezonu 2007 i inne zespoły w ostatnim czasie były wspominane na sezon 2011. Jaki jest status negocjacji?

„Mamy doskonałą współpracę z Red Bullem i liczymy na kontynuację jej w przyszłości. Mamy możliwości dostarczania dla innych ekip w przyszłości i chcielibyśmy to robić, jeżeli będzie to dobre dla Renault i sportu jako całości. Utrzymalibyśmy naszą politykę dostarczania dokładnie takich samych specyfikacji dla wszystkich bolidów zasilanych jednostkami Renault. To było przedmiotem spekulacji w prasie, która przytaczała różne zespoły od czasu do czasu, ale oficjalne oświadczenie szybko się nie pojawi.”

Zapowiadana jest duża zmiana w układzie napędowym na sezon 2013. Co możesz nam powiedzieć o potencjalnej konfiguracji tego silnika?
„Renault popiera Formułę 1, która w zrównoważony sposób wspiera odpowiedzialność za środowisko, poprawę widowiska, wsparcie przemysłu drogowego i kontrolę kosztów. Jesteśmy zaszczyceni udziałem w dyskusji prowadzonej przez FIA, aby wydać rekomendacje dotyczące nowych zasad dla układów napędowych w Formule 1. Wewnątrz Renault, dostaliśmy wskazówkę od naszych kolegów i czujemy, że zmniejszone, benzynowe, z bezpośrednim wtryskiem (GDI), turbodoładowane silniki z zaawansowaną technologią systemów odzyskiwania energii i dodatkowa trakcja elektryczna mają sens i mogą sprostać tym celom. Z dotychczasowych dyskusji, wygląda na to, że taka konfiguracja mogłaby zostać zaakceptowania przez wszystkich udziałowców sportu.”

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Sob 10:46, 31 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
R30 z elastycznym skrzydłem?



Jak sugeruje francuskie AutoHebdo, Renault F1 Team zdecydował się zastosować w najbliższej przyszłości - na wzór Red Bull i Ferrari - elastyczne przednie skrzydło.

W ostatni weekend dwa zespoły - Red Bull i Ferrari - zostały przedmiotem dyskusji za przyczyną zastosowania przedniego skrzydła o zwiększonej elastyczności. Zaletą rozwiązania jest zwiększenie siły docisku osi skrętnej, a co za tym idzie, lepszej stabilności bolidu w strefie dohamowania i w szybkich zakrętach, bez konieczności regulacji z kokpitu. Pod naporem żywej polemiki wśród konstruktorów, w ostatni weekend FIA rozstrzygnęła spór, legalizując zastosowanie tak skonstruowanego elementu aerodynamicznego.

Korzyść jest wymierna - im większa jest wartość docisku generowanego przez dmuchany dyfuzor na tylną oś - tym bardziej odciążana z docisku jest oś skrętna, co jest powodem zaburzeń balansu pojazdu i niestabilnej trakcji.

W czasie jazdy na prostej nie ma to większego wpływu na prowadzenie bolidu. Utratę stabilności trakcji kierowca odczuwa w strefie dohamowania, wchodzenia w zakręt czy wychodzenia z niego. Tu przychodzi z pomocą przednie skrzydło z elastycznymi powierzchniami płetw, które pod wpływem energii kinetycznej o wysokiej wartości w czasie hamowania i pokonywania zakrętu uginają się zmniejszając prześwit. Efektem jest znacznie lepsze przyssanie osi skrętnej do toru i lepsza trakcja, dzięki temu można pokonywać zakręty z mniejszą stratą czasową jadąc po właściwym torze.

"Pojawiło się wyjaśnienie FIA w tej sprawie. Zagadnienie jest dość złożone, ale pozwala na poprawę wydajności aero . Teraz, gdy temat został wyjaśniony przez FIA i zalegalizowany, oznacza, że drzwi są otwarte i musimy to rozpracować." [E.Boullier]

Według oceny szefa Renault zysk czasowy osiągany z elastycznego skrzydła nie jest bez znaczenia, uwzględniając pozostałe wyścigi na torach wymagających znacznie większej siły docisku aero niż R30 obecnie dysponuje.

"Słyszałem opinie i czytałem w prasie. Słyszę o zysku rzędu 0.3s na okrążenie. Wydaje mi się to całkiem spójne." [E. Boullier]

Spodziewajmy się więc, że w czasie weekendu 27-29 sierpnia w belgijskim
Spa-Francorchamps zobaczymy R30 z F-kanałem oraz nowym, "uelastycznionym" przednim skrzydłem.

Kolejną dobrą wiadomością jest fakt - co miał potwierdzić Robert Kubica w rozmowie z portalem PitStop - że weekend na Hungaroring jest już drugim z kolei, w czasie którego na wolnych treningach testowane są już elementy do R31 na przyszły sezon.
[F1zone]

Fotografowie pracują na korzyść konkurencji





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:37, 04 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Boullier: Kubica zaszczepia sukces w zespole

Szef zespołu Renault, Eric Boullier, uważa, że zespół cieszy się z poprawy osiągów w tym roku przede wszystkim ze względu na pozytywne nastawienie jakie Robert Kubica zaszczepia w organizację.

Przybycie polskiego kierowcy do zespołu zbiegło się z awansem ekipy z siódmej pozycji, jaką zajmowali rok temu o tej porze, do tegorocznej walki z Mercedesem o czwarte miejsce w tabeli mistrzostw konstruktorów.

„Największą siłą jest poświęcenie ludzi” – powiedział – „Kompetencje, poświecenie i duch zespołu – to bardzo ważne, ponieważ wtedy możesz uzyskać to co najlepsze od ludzi.”

„Kluczem dla mnie jest to, że kierowca naciska na zespół, ponieważ chce wygrywać, wyraźnie chce zrobić to jak najlepiej potrafi. To zupełnie zmienia scenariusz. Dla mnie to było największe osłabienie zespołu w ubiegłym roku, kierowcy nie byli zaangażowani."

Mówiąc o zwycięzcach mistrzostw z 2005 i 2006 roku Boullier skrytykował poprzednie kierownictwo Renault. Nie oszczędził także dwukrotnego mistrza świata, Fernando Alonso.

„Wiedzieliśmy, że na papierze zespół był w stanie wygrywać mistrzostwa, ale także zająć ósme miejsce w zeszłym roku. Zaczęliśmy rozumieć, w jaki sposób moglibyśmy umieścić ekipę w lepszej pozycji – i to właśnie teraz robimy.”

„Myślę, że były braki w kierownictwie, braki w wytycznych kierownictwa, brak jasno sprecyzowanego celu. To trudne do powiedzenia, ponieważ nie chcę nikogo krytykować. Ale sytuacja kierowców… Alonso z powrotem w Renault po sytuacji w McLarenie, z podpisanym kontaktem z Ferrari… kierowca to kluczowa część zespołu i jeśli nie jest zmotywowany nie naciska na zespół wystarczająco… ponieważ wie, że i tak się przeniesie.

„To jest dla mnie kluczowa rzecz i to jest to, co robi Kubica. Przyniósł wiele świeżości i wiele motywacji. Brak wyników ciągnął zespół w dół, ponieważ są bardzo oddani – tak więc brak wyników bardzo ich demotywował. Zarząd, który nie kierował zespołem i kierowcy, z którymi niełatwo się pracowało, byli aroganccy i nie popychali zespołu we właściwym kierunku. To były główne powody tego, co było złe.


Źródło: f1ultra.pl (by Jey)


Alonso to profesjonalista, nie ma co.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 15:52, 04 Sie 2010    Temat postu:

Trochę mnie śmieszy to, ze Eric powiedział, że nie chce nikogo krytykować, a pojechał po Alo w całej rozciągłości. ;->

Czy na rację co do Hiszpana? Powiedziałbym, że tak (zwłaszcza mówiąc o sezonach 2008-2009), ale ja przyznam rację każdemu, kto ma odwagę publicznie wytknąć coś Alonso.
Już kilka tygodni temu jakiś człowiek z Renault (ze starej kadry) wypowiadał się, że powrót Fernando na łono Enstone i Flavka po przygodach w McLarenie nie było dobrą rzeczą.
Niemniej wydaje mi się, że jak na osobę, która nigdy z Fernando nie pracowała, wypowiedział się o nad wyraz dosadnie.
Choć to, że jest aroganckim kierowcą to nawet ja potrafię stwierdzić.

Czy ma rację co do Kubicy? Ta sama odpowiedź co wyżej. Na poparcie mojego toku myślenia mam Alana Permane, który już z wieloma kierowcami pracował i między wierszami dał do zrozumienia, że Robert pracuje z zespołem lepiej niż Alonso.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Lotus Renault GP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 17 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin