Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Afera o dyfuzory
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Strefa techniczna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 14:10, 26 Mar 2009    Temat postu: Afera o dyfuzory

Cytat:
Pat Symonds nie zgodził się z szefem zespołu Renault, Flavio Briatore, w sprawie konfliktu dotyczącego zgodności dyfuzorów trzech zespołów z regulaminem. Briatore stwierdził wczesniej, że trzy zespoły zastosowały nielegalne rozwiązanie w swoich samochodach na sezon 2009. Symonds nazwał natomiast działania zespołów Williams i Toyota “mądrą inżynierią”.

"Toyota i Williams znalazły bardzo dobre, bardzo interesujące rozwiązanie przy dyfuzorze którego my nie wprowadziliśmy i jestem pewien, że wszyscy się temu w tej chwili przyglądają." – powiedział Brytyjczyk w wywiadzie dla Australasian Motorsport News.

Nie wiadomo, jak zakończy się ta sprawa, niewykluczone są protesty przeciwko wyżej wymienionym zespołom podczas weekendu w Australii. Również przeciwko Brawn GP, który to zespół „wystrzelił” świetną formą podczas przedsezonowych testów.

W poniedziałek Ferrari wyjawiło swoje stanowisko w tej sprawie. I nie różni się ono od stanowisk innych zespołów, które zgodnie uważają się za pokrzywdzone.

"Jesteśmy przekonani, że te konkretne interpretacje nie zgadzają się z istotą przepisów." – powiedział szef włoskiej stajni, Stefano Domenicali w wywiadzie dla "La Gazetta dello Sport". "Oczekujemy, że FIA rozjaśni sytuację najszybciej jak to możliwe. Jeśli to nielegalne – nie powinno być używane. Jeśli jest legalne – pozostałe zespoły, w tym my, powinny spróbować się do tego zaadaptować."

W podobnym tonie wypowiadają się osoby z zespołu Red Bull Racing. Nielegalnymi nazwał samochody Williama, Toyoty i Brawn GP doradca zespołu RBR – Helmut Marko.

"Mają podwójny dyfuzor, który daje im pół sekundy na okrążeniu. Siedem zespołów – włączając w to Red Bulla – mówi jednym głosem: to nielegalne." W ten sposób Marko zwiększa prawdopodobieństwo wystosowania protestu podczas pierwszego weekendu wyścigowego w tym roku.

Doniósł również, że Renault i Red Bull dyskutowały w minionym sezonie na temat podobnego rozwiązania z FIA. Wtedy odpowiedź federacji dotycząca legalności była negatywna.
[f1ultra.pl]

Cytat:
Zespoły Ferrari, Renault oraz Red Bull Racing złożyły protesty, kwestionujące legalność dyfuzorów w samochodach rywali. Podobny protest chciało wystosować BMW, jednak został od odrzucony z powodu niedopełnienia pewnych formalności.

Już wcześniej było pewne, że zespoły złożą protesty, gdy okazało się że Williams, Toyota oraz Brawn GP zastosowały w swoich samochodach nieco odmienny project dyfuzorów, rzekomo dających dużą przewagę.

BMW Sauber nie zdążyło odpowiednich dokumentów dostarczyć na czas, więć stewardzi odrzucili prostest.

Stewardzi FIA wezwali reprezentantów Williamsa, Toyoty oraz Brawn GP do budynku kontroli wyścigu aby przedyskutować zaistniałą sytuację. Oczekuje się, że decyzja zostanie ogłoszona w czwartek w nocy (czasu australijskiego).

Niezależnie od wyniku spotkania ze stewardami, prawdopodobnie strona poszkodowana odwoła się od decyzji sędziów i sprawa trafi do Międzynarodowego Trybunału Apelacyjnego. Wtedy na ostateczne rozstrzygnięcie sporu będzie trzeba poczekać kilka tygodni.

Prezydent Toyoty, John Howett, jest jednak pewien że spotkanie potwierdzi, że dyfuzory japońskiego zespołu są zgodne z przepisami.

"Tak długo jak znam wyścigi, wiem że każdy może złożyć protest i to nie jest problemem. Wszystko jest zapisane w regulacjach sportowych. Jeśli o to chodzi, to wiem że przestudiowaliśmy dokładnie przepisy i jestem pewien że właściwie je zinterpretowaliśmy."

"Wykorzystaliśmy konsultacje z działem technicznym FIA i jesteśmy usatysfakcjonowani, że zatwierdzili naszą interpretację. Teraz musimy poczekać co zdecydują stewardzi oraz kolejny organ sądowy." - dodał Howett.
[f1ultra.pl]

Jeśli RBR i Renault rzeczywiście pytały w ubiegłym sezonie, czy takie rozwiązania są legalne, a FIA powiedziała, że nie, to sprawa jest co najmniej dziwna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:04, 26 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Protest odrzucony - dyfuzory legalne

Zespół sędziowski FIA odrzucił protest przeciwko zespołom Brawn GP, Williams oraz Toyota, który został złożony dzisiaj rano w Australii. Po czterech godzinach dyskusji pomiędzy stewardami oraz przedstawicielami zespołów, FIA ogłosiła że nie widzi przeszkód, aby oprotestowane samochody mogły wziąć udział w wyścigu.

Ferrari, Renault oraz Red Bull Racing złożyły protest, uważając że trzy zespoły zaprojektowały i zbudowały dyfuzor nie będący zgodnym z aktualnymi przepisami. BMW Sauber również chciało złożyć protest, jednak nie udało się zrobić tego na czas.

Spodziewane jest odwołanie się od tej decyzji do Międzynarodowego Trybunału Apelacyjnego. Spotkanie trybunału będzie mogło odbyć się jednak dopiero po GP Malezji, co oznacza że Brawn GP, Williams oraz Toyota wezmą udział w wyścigach do tego czasu, jednak ich wyniki zostaną uznane za w pełni oficjalne dopiero bo decyzji Trybunału.

Jeśli i w tym sądzie dyfuzory zostaną uznane zgodnymi z przepisami, wtedy z pewnością inne zespoły będą chciały zastosować je w swoich samochodach, gdyż nieoficjalnie mówi się iż mogą dawać zysk 0.5s na jednym okrążeniu. Niektóre zespoły mogą mieć jednak z tym kłopot – chodzą słuchy iż BMW Sauber może mieć kłopot z zastosowaniem takiego dyfuzora, ponieważ rozmiary skrzyni biegów modelu F1.09 są zbyt duże.


Źródło: onestopstrategy.com, autosport.com

***

wkur***** się wstyd to jakiś żart? oszuści


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:21, 27 Mar 2009    Temat postu:

Afera z dyfuzorem trwa - teraz Trybunał Arbitrażowy
Cytat:
Po odrzuceniu protestu zespołów, które oskarżają Toyotę, Williamsa i Brawn GP o stosowanie dyfuzorów niezgodnych z regulaminem, sprawa wkracza w kolejną fazę. Wydaje się, że ten patent daje dodatkowe ułamki sekundy.


Kolejny protest przeciwko Brawn GP, Toyocie i Williamsowi będzie miał miejsce po zakończeniu weekendu w Australii. Prezydent Ferrari, Luca di Montezemolo powiedział gazecie "La Repubblica" następujące słowa: "Nie mogę wykluczyć złośliwych gestów."

Właśnie te trzy zespoły zdominowały dzisiaj dwie sesje treningowe uzyskując dobre czasy.

Jak donosi niemiecki magazyn Motor und Sport kolejny protest wystosują Ferrari, Red Bull i Renault - tym razem cała sprawa trafi do Trybunału Arbitrażowego.

Szykuje się prawdziwa wojna między zespołami. Zobaczymy czy bolidy tych zespołów są naprawdę szybkie podczas kwalifikacji.

[f1ultra.pl]

PS Zuzia wstawiłam na życzenie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Pią 16:22, 27 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 16:35, 27 Mar 2009    Temat postu:

Wojna wśród zespołów... To się dwa się dziadki ucieszą. wstyd
Ale co oni zrobią przez tydzień?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:44, 27 Mar 2009    Temat postu:

Borówa mówił, że jeśli by się zebrało zebranie w związku z tą sprawą to dopiero po 2 wyścigu. Tylko co z wynikami z tych 2 wyścigów? Jeśli twu twu tamte zespoły coś zawołują?
Najgorsze, że bodajże Renault pytało o bardzo podobne rozwiązanie FIA i im nie pozwolili, a innym zespołom tak wstyd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 16:51, 27 Mar 2009    Temat postu:

I tu widać właśnie niekonsekwencję leśnych dziadków. Nie tylko Renault pytało, ale Red Bull też. To są teraz trzy zespoły przeciwko siedmiu. Powinni wybrać mniejsze zło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:15, 27 Mar 2009    Temat postu:

Sądzę, że też tym 3 zespołom nie będzie aż tak trudno to zmienić w swoich bolidach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:52, 27 Mar 2009    Temat postu:

magda. napisał:
Sądzę, że też tym 3 zespołom nie będzie aż tak trudno to zmienić w swoich bolidach.

Nie będzie trudno, ale wyniki będą gorsze, a oni tego oczywiście nie chcą więc będą się zapierali rękami i nogami wstyd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:57, 27 Mar 2009    Temat postu:

no wiadomo, ale jak w końcu to posiedzenie zarządzi tak, i jeszcze po odwołaniu tych Williamsów sramsów to wtedy będą musieli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WHPmt
Zbieracz autografów
Zbieracz autografów


Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:50, 27 Mar 2009    Temat postu:

2007 -afera szpiegowska
2008 -seks afera
2009 -afera o dyfuzory
zawsze cos osobiscie ciesze się, ze enson znów jest w czołówce, ale nie podoba mi się, że zespół dał mu taką szansę działając w niedozwolony sposób...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Strefa techniczna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin