Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

KERS
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Strefa techniczna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że decyzja o wprowadzeniu KERS do F1 była słuszna?
Tak
14%
 14%  [ 2 ]
Nie
85%
 85%  [ 12 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Śro 16:14, 19 Lis 2008    Temat postu: KERS

KERS (Kinetic Energy Recovery System czyli system odzyskiwania energii kinetycznej). Jak uważasz? Czy słusznie go wprowadzono, czy sprawi on, że chudsi i niżsi kierowcy będą mieli przewagę nad tymi wyższymi i cięższymi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:03, 27 Lis 2008    Temat postu:

W tej chwili jestem na NIE! Nie chcę KERSu! Nie podoba mi się on i tyle!
I tak uważam, że dyskryminuje On wyższych i przez to cięższych kierowców, a tak nie powinno być. Niedługo w kokpitach będziemy mieli samych kierowców wymiarów kieszonkowych... Od razu może wsadźmy do bolidów skoczków narciarskich, to samochody zamiast jechać będą lecieć!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 17:24, 09 Sty 2009    Temat postu:

Formuła 1 jednak bez KERS? Bardzo możliwe, że u progu nowego sezonu zespoły oraz FIA podejmą decyzją o rezygnacji z elektronicznego systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Co na to BMW Sauber?

Cytat:
Według niemieckiego magazynu "Auto Motor und Sport" BMW Sauber oraz McLaren Mercedes prowadzą najbardziej zaawansowane prace nad KERS. Na chwilę obecną te dwa zespoły mają największą szansę, aby skorzystać z nowego urządzenia już w pierwszym wyścigu sezonu. Duże problemy ma natomiast Ferrari. - Pod koniec lutego będziemy musieli zdecydować, czy w nowy sezon wejdziemy z czy też bez KERS - powiedział dyrektor działu elektroniki i silników Gilles Simon.

Testów z KERS wciąż nie przeprowadziły zespoły Renault i Toyoty. Japoński zespół jeszcze w 2008 roku otwarcie przyznał, że prawdopodobnie w pierwszych wyścigach nowego sezonu bolidy Toyoty nie będą wyposażone w KERS. Wprowadzenie systemu po Grand Prix Australii będzie jednak niezwykle trudne - w sezonie 2009 zabronione będą jakiekolwiek testy pomiędzy wyścigami.

Od Ferrari i Renault uzależnione są zespoły Toro Rosso i Red Bull, które korzystają z gotowych podzespołów. Jedynym niefabrycznym zespołem który pracuje nad własnym systemem KERS jest Williams. Brytyjski zespół również zmaga się z ogromnymi problemami i nie wiadomo, czy zdoła zakończyć prace przez początkiem nowego sezonu.

Stowarzyszenie zespołów F1 (FOTA) wielokrotnie próbowało opóźnić wprowadzenie KERS o rok. KERS w sezonie 2009 nie będzie systemem obowiązkowym. Może się więc okazać, że BMW Sauber i McLaren mogą być jedynymi zespołami, które zdecydują się skorzystać z nowego rozwiązania. Wszystko zależy od tego, czy instalacja ciężkiego systemu się opłaci. Robert Kubica wielokrotnie pokreślił, że ma co do tego wątpliwości..

[wp.pl]

Poplątane z pomieszanym. Ale zobaczymy. JA wierzę, że mimo wszytko będzie dobrze. Chris się wypowiadał ze różnice między cięższymi kierowcami a lżejszym będą "marginalne". A on waży tylko co Robert. Jestem ciekawa jak to się ułoży i czy rzeczywiście Ferrari wystąpi bez KERSu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:46, 09 Sty 2009    Temat postu:

Heh... ale może Ferrari tylko gada aby gadać, może to zasłona dymna by uśpić konkurencję a potem wyskoczą z siurprajsem i okrzykiem "MAMY WAS!". Jakoś tak dziwnie, że tak otwarcie się przyznają, że im to nie idzie...

Ja jestem ciekawa bardzo kolejnych testów z KERSem, gdyż teraz już wszyscy będą jeździć z ustawieniami na przyszły sezon i teraz będziemy mogli się choć w minimalnym stopniu przekonać jak to jest z tym KERSem...

Zastanawiam się jednak co zrobi BMW, kiedy okaże się, że żaden zespół nie wystartuje z KERSem...

No i co do wagi KERSu... no to ja nadal jestem tak nie za bardzo pozytywnie nastawiona... mimo wszystko KERS w jakiś sposób uniemożliwi dowolność rozkładu balastu i tym samym odpowiedniego dociążenia bolidu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Sob 20:35, 10 Sty 2009    Temat postu:

Tenebrae napisał:
Heh... ale może Ferrari tylko gada aby gadać, może to zasłona dymna by uśpić konkurencję a potem wyskoczą z siurprajsem i okrzykiem "MAMY WAS!". Jakoś tak dziwnie, że tak otwarcie się przyznają, że im to nie idzie...

Czyżby zrobili to samo co BMW w ubiegłym roku? Też cały czas gadali, że bolid nie taki, że muszą cały czas pracować, nawet na testach nie dawali z siebie wszystkiego. A wystrzelili w Australii i Robert zaliczył P2. potem było jeszcze lepiej (później gorzej, ale nie wracajmy do tego).
Tylko po co Ferrari, które tyle razy zdobywało mistrza konstruktorów i kierowców miałoby udawać, że im nie idzie? To mnie zastanawia.

Cytat:
Zastanawiam się jednak co zrobi BMW, kiedy okaże się, że żaden zespół nie wystartuje z KERSem...

Tu mnie zabiłaś. To by była bomba. Ciekawe, co by zrobili. Ale za bardzo się w to przedsięwzięcie marketingowo zaangażowali, żeby teraz rezygnować. No i McLareny chyba jednak też jakoś dają rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:57, 10 Sty 2009    Temat postu:

Tak, ale KERS jest powiedzmy jeszcze niezbadane i ogólnie zespoły nie wiedzą co i do czego, jak i gdzie i jak wiadomo zastanawiają się czy w ogóle warto... a Ferrari mimo wszystko ma inżynierów z głowami nie od parady i jakoś mi trudno uwierzyć, że mogą mieć takie problemy... może do czegoś już tam doszli, ale chcą uśpić konkurencje, że niby Im nie idzie a tu wyskoczą z jakimś przebłyskiem geniuszu... nie wiem... ciężko mi to ocenić, choć ta otwartość w przyznawaniu, że Im nie idzie mnie bardzo zastanawia...

hehehe... może być ciekawie i to bardzo...
mam nadzieję jednak, że BMW nas nie zawiedzie i, że dokładnie wie w co się pakuje upierając się tak bardzo przy tym systemie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Nie 19:50, 18 Sty 2009    Temat postu:

Tenebrae napisał:
a Ferrari mimo wszystko ma inżynierów z głowami nie od parady i jakoś mi trudno uwierzyć, że mogą mieć takie problemy... może do czegoś już tam doszli, ale chcą uśpić konkurencje, że niby Im nie idzie a tu wyskoczą z jakimś przebłyskiem geniuszu... nie wiem... ciężko mi to ocenić, choć ta otwartość w przyznawaniu, że Im nie idzie mnie bardzo zastanawia...


Może i mają głowy nie od parady, ale z tego co ostatnio w mediach piszczy i nawet sam Domenicani na prezentacji o tym głośno mówił krytykując postawę Theissena, to wygląda no to, że im ten KERS nie za bardzo wychodzi. I to już dla mnie nie jest usypianie konkrecji, tylko tłumaczenie się przed fanami, żeby ich nie zdziwić w Australii na wypadek, gdyby nie podołali.
BMW się chwali głośno, że ma zabawkę ale to mnie też za bardzo nie cieszy, bo robią nam duże nadzieje i oczekujemy przez to od nich więcej.
McLaren też ma, podobno nawet nieźle to wygląda, ale już się tak głośno nie chwalą.
Williams też będzie miał, Renault podobnie, bo Red Bull oprócz silników będzie też kupował od nich gotowy KERS, więc muszą mieć (z resztą jutro przekonamy się już na 100%)
Toyota na razie uśpiona, jeśli chodzi o KERS.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Nie 19:57, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:03, 18 Sty 2009    Temat postu:

Ferrari
System podczas poniedziałkowego testu działał bezproblemowo i tak jak oczekiwano, decyzja o tym, czy będzie on wykorzystywany już od początku sezonu, zapadnie pod koniec lutego.

McLaren
Zespół napotkał kilka problemów, ale podczas ostatnich testów w Portimao wszystko działało tak jak powinno. Użycie KERS w Australii jest bardzo prawdopodobne.

BMW Sauber
Nadal pojawiają się problemy z niezawodnością i izolacją, a kierowcy narzekają na zachowanie się bolidu podczas hamowania. Inżynierowie muszą jeszcze popracować nad systemem, ale ma być on używany od pierwszego GP.

Renault
Zespół jest zależny w tym aspekcie od Magneti Marelli, R29 raczej nie pojawi się z KERS w Melbourne.

Williams
Pogłoski o problemach okazały się fałszywe, system (koło zamachowe) działa z pełną prędkością w fabryce, nie przetestowano go jeszcze na torze tylko ze względów bezpieczeństwa. Zespół zamierza korzystać z KERS w każdym GP.

Toyota
System pojawi się w wersji B nowego bolidu, kiedy zostanie on odchudzony i znikną problemy związane z bezpieczeństwem i niezawodnością, więc w Australii nie będzie on używany.

Red Bull Racing
Zespół czeka na wyniki testów systemu w bolidzie Renault, a dodając do tego późną premierę RB5, na starcie sezonu Red Bull praktycznie na pewno nie będzie korzystał z KERS.

Scuderia Toro Rosso
Tutaj mamy do czynienia i z oczekiwaniem na bolid i na KERS od Ferrari, więc debiut systemu w Melbourne jest bardzo mało prawdopodobny.

Force India
Zespół otrzyma od McLarena skrzynię biegów, silnik i KERS. Przednie skrzydło zostało przeprojektowane zgodnie z sugestią brytyjskiego zespołu, a sam bolid może pojawić się na marcowych testach w Jerez już z systemem na pokładzie.

Honda lub ...
Honda była najbardziej zaawansowana w pracach nad KERS, jednak nabywca zespołu najprawdopodobniej będzie musiał zmienić projekt ze względu na nowy silnik.


Więcej niewiadomych, niż wiadomych...
Ale ogólnie lepiej by było jakby część zespołów wprowadziło KERS a reszta nie, wtedy byśmy się dopiero przekonali, czy cały ten system rzeczywiście ułatwi wyprzedzanie... jeśli wszystkie zespoły będą startowały z systemem, to raczej stoimy na czym staliśmy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:00, 24 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Z Pumą cię nie kopnie

Dotychczas o ochronie kierowców i mechaników przed porażeniem prądem zgromadzonym w KERS mówiono niewiele. Do dziś. Obok gumowych rękawic, jakie nie raz widzieliśmy u mechaników BMW Sauber, teraz pojawiło się coś jeszcze...

Odzieżowa Puma opracowuje specjalne obuwie zapobiegające porażeniu prądem. Szczegółów na razie nie znamy. Idea jest jednak prosta - mają odizolować kierowców i mechaników od ziemi, by dotykając bolidu nie zostali 'kopnięci'.

O rozwiązaniu takim marzył z pewnością Sebastian Vettel podczas ostatnich testów w Jerez. Po awarii bolidu Niemiec opuścił kokpit i dalekim skokiem wykonanym ze swojego RB5 oddalił się od ‘naelektryzowanego’ pojazdu. "Lepiej skoczyć za wysoko, niż za nisko," skomentował zajście na łamach dziennika Bild.

[[link widoczny dla zalogowanych]]
Z pumą Cię nie kopnie!!! XD XD XD XD

Cytat:
Massa: KERS jest jak PlayStation

System KERS nie wydaje się być straszny wicemistrzowi świata. W jednym z ostatnich wywiadów Brazylijczyk bagatelizował ryzyko związane z użyciem systemu odzyskiwania energii i porównał go do gry wideo.


Wypowiedź Brazylijczyka może dziwić, bo nowatorski system nie zbierał najlepszych recenzji. Niespokojną atmosferę już na początku testów wprowadziło porażenie prądem jednego z mechaników zespołu BMW Sauber. Oprócz tego zdarzenia, uwagę mediów zwróciły problemy konstrukcyjne, które odłożyły wdrożenie tego wynalazku na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Dla Brazylijczyka sprawa jest jednak prosta: "Wszystko co sprawia samochód szybszym jest mile widziane. Jednym z takich urządzeń jest KERS".

Zapytany o przypadek mechanika z Hinwil odparł: "Cała sztuka polega na wyjściu z bolidu. Nie możesz dotykać jednocześnie podłoża i samochodu".

Massa zakłopotany jest bardziej inną nowinką, a mianowicie manualną regulacją kąta nachylenia przedniego skrzydła. Tutaj potrzeba znacznie większego wyczucia niż przy naciskaniu guzika odpowiedzialnego za KERS.

"Gram dużo na PlayStation, szczególnie w Gran Turismo, więc nie widzę większych problemów." żartował Brazylijczyk.

Z kolei korekta nachylenia przedniego skrzydła przyprawia go o ból głowy. "To nie jest takie proste do opanowania" ostrzega. "Tym bardziej, że w tym sezonie straciliśmy dużo przyczepności płynącej z aerodynamiki i bolid częściej się ślizga."

Swoich kibiców, jak i wielbicieli przedstawienia z Silverstone 2008 ostatecznie uspokaja: "Po kilku dniach człowiek nabiera wprawy i wiele manewrów wykonuje automatycznie".

[[link widoczny dla zalogowanych]]

Nie no super... to teraz najciekawszym momentem wyścigu... albo zakończenia wyścigu będzie dodatkowa dyscyplina "wyskok z bolidu" Będzie mierzony czas jaki kierowca uzyskał oraz wysokość, a potem jak szybko uciekał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 14:18, 06 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Jak donosi niemiecka specjalistyczna prasa, koncern BMW aspiruje do bycia wyłącznym dostawcą systemu odzyskiwania energii kinetycznej dla Formuły 1 od sezonu 2010.

Podczas wczorajszego posiedzenia, FOTA - organizacja zrzeszająca zespoły Formuły 1 zadecydowała, że od sezonu 2010 system KERS zostanie ustandaryzowany, a jego cena będzie oscylować w granicach od jednego do dwóch milionów euro za sezon, co będzie stanowiło jedynie ułamek kosztów, jakie przed tym sezonem poniosły zespoły na opracowanie swoich własnych systemów.

Luca di Montezemolo, przewodniczący FOTA i prezydent Ferrari oraz zagorzały przeciwnik systemu KERS, powiedział wczoraj, że koszty jego opracowania znacznie przewyższają wszystkie inne koszty w budżetach zespołu na sezon 2009, a w dobie ich redukcji taka sytuacja nie powinna mieć miejsca:

"To nie jest tak ważny element samochodu jak silnik, skrzynia biegów, czy aerodynamika. Dlatego możemy mieć jednakowy KERS."

FOTA już wcześniej próbowała odroczyć o rok wprowadzenie KERSu do Formuły 1, ale napotkała przy tym na silny opór zespołu BMW Sauber, który zdaniem magazynu Auto Motor und Sport jest teraz faworytem do zwycięstwa w przetargu na wyłącznego dostawcę tegoż systemu.
[f1ultra.pl]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Strefa techniczna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin