Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

KERS
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Strefa techniczna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że decyzja o wprowadzeniu KERS do F1 była słuszna?
Tak
14%
 14%  [ 2 ]
Nie
85%
 85%  [ 12 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:25, 22 Mar 2009    Temat postu:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qZD5ycWI0a8&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qZD5ycWI0a8&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

jak działa KERS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 12:04, 28 Kwi 2009    Temat postu:

BMW i Mercedes nie chcą zakazania systemu KERS
Cytat:
Szef zespołu BMW-Sauber, Mario Theissen, nie zgodził się ze stwierdzeniem Flavio Briatore, który powiedział że stowarzyszenie zespołów FOTA będzie chciało wprowadzić zakaz używania KERS w sezonie 2010.

Szef zespołu Renault jest krytykiem nowego systemu odzyskiwania energii. W Bahrajnie powiedział: "Tak. FOTA chce tego zakazać w 2010 roku."

Jest jednak prawie pewne, że szef FIA Max Mosley, obrońca systemu KERS, nie zgodzi się na to aby system odzyskiwania energii został zakazany. Stosowanie KERS nie jest jednak obowiązkowe, nic więc nie powstrzymuje zespołów zrzeszonych w FOTA przed jednogłośną decyzją o nieużywaniu go. Na to się jednak nie zanosi.

Na padoku w Bahjrajnie można bylo słyszeć głosy sprzeciwu – McLaren Mercedes nie zgodzi się na to by KERS został zniesiony. W podobnym tonie wypowiedział się szef BMW, Mario Theissen: „Nie chcę tego komentować, ale nic nie jest zdecydowane.”

Kolejne spotkanie na którym zespoły będą mogły podyskutować na ten temat, będzie mieć miejsce 6. maja w Londynie.
[f1ultra.pl]

I znowu będą mieli powody do konfliktów w FOTA. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Nie 16:20, 04 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
Renault wzywa inne zespoły do zmiany zeszłorocznych ustaleń i przywrócenia systemu KERS wraz z początkiem następnego sezonu. Francuska ekipa uważa, że taki krok będzie bardzo korzystny dla sportu. Po piątkowym spotkaniu Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden opinie na temat powrotu KERS są podzielone, jednak zespół z Enstone uważa, że sceptycy powinni myśleć przede wszystkim o tym, co jest dobre dla Formuły 1.

Eric Boullier sądzi, że powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej nie tylko poprawi ekologiczny wizerunek sportu, zgodnie z trendami proekologicznymi, a także pomoże wyścigom, jeśli jego moc zostanie zwiększona ponad limity nałożone w zeszłym roku. „Renault chce powrotu KERS w roku 2011, ponieważ mamy w tym interes. Po pierwsze mamy już gotowy system. Wydaliśmy pieniądze na rozwój KERS w 2009, więc nieużycie go nigdy więcej byłoby marnotrawstwem”.

Drugą sprawą jest to, że dla Renault jako producenta samochodów ważne jest używanie tego systemu w zakresie rozwoju technologii hybrydowych do samochodów drogowych. To także pomoże w przekazaniu wiadomości, że F1 jest technologicznie i ekologicznie przyjazna. Ponadto chcielibyśmy podniesienia mocy systemu – do więcej niż 400 KJ, ile generowała poprzednia generacja – bo wtedy stałby się on częścią show. Zysk z posiadania KERS byłby wyraźny i mogłoby to ułatwić wyprzedzanie”.

Jak dowiedział się AUTOSPORT, Renault i Ferrari najbardziej naciskają na powrót systemu KERS w następnym sezonie. Spotkało się to jednak ze sprzeciwem kilku innych zespołów, które boją się, że ich własne systemy mogą nie być konkurencyjne pod nowymi limitami, według których dopuszczalne byłoby przechowanie do 800 KJ energii. Przeciwstawiając się tym obawom, Boullier uważa, że są szanse, aby dostawca jego zespołu – Magnetti Marelli – mógł udostępnić swoje jednostki każdemu zespołowi, a w ostateczności zostać nawet standardowym dostawcą. Mówi się także o nałożeniu ograniczeń dotyczących rozwoju i kosztów eksploatacji, aby nie rozpocząć wojny technologicznej.

Szef francuskiej ekipy dodaje: „Wspieramy ideę KERS i moglibyśmy pomóc innym zespołom, które nie mogłyby go zdobyć. Czeka nas jednak długa dyskusja i ostra debata pomiędzy zespołami. Jako producent potrzebujemy głębszych rozmów, ponieważ jeśli KERS ma powrócić to musi być narzędziem, z którego będzie mógł skorzystać każdy zespół. Nie będziemy używać systemu tylko dla siebie – mocno wspieramy pomysł zaproponowania KERS każdemu zespołowi, ponieważ wierzymy, że system ten pasuje do F1”.[f1wm.pl]


Pogrzało ich... Dziwi mnie, że Boullier chce powrotu systemu, skoro obecnie ma dwóch najwyższych i najcięższych kierowców. Co prawda obaj mają roczne umowy, ale myślę, że co najmniej jeden zostanie. Chyba ze to centrala nalega.
Nie powiem, z KERSem bywało ciekawie, ale chyba nie chce, by wrócił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amelka
Fotograf na paddocku
Fotograf na paddocku


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Nie 16:25, 04 Kwi 2010    Temat postu:

Delikatnie mówiąc pogrzało ich. Nie rozumiem tego, powinni wyciągnąć wnioski z tego co zrobiło BMW w tamtym sezonie. Przecież tak jak już napisałaś, mają dwóch najwyższych i najcięższych kierowców w zespole... dziwi mnie czasami myślenie innych ludzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:32, 04 Kwi 2010    Temat postu:

Dla mnie KERS to żadna atrakcja, jeszcze jak połowa ma, a połowa nie, to czasami są jakieś ciekawe sytuacje, ale bez sensu jest jak u każdego występuje. Myślałam że po tym jak wtopili kupę kasy w to... coś... dostaną nauczkę, ale nic z tego. Wtedy dopiero nowe zespoły odstawałyby od czołówki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Nie 16:33, 04 Kwi 2010    Temat postu:

BMW to akurat nie mieści się w żadnych paragrafach. Natomiast taki mcL czy ferrari zaliczyło bardzo udane występy dzięki kersowi, Kimi z Lewisem wygrywali dzięki temu. Może w zwiększeniu mocy w stosunku do wagi systemu byłoby jakąś metodą, nie wiem. Ciekawe co Robert na to...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:59, 04 Kwi 2010    Temat postu:

co? pojebało ich? wstyd Kers najgorsze co mogło F1 spotkać, wydali na to tyle i co znów chcą się bawić. Bez sens, ale ratuje chyba Nas to, że mało zespołów się na to zgodzi i mają jakieś doświadczenie, że nie jest to zbyt dobre rozwiązanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Nie 18:17, 04 Kwi 2010    Temat postu:

Co do kasy to skoro już ją wydali na przygotowania do 2009 roku, to teraz właśnie nie chcą by się zmarnowała - chodzi mi oczywiście o zespoły fabryczne, które pracowały nad systemem. Dal wszystkich innych byłoby to narażenie na kolejne koszty. Tu jednak rozwiązaniem może być standardowy KERS ale wszystkich - tylko wtedy to mniejsza atrakcja, skoro wszyscy mają taki sam i nawet używają do w tym samym momencie, w tych samych zakrętach - tak było w 2009 roku i chyba tylko Kimi czasami mówił po wyścigu, ze używał KERSu inaczej niż na początku mu sugerowali inżynierowie, bo dawało to lepszy efekt.
Jednak z której strony bym an to nie spojrzała, to chyba nie jest to dobry pomysł.

Zastawiam się jak te kilodżule przekładają się na konie mechaniczne. Stary KERS dawał o ile pamiętam 80KM na okrążenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Strefa techniczna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin