Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:58, 20 Mar 2009    Temat postu:

GP Abu Zabi może być w przyszłości nocnym wyścigiem
Cytat:
Organizatorzy Grand Prix Abu Zabi przyznali, że sprawą całkowicie otwartą jest kwestia rozgrywania w przyszłości tego wyścigu nocną porą – tak jak ma to miejsce w Singapurze.

W ubiegłym roku szef budowanego obecnie toru Yas Marina – Philippe Gurdjian próbował umniejszyć rolę plotek, jakoby Grand Prix Abu Zabi miało być drugim nocnym wyścigiem w Formule 1, choć sam Bernie Ecclestone twierdził, że taka możliwość jest brana pod uwagę.

Ostatecznie stanęło na tym, że inauguracyjny wyścig F1 w największym emiracie wchodzącym w skład Zjednoczonych Emiratów Arabskich zostanie rozegrany w tym roku przy świetle dziennym, jednakże zastępca Gurdjiana – Richard Cregan twierdzi, że zmiana pory na nocną jest wciąż teoretycznie możliwa w przyszłości.

„Fakt, że nasz tor będzie mógł być używany przez 24 godziny na dobę (Yas Marina będzie w pełni permanentnym torem wyścigowym – przyp. red.) stawia nas w bardzo dobrym położeniu do rozgrywania wyścigu także nocną porą. Jest mnóstwo możliwości” – powiedział pracujący jeszcze do ubiegłego roku w zespole Toyoty Cregan niemieckiej agencji prasowej DPA.

Inauguracyjny wyścig o Grand Prix Abu Zabi zostanie rozegrany 1 listopada bieżącego roku.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 14:44, 20 Mar 2009    Temat postu:

GP Bahrajnu bez Mosleya
Cytat:
Szef toru Sakhir Martin Whitaker potwierdził, że prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej Max Mosley po raz drugi z rzędu nie pojawi się podczas GP Bahrajnu, które w tym sezonie będzie czwartym wyścigiem w kalendarzu F1.

Zeszłoroczna absencja Mosleya była efektem skandalu wywołanego przez brukowiec News of the World, który ujawnił materiały z nazistowskiej orgii z jego udziałem. W związku z tym rodzina królewska poprosiła go o rezygnację z wizyty w Bahrajnie.

Whitaker w wywiadzie dla lokalnego dziennika Gulf Daily News powiedział, że absencja Mosleya podczas tegorocznego wyścigu nie ma niczego wspólnego z wydarzeniami z przed roku, ale też nie podał jej powodów.
[f1ultra.pl]
Chyba nikt nie będzie płakał, że go tam nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:44, 20 Mar 2009    Temat postu:

Trzy zakręty toru Marina Bay w Singapurze mają już nazwy
Cytat:
Trzy z dwudziestu trzech zakrętów ulicznego toru Marina Bay w Singapurze, który w ubiegłym roku gościł pierwszy w historii nocny wyścig Formuły 1, zostały oficjalnie nazwane.

Nazwy zostały wybrane spośród blisko 1.400 propozycji nadesłanych przez fanów na konkurs przeprowadzony przez organizatorów Grand Prix Singapuru. Dotyczył on nazw dla trzech dość istotnych zakrętów: 1, 7 i 10, a warunkiem przyjęcia zgłoszeń było na przykład nawiązanie do jakiegoś ważnego miejsca w okolicy danego zakrętu.

Zakręt nr 1 – najważniejsze miejsce tuż po starcie na każdym torze wyścigowym – będzie od teraz nosił nazwę "Sheares", co jest nawiązaniem do Benjamin Sheares Bridge, który przebiega na torem Marina Bay w tym właśnie miejscu. Zakręt nr 7, w którym podczas ubiegłorocznego wyścigu można było zaobserwować wiele manewrów wyprzedzania, został z kolei nazwany "Memorial", a to ze względu na bliskość pomnika upamiętniającego cywilne ofiary II wojny światowej.

Zakręt nr 10 o potrójnym wierzchołku i z wysokimi krawężnikami raczej nie jest zbyt dobrze wspominany przez Kimiego Raikkonena i Giancarlo Fisichellę. W tym przypadku wybrana przez jury konkursu nazwa nie odnosi się do żadnego miejsca w okolicy, a pochodzi od najsłynniejszego koktajlu w Singapurze – "Singapore Sling", co wydaje się być w sam raz nazwą dla tej szykany. „To mówi więcej o tym zakręcie” – wyjaśnił jeden z sześciu jurorów konkursu Simon Rock w wywiadzie dla lokalnej gazety Today. „Kierowcy muszą być tutaj ostrożni, ale miejsce to może być też czymś w rodzaju procy (sling) nadającej dobre tempo, jeśli przejedzie się tędy jak należy”.

Główną nagrodę w konkursie na nadanie nazw trzem zakrętom Marina Bay Street Circuit – zakwaterowanie w hotelu przy torze w czasie wrześniowego Grand Prix Singapuru, parę biletów na trybunę i wejściówkę na pit-lane – zdobył Arthur Lim.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Pią 16:45, 20 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:02, 22 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Mistrz MotoGP ma do siebie żal...

Mistrz MotoGP, Valentino Rossi wyznaje, że w wieku 30 lat, ma żal o to, że nie spróbował swoich sił w Formule Jeden.

Po serii jazd próbnych, Włoch miał szansę na zostanie partnerem Michaela Schumachera w 2006 roku, ale ostatecznie zdecydował się na pozostanie w serii wyścigów motocyklowych.

Agencja prasowa „ANSA” donosi, że kiedy poproszono Rossiego o ujawnienie swojego "największego żalu", odpowiedział, że ma tylko jeden: ”Nie przejście do Formuły Jeden i ściganie się dla Ferrari.”

„Ale teraz mam 30 lat i to był mój wybór. Podczas gdy Ferrari wciąż jest w moim sercu, nie wydaje mi się, abym jeszcze kiedykolwiek ścigał się w Jedynce.”


[f1ultra.pl] by Tinka

***

Teraz możemy gdybać co by było...
Massa nie przeszedłby do Ferrari, dalej jeździłby na tyłach. W tej chwili może Kimi byłby z nim razem w zespole, mogłoby być ciekawie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sue dnia Nie 10:02, 22 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Nie 14:37, 22 Mar 2009    Temat postu:

Mi się w głowie nie mieści jak można było nie wykorzystać takiej szansy i zrezygnować z Ferrari!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Nie 16:14, 22 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Wzrastają szanse na GP Rzymu

Jak poinformował członek rady miasta Alessandro Cochi, Rzym rozmawia z FIA na temat możliwości rozegrania Grand Prix na ulicach miasta.

"Jesteśmy w bardzo częstych kontaktach i spotykamy się z oficjelami FIA i możliwość organizacji Grand Prix w Rzymie w 2012 jest coraz bardziej realna."

Choć Bernie Ecclestone jest bardzo entuzjastyczny wobec GP Rzymu, prezydent FIA Max Mosley i szef Ferrari Luca Cordero di Montezemolo uważają, że trzeba być bardzo ostrożnym wobec szans imprezy. Według Montezemolo, możemy mówić o organizacji zaledwie jednego wyścigu.

"Jeśli Grand Prix Rzymu wypali, Ferrari będzie przygotowane w najlepszy możliwy sposób. Rozmawiałem z Berniem i jeśli GP się pojawi, będzie to dzięki prywatnym inwestorom. Uważam, że byłoby interesujące sprawdzić możliwość dokładnego rozważenia możliwości jego organizacji."

"Będziemy musieli zobaczyć jak włączyć go do kalendarza Formuły 1, gdyż jest wiele krajów, które chciałyby mieć u siebie wyścig zaliczany do mistrzostw świata."

Montezemolo jest przekonany, że GP Rzymu nie powinno w żaden sposób rywalizować z Grand Prix Włoch na torze Monza, sam jednak jest bardzo przychylny temu pomysłowi. Trzeba mieć na uwadze, że wielki Enzo Ferrari przedstawiał podobną ideę w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku.


Cytat:
Bułgaria liczy na F1
Poza apetytem Rzymu na swoje Grand Prix, do grona zainteresowanych dołączyła Bułgaria. Wyścig miałby odbyć się na południowym wschodzie państwa.

Negocjacje z władzami F1 prowadzi Bułgarska Federacja Motocyklowa (BMF), a jak poinformował jej szef Bogdan Nikolov, pierwsze rezultaty powinniśmy poznać już w nadchodzącym tygodniu.

BMF zdobyła już środki na budowę toru dla wyścigu serii MotoGP, na którym zostanie rozegrana runda mistrzostw świata w 2011 roku. Bułgaria ma jednak większy apetyt.

"Gdy tylko podpiszemy kontrakt na organizację imprezy Formuły 1, będziemy mogli zbudować drugi tor" - powiedział Nikolov.

Bułgarska Federacja Sportów Motorowych (BFAS), która prowadziła negocjacje w sprawie wyścigu F1 pół roku temu, jest mniej optymistyczna. Jej prezes Georgi Yankoulov uważa, że szanse na organizacje wyścigu są minimalne.

"Nie jestem przeciwny pomysłowi, jednak mam umiarkowane oczekiwania. Zadanie jest zbyt skomplikowane i trudne, szczególnie w czasie obecnego kryzysu gospodarczego, gdy wycofują się sponsorzy."

"Nie mogę sobie wyobrazić, by FIA zobowiązała się do czegokolwiek nim rozpocznie się budowa toru."

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:16, 23 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
FIA zatwierdziła listę startową na sezon 2009

Na niecałe 6 dni przed wyścigiem o 25. GP Australii otwierającym sezon 2009 - FIA opublikowała listę startową uczestników tego wydarzenia. Niniejsza lista z dniem dzisiejszym wchodzi w życie i nie może być już zmieniona.

W tym momencie, gdyby jakiś kierowca nie mógł wziąć udziału w zawodach to jego zastępca będzie jeździł z takim numerem jaki został mu właśnie przydzielony.

W porównaniu do prowizorycznej listy FIA opublikowanej na początku stycznia zaszły zmiany w ekipach: Ferrari i Toro Rosso. Zaś Force India wymieniła się numerami z zespołem Brawn GP, który powstał na "zgliszczach" Hondy.

W Ferrari i Toro Rosso kierowcy zamienili się numerami.

Oto jak prezentuje się numeracja kierowców i ich zespołów startujących w sezonie 2009:

nr. kierowca narodowość zespół/samochód/silnik
1. Lewis HAMILTON (Wlk.Brytania) McLaren MP4-24 Mercedes
2. Heikki KOVALAINEN (Finlandia) McLaren MP4-24 Mercedes
3. Felipe MASSA (Brazylia) Ferrari F60
4. Kimi RÄIKKÖNEN (Finlandia) Ferrari F60

5. Robert KUBICA (Polska) BMW Sauber F1.09
6. Nick HEIDFELD (Niemcy) BMW Sauber F1.09
7. Fernando ALONSO (Hiszpania) Renault R29
8. Nelson PIQUET JR. (Brazylia) Renault R29
9. Jarno TRULLI (Włochy) Toyota TF109
10. Timo GLOCK (Niemcy) Toyota TF109
11. Sébastien BOURDAIS (Francja) Toro Rosso STR4 Ferrari
12. Sébastien BUEMI (Szwajcaria) Toro Rosso STR4 Ferrari
14. Mark WEBBER (Australia) Red Bull RB5 Renault
15. Sebastian VETTEL (Niemcy) Red Bull RB5 Renault
16. Nico ROSBERG (Niemcy) Williams FW31 Toyota
17. Kazuki NAKAJIMA (Japonia) Williams FW31 Toyota
18. Adrian SUTIL (Niemcy) Force India VJM02 Mercedes
19. Giancarlo FISICHELLA (Włochy) Force India VJM02 Mercedes
20. Jenson BUTTON (Wlk.Brytania) Brawn BGP001 Mercedes
21. Rubens BARRICHELLO (Brazylia) Brawn BGP001 Mercedes

A oto lista startowa zespołów:

1-2. Vodafone McLaren Mercedes
3-4. Scuderia Ferrari Marlboro
5-6. BMW Sauber F1 Team
7-8. ING Renault F1 Team
9-10. Panasonic Toyota Racing
11-12. Scuderia Toro Rosso
14-15. Red Bull Racing
16-17. AT&T Williams Toyota
18-19. Force India F1 Team
20-21. Brawn GP Formula One Team


[f1ultra.pl]
***

beznadziejnie że zamienili numery w Ferrari wstyd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 9:13, 24 Mar 2009    Temat postu:

Też wolałam Kimiego z trójka wstyd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Wto 14:01, 24 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Brawn GP, Toyota i Williams były najszybsze podczas przedsezonowych testów, ponieważ korzystają z części niezgodnych z przepisami? Pozostałe stajnie protestują - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Ważną - jeśli nie najważniejszą - przyczyną różnicy prędkości między najszybszymi a resztą stawki są kontrowersyjne dyfuzory. To rozszerzające się kanały, które regulują przepływ powietrza wydostającego się spod samochodu. Normalnie powietrze wciskające się pod pędzący samochód jest "szybsze" niż powietrze otaczające bolid. Dyfuzor wyrównuje te prędkości i zapobiega turbulencjom. Samochód dzięki temu może jechać szybciej i płynniej. Zyskuje też na przyczepności.

Brawn GP, Toyota i Williams to stajnie dysponujące podczas testów najszybszymi samochodami. I jednocześnie tylko one wykorzystują ów dyfuzor specjalnej konstrukcji - o znacznie powiększonych, czyli efektywniejszych kanałach. Designerzy tych trzech zespołów wykorzystali lukę w nowych, rewolucyjnych przepisach na sezon 2009. Pod pretekstem zmiany konstrukcji ochrony przed zderzeniami w tyle samochodu przemodelowali dyfuzor.


Wybuchła burza, bowiem kilka innych zespołów, w tym BMW Sauber, nie pomyślało o szukaniu w tym miejscu bolidu sposobu, by jeszcze zwiększyć jego prędkość. Na Grand Prix Australii, które zaczyna się w tym tygodniu, dojdzie prawdopodobnie do protestów.


onet.pl

***
ojoj...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Wto 14:02, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 21:20, 24 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Prodrive ciągle chce do F1

Prodrive w dalszym ciągu ma nadzieję, że wystawi swój zespół w Formule 1. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor zarządzający firmy, Dave Richards.

Prodrive było bardzo bliskie debiutu w wyścigach Grand Prix, najpierw jako dwunasty zespół na sezon 2008, a następnie jako potencjalny kupiec Honda Racing. Choć żadna z tych możliwości się nie zmaterializowała, Richards jest przekonany, że Prodrive wreszcie trafi do F1.

"Przyglądaliśmy się sytuacji Hondy z dużą uwagą. Osobiście uważam jednak, że będą inne, podobne szanse w najbliższych latach. Będziemy się cicho przyglądać możliwościom, które się pojawią."

"Widzę, że Formuła 1 jest szansą dla Prodrive. Widzę to, jako miejsce w którym powinniśmy znaleźć się w pewnym momencie, jednak nie zamierzam zabierać się do tematu tak jak niektórzy."

"Chcemy upewnić się, że będziemy finansowo zabezpieczeni i konkurencyjni. Nie chcielibyśmy pojawiać się tu by robić za tło i nie chcemy stracić wszystkiego."

Richards jest przekonany, że w końcu trafi do Formuły 1. Choć popiera radykalne plany FIA ograniczające budżety zespołów, nie sądzi by wszystko zgrało się w najbliższym czasie.

"Ostatnim razem zostaliśmy złapani w polityczny ogień krzyżowy Formuły 1. Jest wiele dyskusji i trzeba poczekać, by kurz opadł. Wiele wody upłynie, nim to wszystko się ułoży."

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 7 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin