Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 12:29, 14 Maj 2009    Temat postu:

Do mnie jakoś jeszcze nie dociera, że Ferrari mogłoby nie być w F1. Cały czas jestem przekonana, ze to tylko gra pozorów, która bardzo dobrze im jka na razie wychodzi, ale w końcu jutro dojdą do jakiegoś porozumienia. Jeśli nie - to będzie to wydarzenie na miarę dziesięcioleci, bo z F1 odchodziły już uznane marki, ale nie w taki sposób jak to dzieje się teraz.
Tez jestem całym sercem za FOTA. Zespoły juz kiedyś chciał stworzyć własną serię wyścigową, ale wtedy FIA przekabaciła Ferrari i nic z tego nie wyszło. Teraz Ferrari jest przeciwko FIA, więc sytuacja się komplikuje.
Śmieszne jest dla mnie, że Mosley woli F1 z jakimiś podrzędnymi zespołami, a rezygnuje z Ferrari i pozostałych uznanych marek. To właśnie kasa i ekskluzywność sprawiają, ze ten sport jest dyscypliną z najwyższej półki. A on chce z tego zrobić zawody na "każdą kieszeń". Żal...

Cytat:
Przedstawiciele FIA przed jutrzejszym spotkaniem z członkami FOTA podkreślają, że nie ugną się przed groźbami zespołów Formuły 1, które mówią o swoim odejściu z królewskiej serii wyścigowej.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaproponowała ekipom F1 opcję ścigania się od 2010 roku ze zredukowanym budżetem (40 mln funtów), ale najważniejsi gracze, w tym Ferrari, Renault, Toyota, BMW oraz Red Bull nie chcą wprowadzania nowych przepisów, ponieważ obawiają się, że doprowadzą one do powstania dwuklasowej Formuły 1. FOTA domaga cofnięcia się decyzji i powrotu do stopniowej redukcji wydatków.

FIA obstaje jednak przy swoim. – Nasze stanowisko pozostaje niezmienne – cytuje anonimowego członka Międzynarodowej Federacji Samochodowej dziennik The Times. – Mamy to tego mocne powody.

Kluczem do porozumienia jest oczywiście Ferrari. Włosi nie chcą ustąpić i grożą odejściem z F1 i przejściem do innej serii wyścigowej. Część obserwatorów uważa jednak, że tak naprawdę alternatywa jest niewielka i marka z Maranello po prostu szantażuje FIA, starając się postawić na swoim. – To nie jest wojna na komunikaty prasowe. My nie żartujemy – ostrzega na łamach Guardiana Piero Ferrari, syn wielkiego Enzo. – Na razie nie możemy powiedzieć nic więcej. Sytuacja rozwija się bardzo dynamicznie. Piłeczka jest teraz po stronie Maxa Mosleya. Zobaczymy – dodaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:09, 14 Maj 2009    Temat postu:

A mi się wydaje że gadanie Mosleya jest takim paplaniem pod publiczke, żeby coś się działo i o F1 słyszał cały świat, przecież co on zrobi sam bez zespołów? Na deskorolkach będą jeździć? F1 bez Ferrari nie istnieje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:55, 14 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Briatore: Nikt nie chce tworzyć innej serii

Flavio Briatore w czwartek zaprzeczył spekulacjom, że czołowe zespoły Formuły 1 mogą odłączyć się od FIA i stworzyć konkurencyjne mistrzostwa.

Renault na czele którego stoi Briatore, a także Ferrari, Toyota, BMW i Red Bull, w podobny sposób zagroziły wycofaniem się z uczestnictwa w F1 z końcem 2009 roku, po tym jak FIA i Max Mosley ujawnili plany limitów budżetowych dla zespołów na przyszły sezon.

Ale Briatore w wywiadzie dla Gazetta dello Sport przyznał że celem sporu nie jest oddzielenie się od FIA.

"Muszę jasno przyznać, że my, Ferrari oraz inni nie mamy intencji odłamania się od FIA. To odłamanie się to daleka hipoteza, której wszyscy chcą zapobiec. Chcemy tu być, uczestniczyć, zabezpieczyć przyszłość."

Briatore wyjasnił też, że logiczne jest że zespoły chciałyby by ciało rządzące było arbitrem a nie dyktatorem nowych reguł.

"My powinniśmy tworzyć przepisy, nie powinny być nakazywane przez Maxa Mosleya bez konsultacji z kimkolwiek."

Źródło: f1ultra.pl

***

Normalnie jakby słyszał moje słowa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:20, 15 Maj 2009    Temat postu:

Haha, bo taka jest racja. I zgadzam się z nim. Kurcze ich jest tyle mogli by wywalić tego Mosleya wstyd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 22:24, 15 Maj 2009    Temat postu:

Mosley nie ustąpił
Cytat:
Wygląda na to, że Max Mosley za nic ma protesty zespołów Formuły 1. Podczas dzisiejszego spotkania na lotnisku Heathrow prezydent FIA nie ustąpił i podtrzymał kontrowersyjny regulamin na sezon 2010.

- Było to całkiem przyjazne spotkanie, ale ostatecznie stało się tylko tyle, że zespoły poszły w swoją stronę, aby sprawdzić, czy uda im się wymyślić coś lepszego niż limit budżetowy – relacjonował niewzruszony Mosley. FOTA tymczasem zorganizowała własne spotkanie, aby przedyskutować oficjalne stanowisko zjednoczonych teamów. Poznamy je prawdopodobnie w najbliższych dniach.

Prezydent FIA po raz kolejny zlekceważył opinię zespołów i uważa, że Ferrari nie odejdzie z Formuły 1, a ostatnie oświadczenie jest tylko próbą szantażu. Nie obawia się perspektywy odejścia ani legendarnej włoskiej stajni, ani innych dużych ekip. Liczy, że ich miejsce zajmą nowi uczestnicy. – Tłumaczyliśmy im, że nie możemy przesunąć daty składania aplikacji, ponieważ została ona już ogłoszona i nie możemy działać wbrew potencjalnym nowym teamom, które do nas dojdą – powiedział Mosley, po czym dodał, że FIA „jest gotowa wysłuchać” co mają do powiedzenia zbuntowane ekipy.

- W tej chwili przyszłoroczne przepisy pozostają w takim kształcie, jaki ostatnio opublikowaliśmy. Tłumaczyliśmy, że pragniemy, aby wszyscy ścigali się na tych samych zasadach. Chcielibyśmy, aby wszystkie teamy zaakceptowały limit budżetowy i właśnie to poszły przedyskutować – dodał nieugięty prezydent FIA.

Okazuje się także, że Ferrari założyło federacji sprawę we francuskim sądzie, aby powstrzymać zmianę przepisów na sezon 2010. Włoski team uważa, że niesłusznie pozbawiono go prawa zawetowania nowego regulaminu. Co ciekawe zdaniem Mosleya jest to dowód na to, że Ferrari nie zamierza porzucić Formuły 1, ponieważ gdyby taki był ich zamiar, to nie walczyliby tak o zmianę przepisów tylko „po prostu by odeszli”.
[f1.pl]

No to dupa blada, jesteśmy tam gdzie byliśmy. Mosley woli nowych od starych a na dodatek ma sobie za nic opinię nie tylko zespołów, nie tylko kierowców, ale także fanów, bo to przecież dal fanów jest cały ten cyrk. Czekam na oświadczenie FOTA i mam nadzieję, ze się nie ugną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:55, 20 Maj 2009    Temat postu:

Cztery kolejne zespoły zainteresowane startami w F1
Cytat:
Były szef zespołu grand prix – Nick Wirth, startująca w różnych seriach ekipa Epsilon Euskadi, wiodąca firma inżynieryjna specjalizująca się w samochodach wyścigowych – Ray Mallock Limited i zespół GP2 – Campos Racing to nowi kandydaci do dołączenia do Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2010.

Zamiary tych ekip zostały ujawnione podczas wczorajszej rozprawy przed paryskim sądem, gdzie FIA broniąc swoich racji powiedziała, że wycofanie się teraz z ograniczenia budżetów może pokrzyżować plany nowych zespołów, chcących wejść do F1. Na poparcie swoich słów Federacja przedstawiła listy od nowych zespołów, z których wynika, że jakiekolwiek opóźnienie może je zmusić do porzucania starań o starty w sezonie 2010.

Według nieoficjalnych doniesień na liście nowych zespołów chcących startować w Formule 1 znajdują się: Lola, USF1, Wirth Research, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos Racing i iSport. Kolejne dwie ekipy, które wyraziły zainteresowanie startami to Litespeed i Prodrive, jednak w ostatnich dniach szef tej ostatniej organizacji – David Richards zasugerował, że wątpliwości dotyczące przyszłorocznych regulacji zmusiły go do przemyślenia jego planów.

Szef FOM – Bernie Ecclestone wspominał także o kolejnej amerykańskiej ekipie zainteresowanej startami w F1, jednak do tej pory nie ma żadnych informacji na temat tożsamości owego zespołu lub ludzi stojących za nim. Tak czy inaczej plany większości nowych zespołów będą zależały od tego, co zadecyduje dzisiaj francuski sąd w sprawie Ferrari przeciwko wprowadzeniu w życie przez FIA ograniczenia budżetów w sezonie 2010. Werdykt ma być znany po godzinie 14:00.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Śro 20:56, 20 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:49, 30 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Lola także złożyła aplikację na starty w sezonie 2010

Lola jest kolejnym zespołem, który potwierdził złożenie aplikacji na starty w przyszłym sezonie F1.

Zespół złożył wszystkie wymagane przez FIA papiery dzisiaj rano, jednak nie chciał komentować sytuacji przed oficjalnym ogłoszeniem listy startowej na przyszły sezon, która ma nastąpić 12 czerwca 2009.

Po serii spotkań FOTA i FIA mówi się o kompromisie osiągniętym przez zespoły i wierzy się, że pozostałe dziewięć stajni aktualnie biorących udział w mistrzostwach złoży swoje aplikacje w dniu dzisiejszym. Niemniej nieoficjalnie mówi się, że Toyota może chcieć wykorzystać zaistniałą sytuację do wycofania się z Formuły 1.

źródło: formula1.pl


Ok... To ile się zapowiada tych nowych zespołów? Lola, USF1, Litespeed, Prodrive... ekhm, ktoś jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:25, 30 Maj 2009    Temat postu:

I po co tyle tego badziewia? Ile będzie kierowców 28?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:27, 30 Maj 2009    Temat postu:

Mnie to najbardziej wkurza że to są zespoły z F3 itp. Poziom F1 zdecydowanie spada Confused



Cytat:
Sześć nowych zgłoszeń

Zainteresowanie startami w przyszłorocznych mistrzostwach świata Formuły 1 wyraziło aż sześć nowych ekip.

Cztery pierwsze zgłoszenia wpłynęły od Campos Meta 1, Team USF1, Prodrive’u i Loli. Następnie złożenie aplikacji potwierdził ścigający się obecnie w brytyjskiej F3 Litespeed GP. – Życzymy naszym rywalom wszystkiego najlepszego i cieszymy się na myśl o dołączeniu do stawki w 2010 roku – powiedział Nino Judge, dyrektor wykonawczy teamu, informując jednocześnie o wniesieniu depozytu za dostawy silników Coswortha. Ekipa chce skorzystać z opcji na limitowane budżety. Technicznym szefem przedsięwzięcia został Mike Gascoyne, były pracownik kilku zespołów F1, w tym McLarena, Renault i Toyoty.

Okazuje się, że na tym nie koniec. Zgłoszenie przesłał bowiem także March Racing Organisation, sięgający korzeniami 1969 roku. Brytyjska firma została założona przez Maxa Mosleya, Alana Reesa, Grahama Coakera i Robina Herda. W 1989 roku stajnię kupił Akira Akagi, przemianowując ją na Leyton House. Trzy lata później, tuż przed likwidacją, zespół przejął Andrew Fitton, który wrócił do nazwy March, zachowując prawa do jej używania.

12 czerwca FIA opublikuje oficjalną listę zgłoszeń. Ponieważ w stawce jest tylko trzynaście miejsc, trzy aplikacje zostaną odrzucone.

źródło: f1.pl


No to mamy odpowiedź, całe szczęście trzy średniaki będą wywalone


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sue dnia Sob 22:31, 30 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:41, 30 Maj 2009    Temat postu:

Mam nadzieje ze wybiorą najlepszych, a nie jakieś garażowe stajnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 10 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin