Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Wto 12:49, 07 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Fuji wycofuje się z organizacji wyścigu F1

Fuji International Speedway dzisiaj oficjalnie poinformowało, że nie będzie już gościć Formuły 1. Decyzja ta została podjęta ze względu na kryzys ekonomiczny na świecie i małe perspektywy na gwałtowną poprawę sytuacji gospodarczej.

Tor Fuji miał dzielić GP Japonii wraz z Suzuką, powracając do kalendarza w sezonie 2007, po tym jak właściciel,Toyota, sfinansował jego modernizację.

„Ze względu na gwałtownie pogarszające się warunki biznesowe i nikłe oznaki nagłego ożywienia gospodarczego, zdecydowaliśmy, że byłoby niezwykle ciężko kontynuować utrzymanie GP Japonii Formuły 1” napisano w oświadczeniu na oficjalnej stronie toru.

Tor Fuji będzie się teraz starał utrzymać zawody serii Formuła Nippon oraz Super GT.

Jak na razie niejasna jest także przyszłość GP Japonii. Lubiany przez kierowców tor Suzuka w tym roku będzie jeszcze gościł F1, ale Honda, która pod koniec ubiegłego roku wycofała się z udziału w F1 może nie chcieć dalej finansować obiektu w kształcie ósemki także ze względów na słabą sytuację gospodarczą.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 15:47, 07 Lip 2009    Temat postu:

Zamiast cięć budżetowych dla zespołu, panowie z FIA i FOM powinni się zastanowić nad zmniejszeniem kosztów za homologację dla torów, bo niedługo nie będą mieli się na czym ścigać, skoro nawet właściciele azjatyckich obiektów rezygnują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:46, 22 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Patrick nie chce do F1

Danica Patrick odrzuciła możliwość przejścia do F1. Patrick, która jeździ w IndyCar, była łączona z nowopowstającym zespołem US F1. Amerykance kończy się po tym sezonie kontrakt z jej obecnym zespołem, jednak jak sama przyznaje, bardziej jest zainteresowana przedłużeniem go lub przejściem do serii NASCAR, niż wejściem w świat Formuły 1.

W wywiadzie dla „Los Angeles Times” zapytana o swoją przyszłość Patrick powiedziała:

„To zapewnie nie będzie F1. Miałam okazję, aby wejść do F1, ale nie chcę podążać tą ścieżką.”

„Byłam już wcześniej w Europie. Ale podoba mi się tutaj, tutaj jest moja rodzina, moi znajomi, podoba mi się komfort mieszkania w moim kraju. Może zostanę w IndyCar i nigdy nie będę jeździła w NASCAR, ale tego na razie nie wiem. Nie jestem jeszcze pewna. Zobaczymy.”

źródło: formula1.pl


Ufff...


Cytat:
Illien: W F1 nie ma nic ciekawego

Mario Illien, który w przeszłości projektował wygrywające mistrzostwa silnika Mercedes-Benz, uważa że przy obecnych regulaminach Formuła 1 nie jest dla niego zbyt ciekawym miejscem.

Od wykupienia przez Mercedesa Ilmora w 2005 roku, szwajcarski inżynier skupił się na seriach IRL i NASCAR, a nawet interesował się serią MotoGP.

Od jego odejścia F1 przeszło na silniki V8, których rozwój został zamrożony. W 2009 roku kierowcy mogą wykorzystywać tylko osiem jednostek, a w przyszłym sezonie ta liczba ma być ograniczona do pięciu.

W wrze Ilmora, gdy Mika Hakkinen zdobywał swoje mistrzowskie tytuły, producenci silników przygotowywali nawet 200 jednostek napędowych rocznie.

"Osobiście nie widzę, by było to dalej interesujące. Muszę powiedzieć, że jestem zadowolony, że nie jestem w to dalej zaangażowany."

"Nikt nie mówi już o silnikach. W F1 mamy praktycznie standardowy silnik, ze zbyt dużymi ograniczeniami. Większość parametrów projektu jest ustalone. Moją pasją w wyścigach jest rozwój, a ten nie jest już obecny."

"Najgorsze, że oni wydają dokładnie te same pieniądze co w przeszłości, ale na relatywnie mniejsze postępy."

Illien nie wykluczył jednak rozważenia powrotu do Formuły 1, gdyby warunki się zmieniły. Według niego, interesującym posunięciem byłoby wprowadzenie maksymalnego zużycia paliwa na wyścig, co wybudziło by kreatywność z projektantów.

formula1.pl


Niestety, ale ma po części rację. Zamiast rozwoju F1 się cofa, szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 16:17, 22 Lip 2009    Temat postu:

A z drugiej strony, zespoły chcą ludzi zastępować komputerami, co też im na dobre chyba nie wychodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Sob 17:24, 08 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
FIA wybierze 13 zespół

FIA poinformowała o ponownym otwarciu procedury wyboru ostatniego zespołu do Mistrzostw Świata Formuły 1 2010, po tym jak BMW ogłosiło odejście ze sportu wraz z końcem sezonu.

Max Mosley wysłał list do zespołów z 'listy rezerwowej', informujące o tym, że znalazło się dodatkowe miejsce w stawce.

Choć Peter Sauber robi wszystko, by wykupić zespół od BMW i utrzymać go w stawce, nie doszedł do porozumienia z producentem z Monachium, który nie podpisał się pod nowym Porozumieniem Concorde.

Przez to BMW Sauber nie znalazł się na liście startowej do przyszłorocznych mistrzostw, co oznacza, że może nie uzyskać automatycznego miejsca w przyszłorocznych mistrzostwach nawet jeśli znajdzie kupca.

Wśród najpewniejszych kandydatów do ostatniego wolnego miejsca w przyszłorocznych mistrzostwach wymienia się Epsilon Euskadi i Prodrive.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Pią 21:51, 14 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Władze Montrealu są bliskie porozumienia, na mocy którego w sezonie 2010 znów obejrzymy wyścig Formuły 1 o Grand Prix Kanady. To świetna wiadomość dla Roberta Kubicy, który podkreśla, że tor Gilles'a Villeneuve'a jest jednym z jego ulubionych.

Do porozumienia pomiędzy FOM a władzami Montrealu brakuje już tylko ustalenia szczegółów. - Chcemy sfinalizować tę umowę, gdyż leży to w interesie naszego miasta - powiedział na konferencji prasowej Gerald Tremblay, burmistrz Montrealu.

Powrót Formuły 1 będzie możliwy dzięki wspólnym działaniom Montrealu, władz prowincji Quebec oraz władz miasta stołecznego Ottawy.

- Chcemy, aby wyścig w Montrealu odzyskał status jednego z największych wyścigów w całym cyklu - dodał Tremblay.

Powrót Formuły 1 do Montrealu to bez wątpienia fantastyczna wiadomość dla Roberta Kubicy. To na tym torze Polak odniósł jedyne jak do tej pory zwycięstwo w F1. Krakowianin niejednokrotnie podkreślał również, że tor w Montrealu jest jednym z jego ulubionych. Nie zmienia tego nawet fakt, że nasz jedynak w stawce na torze Gilles'a Villeneuve'a uległ groźnemu wypadkowi.


[f1.wp.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 22:20, 03 Wrz 2009    Temat postu:

Cytat:
Portalowi F1-Live.com udało się dotrzeć do prowizorycznego kalendarza F1, który przedstawił Bernie Ecclestone zespołom F1 w czasie GP Europy.

Według wstępnego kalendarza sezon 2010 miałby składać się z 18 imprez, o jedną więcej niż w tym roku. Sezon miałoby zostać otwarty 14 marca zawodami o GP Bahrajnu i zakończony 7 listopada wyścigiem o GP Abu Zabi.

Z powyższego wynika, że do kalendarza wróciła GP Kanady.

Z innych ciekawostek należy zaobserwować, że GP Chin zostało przesunięte z terminu kwietniowego na wrześniowy. GP Turcji rozpocznie sezon europejski. W tym roku wyścig w Stambule odbywał się w czerwcu. Na ten miesiąc zostało przesunięte GP Europy rozgrywane na ulicznym torze w Walencji, o co prosili organizatorzy Berniego.

Przyspieszono o tydzień zawody o GP Belgii i GP Włoch.

W porównaniu do tego roku zmieniły się lokalizacje zawodów o GP Niemiec i GP Wielkiej Brytanii. Choć do końca nie wiadomo, czy wyścigi odbędą się na torach: Hockenheim i Donington Park. Właściciele obiektu Donington Park mają czas na znalezienie środków na przebudowę toru do końca września; w innym przypadku wyścig powróci do Silverstone. Jeśli chodzi o Hockenheim, to rozmowy trwają. Lokalny rząd Badenii-Wirtembergii, gdzie znajduje się tor, ze względu na straty ponoszone w ostatnich latach chciał zaprzestać organizowania zawodów na tym obiekcie. Jeśli nie uda się porozumieć, to prawdopodobnie GP Niemiec wyleci z kalendarza, albowiem właściciele Nurburgringu ze względów finansowych nie chcą gościć F1 w przyszłym roku.

Patrząc na terminy, jeśli kalendarz przejdzie bez zmian, to 3 razy dojdzie do rozegrania wyścigów w odstępie tygodnia. Zaplanowano trzy przerwy trzytygodniowe, w tym przerwę wakacyjną, która w 2010 roku została okrojona o tydzień w porównaniu do obecnego.

14 marca: GP Bahrajnu (Sakhir)
28 marca: GP Australii (Melbourne)
4 kwietnia: GP Malezji (Sepang)
25 kwietnia: GP Turcji (Stambuł)
9 maja: GP Hiszpanii (Barcelona)
23 maja: GP Monako (Monte Carlo)
6 czerwca: GP Kanady (Montreal)
27 czerwca: GP Europy (Walencja)
11 lipca: GP Wlk. Brytanii (Donington Park)
25 lipca: GP Niemiec (Hockenheim)
1 sierpnia: GP Węgier (Budapeszt)
22 sierpnia: GP Belgii (Spa-Francorchamps)
5 września: GP Włoch (Monza)
19 września: GP Chin (Szanghaj)
26 września: GP Singapuru
10 października: GP Japonii (Suzuka)
24 października: GP Brazylii (Sao Paulo)
7 listopada: GP Abu Zabi (Yas Marina)
[ultra]

I jest Kanada! i zaczynają się wcześniej!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:43, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Jedyna rzecz która mi tu nie pasuje to pierwszy Bahrajn wstyd Oj sezon zacznie się nudno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 11:14, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Bernie marudził o ten Bahrajn bo twierdzi ze inauguracja sezonu musi być o odpowiedniejszej porze dla Europy, skoro "wyścigi o zmierzchu" a Australii nie podobają się kierowcom.
Jedyny plus w tym, że przynajmniej po pierwszym wyścigu nie będzie jeszcze wiadomo kto zostanie mistrzem świata, tylko trzeba będzie czekać dwa tygodnie do GP Australii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 16:09, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Cytat:
FIA publikuje kalendarz na sezon 2010
Podczas dzisiejszego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych zajmowano się nie tylko sprawą Renault. Rada zatwierdziła przy okazji spotkania oficjalny kalendarz Formuły 1 na sezon 2010.

Sezon rozpocznie się 14 marca od wyścigu w Bahrajnie, a zakończy w Brazylii 14 listopada. Fani zdecydowanie ucieszą się z pozostawienia w kalendarzu Grand Prix Belgii na torze Spa Francorchams, a także szczęśliwego dla nas Grand Prix Kanady.

Nowością w kalendarzu będzie wyścig w Korei, który zostanie rozegrany 17 października. Choć razem będziemy mieli 19 rund, zabraknie Grand Prix Francji.

1. 14.03 - GP Bahrajnu
2. 28.03 - GP Australii
3. 04.04 - GP Malezji
4. 18.04 - GP Chin
5. 09.05 - GP Hiszpanii
6. 23.05 - GP Monako
7. 30.05 - GP Turcji
8. 13.06 - GP Kanady
9. 27.06 - GP Europy (Walencia)
10. 11.07 - GP Wielkiej Brytanii
11. 25.07 - GP Niemiec
12. 01.08 - GP Węgier
13. 29.08 - GP Belgii
14. 12.09 - GP Włoch
15. 26.09 - GP Singapuru
16. 03.10 - GP Japonii
17. 17.10 - GP Korei
18. 31.10 - GP Abu Zabi
19. 14.11 - GP Brazylii

[formula1.pl]

No i to mi się podoba! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 14 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin