Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:10, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
Podczas gdy normalnie cyrk Formuły 1 odpoczywa w sobotni wieczór lub przygotowuje się do wyścigu, w tym roku wiele osób na padoku zastanawia się jak wróci po Grand Prix do swoich domów.

Z powodu chmury pyłu wulkanicznego, który wędruje przez Europę z Islandii, prawie wszystkie europejskie lotniska są zamknięte.

Istnieje prawdopodobieństwo, że ta sytuacja może potrwać jeszcze kilka dni, a serwis Accuweather.com podaje, że dopiero pod koniec następnego tygodnia wiatr może być korzystniejszy dla warunków lotniczych.

"Spodziewane są kolejne zakłócenia w ciągu najbliższych pięciu dni" - powiedział rzecznik islandzkiego biura meteorologicznego. "Erupcja nadal trwa", dodał.

Rzecznik linii lotniczych Qantas potwierdził te prognozy: "Na tym etapie jest bardzo prawdopodobne, że loty nie powrócą do normalnej częstotliwości w ciągu kilkunastu dni."

W XIX wieku ten sam islandzki wulkan buchał lawą i pyłem przez ponad rok [grudzień 1821 - styczeń 1823].

Hinduski debiutant, Karun Chandhok, napisał na Twitterze, że "cały padok martwi się sytuacją, mimo że najbogatsi, których stać na przeczekanie chaosu w pięciogwiazdkowych szanghajskich hotelach nie wyglądali na zmartwionych po kwalifikacjach."

Kierowcy jednak zdają się nie przejmować zaistniałą obecnie sytuacją. Gdy podczas konferencji prasowej zapytano ich co o tym sądzą, odpowiedzieli:

Pytanie: Czy martwicie się sposobem powrotu do Europy?
Fernando Alonso: "Nie ma obaw, mam nadzieję wrócić do Europy normalnie."
Sebastian Vettel: "Ja wypożyczę samochód i wrócę."
Mark Webber: "Tak, ja pojadę tym samym samochodem co Seb, wrócimy razem albo pójdę do Australii, może tak zrobię."
FA: "Możesz popłynąć wpław."
MW: "Tak zrobię."
SV: "Ale tylko z jednym postojem [pit stopem]"
MW: "Nie ma problemu."
FA: "Dobry z ciebie pływak."

Według najnowszych informacji, linie lotnicze zaczynają odwoływać loty z Szanghaju od poniedziałku. Reporter BBC, Sarah Holt powiedziała: "Sytuacja ta kładzie się cieniem nad F1."

[F1ultra.pl]

XD XD XD Seb i Mark znowu dają czadu na konferencji Chciałabym zobaczyć jak to wyglądało smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amelka
Fotograf na paddocku
Fotograf na paddocku


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Sob 23:23, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Hahaha xD Super! Fajne panowie mają pomysły, szczególnie chciałabym zobaczyć płynącego Marka wpław z jednym Pit Stop'em XD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 16:42, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Guru przemówił Very Happy

Cytat:
Ecclestone radzi kierowcom przestać się mazać

Bernie Ecclestone przyzwyczaił już kibiców F1 do swoich kontrowersyjnych wypowiedzi. Tym razem włodarz Formuły 1 poradził zawodnikom, aby przestali się „mazać” z powodu ostatnich manewrów Lewisa Hamiltona.

Lewis Hamilton zebrał sporą naganę od swoich kolegów po fachu po GP Malezji, kiedy to po wyprzedzeniu Witalija Pietrowa, zajeżdżał mu drogę uniemożliwiając wykonanie bezpiecznego manewru wyprzedzania i odzyskania pozycji.

W Chinach Zespół Sędziów Sportowych po raz kolejny musiał przyjrzeć się bliżej zachowaniu Brytyjczyka, tym razem na alei serwisowej. Najpierw Hamilton wyprzedził Sebastiana Vettela na dojeździe do pit lane, co nie wzbudziło zastrzeżeń sędziów, jednak później wyjechał z boksu koło w koło z Niemcem. W wyniku incydentu, po wyścigu, obaj kierowcy dostali reprymendę od sędziów.

„O czym oni w ogóle dyskutują?” pytał zdziwiony Ecclestone w wywiadzie dla brytyjskiej gazety Mirror. „Czy w tym sporcie nie chodzi o ściganie?”

„Sądzę, że Lewis miał fantastyczny wyścig. Pojechał bardzo dobrze, a oni powinni przestać narzekać i skupić się na ściganiu.”

„Uwielbiałem patrzeć na jego formę na Sepang. Obstawiam, że fani także. Ta [reakcja] była jedynie mazaniem się nad niczym.”

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:16, 18 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
Zespoły myślą nad zmianą formatu weekendu

Zespoły Formuły 1 rozważają zmiany w formacie weekendów wyścigowych, co jest częścią analizy mającej na celu ulepszenie widowiska podczas grand prix.

Dyrektor wykonawczy Williamsa Adam Parr ujawnił, że po niedzielnym spotkaniu FOTA w Monako, gdzie dyskutowano na temat opon, on wraz z szefem RBR Christianem Hornerem spotkał się z Bernie Ecclestonem, aby podyskutować nad zmianami na sezon 2011.

"Spotkanie z Berniem dotyczyło rozmów na temat formatu weekendu, kalendarza na przyszły rok, oraz opon. Wszyscy bylibyśmy skłonni poprawić format weekendu, aby uczynić go bardziej zajmującym dla kibiców." - powiedział Parr.

Obawy rosną po tym, jak jasne stało się, że Formuła 1 coraz rzadziej zapełnia trybuny, można było zaobserwować to chociażby podczas GP Monako. Parr ujawnił, że na razie nie było dyskusji na temat konkretnych rozwiązań, a debatowano raczej na temat tego, czy są w ogóle obszary, które można zmodyfikować.

"Było kilka pomysłów, co możemy zrobić z weekend wyścigowym. Ale jest za wcześnie, aby o tym rozmawiać szczegółowo, ponieważ nie ma uzgodnionej jednej filozofii."

Rozmawiano też o tym, by kalendarz był tak zaprojektowany, aby zespoły nie były narażone na wysokie koszty i problemy logistyczne.

"Koszty cały czas są śrubowane. Udajemy się do Kanady i nie ma możliwości, by zespoły miały z tego zysk, więc po prostu tracimy na tym wyścigu. To jednorazowy wylot do Ameryki Północnej i od razy powrót. To szaleństwo." - zakończył Parr.

f1ultra.pl


Może po prostu wystarczy obniżyć ceny biletów? Współczuje inteligencji jeśli ktoś jeszcze na to nie wpadł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Wto 17:25, 18 Maj 2010    Temat postu:

Ceny biletów nie obniża sie, moim zdaniem puki nie zmniejszą się opłaty za homologację tory i możliwość organizowania GP. A Bernie nie odpuści, bo to Bernie. Monako co prawda nie płaci. Ale i tak ponosi wielkie starty ze względu na paraliż miasta. Lokalni ludzie oglądają GP za darmo z domów, czy z ulicy, vipy siedzą w siedzibach zespołów, więc ilu może być tych przyjezdnych? bilet an GP to jedno, a utrzymanie się przez kilka dni w potwornie drogim Monako to drugie.

Jak dla mnie to oni powinni się zastanowić nad tym jak zachęcić widzów, którzy siedzą w domach przed tv i przed komputerami, bo ze swojego doświadczenia wiem, że jak już się jest an torze, to nic więcej do szczęścia nie potrzeba (choc ja jestem mało wymagającą osobą). Ale w tym przypadku wiele zależy także od chęci programu, który transmituje F1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 16:27, 23 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
Pełna lista zmian w F1 po spotkaniu Rady

Poniżej przedstawiamy pełną listę zmian w F1 zatwierdzoną dzisiaj przez Światową Radę Sportów Motorowych:

Opony
„Pirelli zostało wybrane jako jedyny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowanych przez FIA na okres trzech lat, rozpoczynając od sezonu 2011. Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA.”

Licencja FIA dla „członków zespołów”
„Propozycja dotycząca licencji dla członków zespołów zapisanych do Mistrzostw Świata FIA została złożona przez Komicję Formuły 1. Wdrożenie jej od sezonu 2011 w Mistrzostwach Świata Formuły 1 jest rozważane wraz z prospektem wdrożenia jej w przyszłości w innych mistrzostwach FIA.”

Samochód bezpieczeństwa

„Ze skutkiem natychmiastowym, żaden bolid nie może wyprzedzać do czasu kiedy po raz pierwszy przekroczy pierwszą linię samochodu bezpieczeństwa, gdy samochód ten zjeżdża do pit lane. Niemniej, jeżeli samochód bezpieczeństwa jest na torze na początku ostatniego okrążenia, lub jest wypuszczony na tor na ostatnim okrążeniu, zjedzie do boksów pod koniec okrążenia, a bolidy przekroczą linię mety jak zwykle bez wyprzedzania.”

Ogólne bezpieczeństwo
„Z skutkiem natychmiastowym, każdy kierowca, który jedzie zbyt wolno, nierówno, lub który stwarza potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców będzie odpowiadał przed stewardami. Będzie to dotyczyło każdego bolidu prowadzonego na torze, na zjeździe do pit lane lub na samej pit lane.”

„Aby zapewnić, że bolidy nie jadą zbyt wolno na okrążeniach zjazdowych podczas kwalifikacji lub na okrążeniach instalacyjnych, gdy wyjazd z alei serwisowej jest otwarty dla wyścigu, kierowcy muszą pozostawać poniżej czasu ustalonego przez FIA pomiędzy linią samochodu bezpieczeństwa za aleją serwisową, a linią samochodu bezpieczeństwa przed wjazdem do boksów. Maksymalny czas będzie określany przez dyrektora wyścigu podczas każdego weekendu wyścigowego przed piątkowymi treningami, ale może zostać zmieniony podczas weekendu, jeżeli będzie to konieczne.”

Pola startowe
„Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.”

Sterowana przez kierowcę karoseria
„Od sezonu 2011, regulowana karoseria będzie mogła być aktywowana przez kierowcę w każdym momencie przed startem wyścigu oraz jedynie dla celów poprawienia możliwości wyprzedzania podczas wyścigu, po tym jak kierowca przejedzie dwa okrążenia.”

„Kierowca będzie mógł aktywować regulowaną karoserię w wyścigu jedynie wtedy kiedy zostanie poinformowany przez elektronikę sterującą, że ma do tego prawo. Będzie miał do tego prawo tylko wtedy, gdy będzie jechał mniej niż sekundę za rywalem w każdym ze wcześniej określonych punktów na każdym torze. System będzie wyłączony, gdy kierowca po raz pierwszy użyje hamulców po tym jak system został zaktywowany.”

„FIA może, po konsultacji ze wszystkimi zespołami, określić inny czas bliskości (za drugim kierowcą) w celu zapewnienia, że cel regulowanej karoserii będzie zrealizowany.”

Wpływanie na aerodynamikę
„Za wyjątkiem części konicznych do uruchomienia przez kierowcę regulowanej karoserii, każdy system, urządzenie czy procedura, która wykorzystuje ruch kierowcy w rozumieniu przesunięcia aerodynamicznej charakterystyki bolidu będzie zakazana od sezonu 2011.”

Waga
„Od sezonu 2011, minimalna waga bolidu nie może być mniejsza od 640 kg w każdym momencie weekendu.”

Ilość paliwa
„Ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli próbka paliwa jest wymagana po sesji treningowej (kwalifikacyjnej), bolid musi najpierw dojechać do boksów na własnym zasilaniu.”

Licencje
„Biorąc pod uwagę osiągnięcia w karierze i porównywalne czasy z testów F1, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przyznanie próbnej super licencji dla chińskiego kierowcy, Ho-Pin Tunga na okres czterech wyścigów.”


[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wujek_M dnia Śro 16:49, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 17:34, 23 Cze 2010    Temat postu:

Czyli nic nowego, miało być Pirelli i jest, miała być podniesiona waga i jest (ale ciężarowe będą jeździć w przyszłym roku), regulacja tylnego skrzydła przeszła, choć zastanawiam się jak im to wyjdzie w praktyce (będą się zapalać jakieś lampki na kierownicy?), do tego dochodzi jeszcze obsługa KERS, uważanie na innych kierowców i ogólnie jazda na torze, więc sporo roboty czeka kierowców.

No i reguła 107% wraca. Trochę kiepsko dla nowego zespołu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Śro 17:35, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amelka
Fotograf na paddocku
Fotograf na paddocku


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Śro 17:45, 23 Cze 2010    Temat postu:

Kiepsko dla nowych zespołów, ale dobrze dla całej reszty z wprowadzeniem zasady 107%, ja akurat popieram to.
Myślę, że faktycznie będą zapalały się jakieś lampki na kierownicy, żeby zasygnalizować kierowcy, kiedy może użyć regulowanego tylnego skrzydła. Jestem bardzo ciekawa czy ten pomysł wypali i jak będzie to wyglądało...
Mam tylko nadzieję, że Pirelli będzie dobrym dostawcą ogumienia.
Tylko znowu pewnie w przyszłym sezonie, ktoś znajdzie luki w przepisach i wprowadzi jakieś innowacyjne technologie tj. 2009- podwójny dyfuzor, 2010- F-duck itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amelka dnia Śro 17:46, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:10, 23 Cze 2010    Temat postu:

Moim zdaniem te regulowane skrzydło nie wypali tak jak nie wypaliło w 2009.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:06, 25 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Sebastian Vettel, Jenson Button oraz Fernando Alonso otrzymali więcej punktów na swoich świadectwach po połowie sezonu, niż ich partnerzy.

Akcję przeprowadziła niemiecka gazeta "Bild", która dała szefom Mercedesa, Red Bulla, Ferrari oraz McLarena puste świadectwa, by ci mogli ocenić swoich kierowców.

Świadectwa Michaela Schumachera i Nico Rosberga, wypełnione przez Norberta Hauga, łącznie zawierały taką samą liczbę punktów.

Schumacher jednak otrzymał pełną dziesiątkę za zdolności techniczne, podczas gdy Rosberg otrzymał w tej dziedzinie tylko dziewiątkę.

Jednak, Rosberg odrobił stratę zdobywając 9 punktów w dziale "Współczynniki Playboystwa", gdzie Schumacher zdobył tylko 8.

W Red Bullu Vettel także stracił do Marka Webbera, gdy ich szef, Christian Horner, wypełnił playboyową kolumnę - Webber co prawda otrzymał zero, lecz Vettel otrzymał minus jeden.

W McLarenie, Lewis Hamilton otrzymał pełne dziesiątki w takich dziedzinach jak czułość kierowcy, talent, koleżeństwo oraz prezencja.

Lecz niestety w kolumnie Playboy otrzymał on tylko 5, podczas gdy jego partner, Jenson Button, otrzymał same dziesiątki we wszystkich kategoriach.


Szef Ferrari, Stefano Domenicali, potraktował pomysł gazety ze świadectwami dość poważnie.

Za czułość kierowcy, Fernando Alonso otrzymał dziewiątkę, a Felipe Massa 8,5

Natomiast za talent, Hiszpan otrzymał dziesiątkę a Massa ponownie 8,5.


Rewelacja XD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 18 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin