Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:42, 22 Lut 2009    Temat postu:

Modernizacja infrastruktury na Suzuce bliska ukończenia
Cytat:
Modernizacja padoku i boksów na torze Suzuka powinna zakończyć się w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy. Posiadająca ten tor Honda wykorzystała dwuletnią przerwę w organizacji grand prix do poprawy infrastruktury i zaplecza na tym obiekcie.

Japoński koncern potwierdził w oświadczeniu wydanym na temat swojej aktywności motosportowej w roku 2009, że tor Suzuka będzie w kwietniu gotowy na ponowne otwarcie. „Zakrojone na szeroką skalę prace modernizacyjne zostaną wkrótce zakończone.” – oznajmiła Honda.

Ponowne otwarcie toru zostało zaplanowane na 12 kwietnia, kiedy to odbędzie się impreza 'Start Suzuka Opening Thanks Day F1 Kick Off Party'. Co prawda Honda zdecydowała się już na wycofanie ze startów w Formule 1, jednak zapewniła w międzyczasie, że nadal w pełni popiera organizację Grand Prix Japonii na torze Suzuka.

Dyrektor generalny Honda Motor Company – Takeo Fukui powiedział w grudniu ubiegłego roku: „Grand Prix na torze Suzuka odbędzie się zgodnie z planem, a prace modernizacyjne już się rozpoczęły. Jest nam przykro, że nie będziemy tam jednak obecni jako uczestnik wyścigu”. Sam układ toru pozostał bez zmian i jego długość nadal wynosi 5,807 km. Od tego roku Suzuka będzie organizować GP Japonii na zmianę z torem Fuji, który należy z kolei do Toyoty.


[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Nie 14:42, 22 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Czw 16:35, 26 Lut 2009    Temat postu:

Jerez: Kubica będzie testować przez 3 dni
Cytat:
Osiem zespołów pojawi się w Jerez, gdzie już w niedzielę rozczyniają się kolejne testy. Będzie to pierwsza poważna próba sił przez rozpoczęciem nowego sezonu. Po raz pierwszy w tym roku wszystkie ekipy jeździć będą w jednym czasie i miejscu.

W zespole BMW Sauber testować będą Robert Kubica oraz Nick Heidfeld. Polak z powodu kapryśnej pogody nie mógł wyjechać na tor w Bahrajnie przez dwa dni. Teraz będzie miał okazję żeby nadrobić stracony czas. Kubicę oglądać będziemy na torze w niedzielę, poniedziałek oraz wtorek. Dla Heidfelda zostawiono dwa ostatnie dni sesji - środę oraz czwartek.

W Jerez pojawią się trzej kierowcy McLarena. Prawdopodobnie Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen jeździć będą przez dwa dni, a raz za kierownicą "srebrnej strzały" usiądzie Pedro de la Rosa. W Ferrari przez trzy pierwsze dni testować będzie Felipe Massa, a w środę i czwartek stery przejmie Kimi Raikkonen.

Jedynie przez cztery dni w Jerez przebywać będzie zespół Renault. W niedzielę i poniedziałek testować ma Nelson Piquet, który następnie ustąpi miejsca Fernando Alonso. Pierwszego dnia za kierownicą Toyoty usiądzie kierowca testowy Kamui Kobayashi, następnie przyjdzie kolej na Timo Glocka i Jarno Trullego. Sebastian Vettel w barwach Red Bulla będzie miał do dyspozycji dwa dni testowe, o jeden dzień dłużej w Jerez przebywać będzie Mark Webber.

W Williamsie przez trzy dni jeździć będzie Nico Rosberg, a następnie obowiązki kierowcy testowego przejmie Kazuki Nakajima.

Po raz pierwszy na torze zobaczymy nowy bolid Force India, który zaprezentowany zostanie w niedzielę. Przez pierwsze dwa dni nową maszynę testować będzie Giancarlo Fisichella, natomiast we wtorek oraz środę na tor wyjedzie Adrian Sutil. W czwartek Force India testować już nie będzie.

W Jerez nie pojawi się prawdopodobnie zespół Toro Rosso, który na przyszły tydzień planuje prezentację nowego bolidu i na tor wyjedzie dopiero w Barcelonie.
[f1.wp.pl]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lolok dnia Czw 16:36, 26 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Czw 20:36, 26 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Firma Bridgestone potwierdziła, że do znakowania bardziej miękkiej z dwóch mieszanek podczas weekendów grand prix w sezonie 2009 będzie używała zielonego paska na zewnętrznej i wewnętrznej krawędzi opony.

Dotychczas bardziej miękkie opony na suchą nawierzchnię miały pomalowany na biało jeden z rowków, jednak powrót do gładkich opon w sezonie 2009 oznaczał, że metoda ta nie będzie już mogła być więcej stosowana. Ostatecznie zdecydowano się na zielony pasek na krawędzi opony i jak widać na załączonym zdjęciu, jest on dość dobrze widoczny.

Japoński producent potwierdził ponadto, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w tym sezonie będzie nieco większa różnica w osiągach pomiędzy dwoma mieszankami wybieranymi na każdy wyścig. Dotychczas wybierane były dwie najbardziej zbliżone do siebie mieszanki z czterech dostępnych na dany wyścig, jednak w tym roku będą to mogły być już na przykład supermiękkie i średnie opony lub miękkie i twarde. Szef ds. rozwoju opon w Bridgestone Motorsport – Hirohide Hamashima sądzi, że zmiana ta uczyni wyścigi bardziej ekscytującymi.

„Zmieniliśmy naszą strategię wybierania opon, abyśmy mogli przywozić na wyścigi opony z dwóch nie sąsiadujących ze sobą mieszanek. Będą się one nie tylko różniły pod względem twardości, ale także zakresu pracy. Próbowaliśmy stworzyć jedną oponę, która szybko się rozgrzewa i pozwala od razu uzyskać dobry czas, a drugą, która nie pozwala od razu na dobry czas, ale za to jest bardziej trwała i zapewnia bardziej stałe osiągi, gdy działa w optymalnej temperaturze. [...] Mamy nadzieję, że zmiana ta okaże się dobrym wyzwaniem dla uczestników mistrzostw, a fanom zapewni bardziej widowiskowe wyścigi.” – dodał Hamashima.

•Mieszanki wybrane na pierwsze wyścigi w sezonie 2009

P. Grand Prix Tor Supermiękka Miękka Średnia Twarda Strategie

1. Australii Albert Park X X
2. Malezji Sepang X X
3. Chin Shanghai X X
4. Bahrajnu Sakhir X X
5. Hiszpanii Catalunya X X


Strategie będą dopisywane po kolejnych wyścigach.



Cytat:
Bernie Ecclestone powiedział burmistrzowi Rzymu – Gianniemu Alemanno, że grand prix na ulicach włoskiej stolicy możliwe będzie do zrealizowania najwcześniej w roku 2013 i to pod warunkiem, że spełnione zostaną odpowiednie kryteria.

Ludzie stojący za pomysłem wyścigu Formuły 1 w Rzymie nastawiali się na możliwość zorganizowania grand prix w 2011 lub 2012 roku, jednak szef administracji F1 napisał w liście do burmistrza, że konieczne może być kilka lat przygotowań. Tak przynajmniej twierdzi hiszpańska agencja prasowa EFE.

Mimo to 78-letni Ecclestone zapewnił Alemanno, że Rzym jest „najbardziej istotnym” kandydatem do zorganizowania grand prix, zwracając jedynie uwagę na „trudności w zorganizowaniu ulicznego wyścigu” i potrzebę „długiego okresu przygotowań”. List Ecclestone'a był odpowiedzią na korespondencję Alemanno z ubiegłego tygodnia.

Szef administracji F1 dodał, że jest już w kontakcie z prawdopodobnym promotorem tego przedsięwzięcia – Maurizio Flamminim. „Współpracuję z Maurizio Flamminim i powiedziałem mu, że jeśli spełnione zostaną odpowiednie kryteria, możliwe będzie zorganizowanie wyścigu w Rzymie w 2013 roku.” – cytuje słowa Ecclestone'a hiszpańska agencja prasowa.

Z innych doniesień wynika, że Rzym ma odwiedzić wkrótce Max Mosley, by spotkać się między innymi z Alemanno. Sugeruje się, że prezydent FIA będzie rozmawiał właśnie o możliwości zorganizowania wyścigu na ulicach Rzymu.


F1wm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 11:52, 27 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Kierowcy zdecydowali się opłacić superlicencje

Jak donosi serwis autosport.com wszyscy kierowcy, nie chcąc przyćmić bojkotem pierwszego wyścigu sezonu, ostatecznie zdecydowali się na opłacenie swoich superlicencji.

Mimo to wszyscy są niezadowoleni z zaistniałej sytuacji i chcą spotkać się z prezydentem FIA, Maxem Mosleyem osobiście przed GP Australii.

GPDA, stowarzyszenie kierowców Grand Prix, namawiało wcześniej kierowców do wstrzymania się z opłaceniem obowiązkowych licencji, próbując znaleźć sposób na zmianę sposobu wyliczania składki.

Problem pojawił się już w 2008 roku, kiedy to kierowcy zostali poinformowani o radykalnej podwyżce opłaty za super licencję. Wtedy to cena za każdy zdobyty punktu w poprzednich mistrzostwach świata wzrosła z 447 Euro do 2000 Euro. W bieżącym roku FIA także podniosła nieznacznie koszt superlicencji. Teraz kierowcy muszą zapłacić za każdy punkt zdobyty w sezonie 2008 2100 Euro.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Nie 15:01, 01 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
"Robert Kubica wygrał wyścig Formuły 1 w podłódzkim Aleksandrowie" - brzmi to jak science fiction, ale... jest całkiem realne - pisze "POLSKA Dziennik Łódzki".

Liczący niespełna 21 tysięcy mieszkanców Aleksandrów Łódzki jest według Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego, jedną z dwóch możliwych lokalizacji kompleks, który ma być gotowy do 2021 roku.

Ma on być przystosowany nie tylko do organizacji wyścigów Formuły 1. Organizowane byłyby tam także wyścigi kartingowe, rallycrossowe i motocrossowe. Drugim wskazanym przez prezesa Witkowskiego miastem jest Gdańsk.

- Jesteśmy gotowi do tej inwestycji. Skoro Węgry mają swój tor, to tym bardziej może on powstać w 40-milionowej Polsce, szczególnie przy entuzjazmie "kubicomanii" - mówi Jacek Lipiński, burmistrz Aleksandrowa.

- PZMot był zainteresowany bliskością autostrady i lotniska od planowanego toru wyścigowego. Spełniamy te wymogi i jesteśmy w stanie wnieść aportem do spółki tereny gminne. Inwestorzy chcieliby zacząć budowę już w 2010 roku. Potrzebne są jeszcze pieniądze z Ministerstwa Sportu - dodaje Lipiński.

Do budowy toru w Aleksandrowie Łódzkim jeszcze bardzo, bardzo daleko. Potrzebne są olbrzymie pieniądze, są też wymagania infrastrukturalne. Konieczny jest teren o powierzchni od 250 do 300 hektarów, dojazd do lotniska międzynarodowego ma nie przekraczać godziny i odległości 40 kilometrów, zaś do autostrady ma być nie więcej niż 20 km i pół godziny jazdy.

Na razie tylko Aleksandrów ma taką lokalizację, a nawet kilka... W planie zagospodarowania przestrzennego gminy jest nawet kilka miejsc przeznaczonych pod inwestycje, które spełniają wymogi PZMot.

- Andrzej Witkowski oglądał nasze tereny pod budowę toru i uznał, że to świetna lokalizacja - cieszy się Jacek Lipiński, burmistrz Aleksandrowa.


[f1.wp.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:06, 01 Mar 2009    Temat postu:

Patrick niezdecydowana, czy chce angażować się w F1
Cytat:
Zwyciężczyni wyścigu IndyCar Series – Danica Patrick jest wymieniana przez szefów USF1 jako jeden z potencjalnych kierowców ich zespołu w debiutanckim sezonie 2010. Sama zainteresowana twierdzi jednak, że potrzebuje naprawdę mocnych argumentów, aby zdecydować się na przejście do Formuły 1.

Amerykanka przyznała, że musi wszystko dobrze przemyśleć, zanim zmieni swoje dotychczasowe priorytety, ponieważ nawet decydując się na test za kierownicą bolidu F1 podejmie duże ryzyko. „Pierwsze pytanie, jakie przychodzi mi do głowy, to czy ja tam w ogóle pasuję?” – powiedziała podczas spotkania z przedstawicielami mediów w tym tygodniu w Teksasie.

„Czy stanie to na drodze mojego sezonu IndyCar? Czy przeszkodzi mi to w zrealizowaniu moich wcześniejszych zobowiązań? Czy będzie to męczące? Czy okaże się to czymś, co nie pasuje zbytnio do mojego harmonogramu, i czy jest to coś, co chcę tak naprawdę zrobić?” – podzieliła się Patrick z dziennikarzami swoimi wątpliwościami.

Następnie wypowiedziała się na temat ryzyka, z jakim wiąże się spróbowanie swoich sił w F1, stwierdzając, że musi być absolutnie przekonana o konkurencyjności jej zespołu, zanim zdecyduje się na taki krok. „Co się stanie, jeśli zdecyduję się na to, ale nie pójdzie to zgodnie z planem i nie wywrę na ludziach dużego wrażenia? Wówczas nagle okaże się, że wszystko, co zrobiłam to wystawiłam się na krytykę. Muszę więc dobrze się zastanowić, sprawdzić harmonogram i jeśli wszystko się ułoży, to wtedy zdecyduję się na taki krok”.

Na koniec 26-letnia zawodniczka zespołu Andretti Green Racing podkreśliła, że jak dotychczas nikt z USF1 nie kontaktował się z nią: „Nic od nich jeszcze nie usłyszałam. Wszystko, co wiem w tej chwili mogliście sami przeczytać w gazetach, a więc nie ma nic więcej do dodania”.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Nie 18:06, 01 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:30, 04 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
De la Rosa: kierowcy testowi będą zagrożeniem dla innych!

Kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa, uważa że zakaz testów podczas sezonu doprowadzi do tego, że kierowcy testowi staną się niebezpieczni jeśli zajdzie konieczność zastąpienia nimi kierowców wyścigowych.

Wyżej wspomniany zakaz pojawił się w tym roku, co oznacza że kierowcy testowi i rezerwowi nie tylko nie będą ogniwem maszyny zwanej F1 przez większą część roku, ale mniej będą jeździć także w zimie.

De la Rosa uważa, iż gdy zajdzie potrzeba by kierowca rezerwowy zmienił wyścigowego, ten pierwszy stanie przed nie lada wyzwaniem.

„Mamy trzy sesje i miałem ten jeden dzień, którego teoretycznie nie powinienem mieć, ale mam nadzieję, że będę znów testował za kilka tygodni, ponieważ jest dla mnie bardzo ważne, by pojawić się w Melbourne po przejechaniu jak największej ilości kilometrów na torze,” mówił reporterom w Jerez.

„Oczywiście sytuacja kierowców rezerwowych jest śmieszna. Gdy pojawimy się w Melbourne po przejechaniu niewielkiej liczby kilometrów w bolidzie, albo wręcz nie przejeżdżając ich w ogóle, to sprawia że kierowca testowy jest po prostu nie gotowy, by wcisnąć się do samochodu. Możemy być problemem jeśli chodzi o bezpieczeństwo.”

De la Rosa ścigał się po raz ostatni w końcówce sezonu 2006, kiedy zmienił Juana Pablo Montoyę podczas ostatnich ośmiu wyścigów sezonu.

Jeszcze wcześniej Hiszpan pojechał w sezonie 2005 podczas GP Bahrajnu, ale uważa że sytuacja byłaby całkiem inna, gdyby miał to zrobić w tym roku.

„Teraz wszystko jest inaczej. Gdy ścigałem się w Bahrajnie, przejechałem wcześniej wiele kilometrów. Jedyną rzeczą, do której nie byłem przyzwyczajony były starty, ale w tym roku sytuacja byłaby całkowicie inna, gdybym w środku sezonu miał zmienić innego kierowcę. Miałbym wtedy ok. czterech lub pięciu przerwy w prowadzeniu bolidu F1, co spowodowałoby problemy z całą resztą.”

„Oczywiście to nie będzie proste, żeby wsiąść do bolidu i być konkurencyjnym już na drugim okrążeniu. Trzeba przejechać trochę kilometrów, a to jest problem dla kierowców rezerwowych.”

Prezydent GPDA również jest zdania, że zakaz testów nie pomoże zbytnio w redukcji kosztów.

„Dla mnie byłoby fantastycznie, gdybyśmy mogli testować więcej. Uważam, że jest to najtańsza droga rozwoju samochodu. To moje zdanie. Nie myślę jednak, że tak się stanie.”

[[link widoczny dla zalogowanych]]

Cytat:
Bahrajn zachęca do przyjazdu

Właściciele toru Sakhir na którym odbędzie się GP Bahrajnu zachęcają fanów z grubszym i cieńszym portfelem do przyjazdu na wyścig. Zawody o GP Bahrajnu będą 4-tą eliminacją sezonu 2009 F1.

Nic dziwnego. Sprzedaż biletów na tegoroczny wyścig spadła o 40% względem roku 2008. Aby GP Bahrajnu 2009 nie przyniosło strat, właściciele toru zdecydowali się obniżyć ceny biletów na niektóre trybuny oraz pakiet 3-dniowych wejściówek.

Martin Whitaker - dyrektor zarządzający obiektem w Sakhir udzielił wywiadu dla lokalnej gazety "Gulf Daily News" w którym wyjaśnił obniżkę cen oraz zaapelował do kibiców, aby nie obawiali się przyjazdu na zawody F1 do Bahrajnu.

"Kiedy porównasz rok 2004 z 2009, powiesz, że ceny są bardzo sprzyjające, ponieważ niektóre miejsca na trybunach kosztują mniej niż 5 lat temu."

"Spodziewamy się, że wiele przedsiębiorstw, które zwykle podróżują na wyścigi pozaeuropejskie będą przychylniej patrzeć na Bahrajn. Ostatecznie, w chwili obecnej skrupulatniej dbają o swoje finanse, więc mogą nie być chętni do podróży np. do Australii, Chin czy Malezji, ale biorąc pod uwagę bliższe położenie zdecydują się odwiedzić Bahrajn." - tymi słowami zakończył Whitaker.

Wyścig o GP Bahrajnu odbędzie się 26 kwietnia.

[[link widoczny dla zalogowanych]]

Cytat:
Tor w Abu Zabi przejdzie proces homologacyjny w lipcu

Czynności dotyczące zatwierdzenia Grand Prix Abu Zabi, którego inauguracja odbędzie się w tym sezonie, zostaną przeprowadzone w połowie tego roku – zdradził dyrektor wykonawczy wyścigu.

Obecnie najważniejszym wydarzeniem jest homologacja toru Yas Marina przez sportowy organ zarządzający FIA.

„Ekipa z FIA będzie tutaj 90 dni przed wyścigiem, co oznacza, że w lipcu tego roku będziemy gotowi” - powiedział Philippe Gurdjian lokalnej gazecie „Gulf Daily News”

„FIA potwierdzi, czy ochrona i wszelkie aspekty związane z bezpieczeństwem są na miejscu odpowiednio zagwarantowane. Później pozostanie już tylko dopracowanie szczegółów i zadbanie o rozwiązanie drobniejszych problemów, które od czas do czasu mogą się pojawić” – dodał Gurdjian.

Na początku tego tygodnia, developer odpowiedzialny za teren budowy Yas Island potwierdził, że globalny kryzys finansowy nie ma wpływu na projekt.

Rzecznik Aldar Properties, Steve Worrel wyjaśnił, że goszczenie Formuły Jeden to główny sportowy priorytet rządu Abu Zabi i wszystkie planowane kroki, by zakończyć projekt zostały podjęte.

by Dżej Laughing Wink [[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 22:54, 04 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
FIA prosi Bridgestone o zmianę wymiaru opon w 2010

FIA poprosiła firmę Bridgestone, aby na sezon 2010 przygotowała opony o innych wymiarach. Po pierwszych testach nowych opon przygotowywanych na kolejny sezon niektóre zespoły skarżyły się, iż tylne opony zużywają się za szybko. Zmiana szerokości opon ma zapobiec temu zjawisku.

Część zespołów uważa, iż zmiany w aerodynamice, zmiana opon z rowkowanych na slicki, a także wprowadzenie KERS powodują za duże zużycie tylnych opon. W związku z tym FIA poprosiło Bridgestone o zmiany w oponach przygotowywanych na rok 2010. Zmiana ma polegać na poszerzeniu tylnych opon, lub zwężeniu przednich.

Max Mosley, prezydent FIA w wywiadzie dla „Auto Motor und Sport” powiedział:

„Trzeba przyznać, iż popełniliśmy błąd. Powinniśmy byli przewidzieć, że poziom zużycia tylnych opon będzie słabym punktem. Poprosimy Bridgestone, aby zmieniła wymiary opon na rok 2010.”

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 17:46, 05 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Podczas konferencji prasowej w Genewie Formula One Teams’ Associations przedstawiła swoją wizję przyszłości F1.

Jak się można było domyślać, FOTA przedstawiła program kolejnych cięć wydatków w „jedynce” i zapowiedziała, że na tym się nie skończy. Uzgodniono, że już teraz wejdą w życie ograniczenia dotyczące tuneli aerodynamicznych. Będzie w nich można „dmuchać” jedynie 60% modele z maksymalną szybkością 50 m/s. Zostanie także wprowadzony limit czasu pracy tuneli aerodynamicznych i symulacji CFD. Zespoły będą mogły jednak swobodnie decydować o tym, ile czasu z ogólnego limitu przeznaczą na jeden z dwóch rodzajów badań aerodynamicznych.

Mario Theissen przyznał, że duże oszczędności przyniosły restrykcje dotyczące silników. – Każdy kierowca będzie miał do swojej dyspozycji tylko osiem silników w sezonie. Są one przykręcone do 18 tys. obr./min. – powiedział szef BMW Sauber F1 Team. – W 2010 roku czekają nas kolejne ograniczenia. Jeśli chodzi o aerodynamikę, to uzgodniliśmy, że koszty przeznaczone na jej rozwój należy zredukować o 50% w stosunku do poziomu z 2009 roku.

Dalsze oszczędności przyniosą ograniczenia dotyczące rozwoju nadwozi. – Jeśli chodzi o nadwozia, chcemy ograniczyć liczbę części, które będzie można poprawić – dodał Theissen. – Będziemy mieli tylko jedną specyfikację wanny bezpieczeństwa. Dwie wersje zawieszenia, w tym jedną poprawioną. Trzy warianty osłony silnika, sekcji bocznych, dyfuzora, podłogi oraz pięć rodzajów skrzydeł.

FOTA chce, aby skrzynie biegów zostały homologowane na trzy lata (2010-2012). Każdemu kierowcy mają przysługiwać cztery przekładnie w sezonie. Niezależne zespoły będą mogły kupić zestaw przekładni za 1,5 mln euro. – Wykluczymy drogie materiały. Koszty związanie z leasingiem silników spadną o 37,5% (docelowo 5 mln euro) – dodał szef stajni z Hinwil. Teamy chcą także, aby od 2010 roku standaryzacji uległy KERS, systemy hamulcowe, telemetryczne i radiowe.

Szefowie FOTA nie zapomnieli o komercyjnej stronie widowiska. Wśród propozycji na 2009 rok znalazły się pomysły przekazywania mediom większej ilości informacji oraz relacjonowania wyścigów w bardziej pouczający i dynamiczny sposób. Podczas każdego weekendu zespoły wyznaczą przedstawiciela, który będzie współpracował ze stacjami telewizyjnymi. W planach są obowiązkowe sesje autografów oraz publikowanie na stronach teamów i FOTA opinii fanów. Od 2010 roku wypowiedzi kibiców mają wzbogacić transmisje telewizyjne.
[f1.pl]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 2:03, 06 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Nowe Porozumienie Concorde już gotowe

Porozumienie Concorde zostało sfinalizowane i zostanie podpisane przez wszystkie zespoły – tak przynajmniej twierdzi Luca di Montezemolo, stojący na czele Stowarzyszenia Zespołów F1 (FOTA). Prezydent Ferrari wygłosił te słowa podczas konferencji prasowej w Genewie w czwartek. Porozumienie, które wygasło z rokiem 2007 zawiera wszystkie główne zapisy i warunki, o które zabiegały zespoły.

"Nie miałem do tej pory potwierdzenia pisemnego od żadnego zespołu lub producenta samochodowego, ale jak wiecie, mam wiele kontaktów z kolegami z branży. Teraz mówię jako szef Fiata, i chcę powiedzieć że wszyscy producenci samochodowi są przygotowani do wejścia i zaangażowanie w Porozumienie Concorde do roku 2012 – wszystkie obecne zespoły i producenci." - powiedział di Montezemolo.

Wczoraj pisaliśmy o tym, że dyrektor wykonawczy CEO Renault – Patrck Pelata – ogłosił że francuski zespół rozważy wycofanie się ze sportu, jeśli nie znajdą się sposoby na oszczędzanie pieniędzy. Di Montezemolo powiedzał: "Myślę, że to co powiedział było dokładnie tym, nad czym dyskutowaliśmy kilka tygodni wcześniej z szefem Renault – Carlosem Ghosnem."

Do tej pory pięciokrotnie mieliśmy do czynienia z porozumieniami Concorde – w latach 1981, 1987, 1997, 1998 i 2007.

Szef zespołu F1 – Flavio Briatore, także odrzuca możliwość wycofania się francuskiego producenta: "To co dzieje się w FOTA jest dokładnie tym, czego Renault oczekiwało od F1. Mamy oddanie Carlosa Ghosna, który mówił, że jeśli F1 stanie się bardziej wydajna, to zostaniemy ze wszystkimi przynajmniej do roku 2012. Pan Ghosn dał potwierdzenie dla Montezemolo. To co powiedział Pelata jest rzeczą normalną, musimy zbalansować koszty i wydatki. To co powiedział w tym momencie jest rzeczą najzupełniej normalną i nie sądzę by była czymś wyjątkowym."

[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 5 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin